2026-02-03, 16:45
Medlem
Jag har en massa saker jag vill sälja och använder mig nu av Vinted för att prova.
Vad är det för fel på folk?
Jättemånga använder knappen där dom erbjuder ett lägre pris men sen händer inget.
Tex jag har en vara för 400 kr som kostade mig 700 i inköp och då erbjuder dom 120 kr vilket jag säger nej till.
En annan vara har jag ute för 150 kr och då får jag bytt pris på 120 kr som jag godkänner men då slutar köparen svara.
Jag trodde man frågade om lägre pris för att man VILL köpa.
En annan skriver till mig att jag ju får räkna med att folk prutar. Ja självklart det är okej. Men jag säljer inte en sak som kostat mig 700 kr för 120 kr i oöppnad kartong.
Är det bara idioter där inne?????
Citera
2026-02-03, 17:10
Medlem
Chockladapas avatar
Det är så det funkar. De som har råd köper nytt, inte nåns äckliga gamla prylar från vinted. Säljer man där får man räkna med snåla prutare, de slutar nog svara då de hittade annan säljare eller tänkte igenom sitt impulsiva beslut en gång till.
Citera
2026-02-03, 17:15
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
En annan skriver till mig att jag ju får räkna med att folk prutar. Ja självklart det är okej. Men jag säljer inte en sak som kostat mig 700 kr för 120 kr i oöppnad kartong.
Om ingen vill betala mer än 120 kr, så går det inte sälja den för mer än det.

Då är det värdet, även om du tyckte att den var värd 700 en gång i tiden.

Du tycker att den fortfarande borde vara mer än hälften (400), men uppenbarligen så är det ingen annan som tycker det.
I så fall hade varan varit såld.

Sen handlar det också om tid.
Jag vet inte hur länge du har haft varan ute, men du får räkna med att det tar ett tag innan varor säljs, om du vill ha bra betalt.

Ingen kommer att slänga sig över den där grejen, så länge du begär vad du tycker att den är värd.
Folk slänger sig bara över second hand-prylar, om priset är en bra bit under "vad den är värd". T.ex 120 för något som kostat 700.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-02-03 kl. 17:34.
Citera
2026-02-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Du tycker att den fortfarande borde vara mer än hälften (400), men uppenbarligen så är det ingen annan som tycker det.

Sen handlar det också om tid.
Jag vet inte hur länge du har haft varan ute, men du får räkna med att det tar ett tag innan varor säljs, om du vill ha bra betalt.

Ingen kommer att slänga sig över den där grejen, så länge du begär vad du tycker att den är värd.
Folk slänger sig bara över second hand-prylar, om priset är en bra bit under "vad den är värd". T.ex 120 för något som kostat 700.
Den har legat ute 2 dagar
Och nej jag har inte bråttom
Citera
2026-02-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockladapa
Det är så det funkar. De som har råd köper nytt, inte nåns äckliga gamla prylar från vinted. Säljer man där får man räkna med snåla prutare, de slutar nog svara då de hittade annan säljare eller tänkte igenom sitt impulsiva beslut en gång till.
Är inget äckligt det är lego i original kartong aldrig använt
Citera
2026-02-03, 18:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har en massa saker jag vill sälja och använder mig nu av Vinted för att prova.
Vad är det för fel på folk?
Jättemånga använder knappen där dom erbjuder ett lägre pris men sen händer inget.
Tex jag har en vara för 400 kr som kostade mig 700 i inköp och då erbjuder dom 120 kr vilket jag säger nej till.
En annan vara har jag ute för 150 kr och då får jag bytt pris på 120 kr som jag godkänner men då slutar köparen svara.
Jag trodde man frågade om lägre pris för att man VILL köpa.

Det ser likadant ut på alla köp- och säljställen online. Det finns alltid en del som lägger skambud. Gäller i många fall irl också.
Citera
2026-02-03, 19:15
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Den har legat ute 2 dagar
Och nej jag har inte bråttom
Men då så.

Det kan ta en vecka eller flera, innan rätt person hittar annonsen.

Snikna prutare, som bara är intresserade om priset är löjligt billigt, är alltid först till kvarn.

De förlorar ingenting på att skriva ett kort meddelande, om hur lite de kan tänka sig att betala.
Det är därför de gör det, på vinst och förlust. De räknar antagligen med att få kalla handen 9 gånger av 10.

Men när någon tackar ja (för att de vill bli av med varan så snabbt som möjligt), så gör dessa prutare ett riktigt klipp.
Citera
2026-02-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Det här är svaret. En vara är bara värd så mycket som den högstbudande är villig att betala.

Men låter du den ligga kan det komma nya bud.

Jag brukar få varor sålda till rimligt pris inom 3-4 veckor. Men ibland får man ju acceptera lägre pris än vad man hade hoppats på.
Citera
2026-02-03, 20:54
Medlem
Kanske prova Tradera istället.
Citera
2026-02-11, 23:46
Medlem
Ja nu ska jag gnälla på köpare igen
En köpte flera saker i såkallat bundle
Jag la upp en ny annons för jag hade två av en speciell skål.
Då skriver människan till mig och frågar om jag tänker lura henne för man brukar inte ha två av samma?
Jag svarade givetvis att nej jag luras inte och jag kommer fotografera när jag packar hennes paket så hon ser.
Men jag svarade inte på att hon skrev att man inte brukar ha två av samma.
Vadå inte två av samma? En servis innehåller minst 6 tallrikar 6 assietter 6 djupa tallrikar kanske 2 till 3 skålar och så vidare...
Så visst kan man ha flera av samma
Men folk är så jävla nyfikna
Citera
2026-02-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Kanske prova Tradera istället.
Vet du jag tycker man börjar få så dåligt betalt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera