2026-02-03, 11:45
Medlem
pyroclasms avatar
Sökte på forat men fann ingen tråd...

Så vitt jag vet sitter Tarrantino fortfarande på rättigheterna till Modesty Blaise. Det är ju en serie med sjuk film-potential. Hittills har det blivit pannkaka. MEN:

Om det skulle bli en nyinspelning, vem skall spela Modesty? Och vem skall spela Willie?

Alicia Wikander?
Ariana Grande?

--

Viggo Mortensson?

Några topp namn från mig, fyll på!

(Startade "samma" tråd igår kväll men med mörkade namn, det blev för otydligt > papperskorgen, hoppas detta blir bättre)
Citera
2026-02-03, 12:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Sökte på forat men fann ingen tråd...

Så vitt jag vet sitter Tarrantino fortfarande på rättigheterna till Modesty Blaise. Det är ju en serie med sjuk film-potential. Hittills har det blivit pannkaka. MEN:

Om det skulle bli en nyinspelning, vem skall spela Modesty? Och vem skall spela Willie?

Alicia Wikander?
Ariana Grande?

--

Viggo Mortensson?

Några topp namn från mig, fyll på!

(Startade "samma" tråd igår kväll men med mörkade namn, det blev för otydligt > papperskorgen, hoppas detta blir bättre)

Viggo är för gammal. Alicia är för tunn/spenslig.

Modesty ska väl vara 27 eller 28 år och Willie ett par, tre år äldre... de åldras aldrig! Skådespelarna måste vara fysiska praktexemplar, inte bara utseendemässigt utan de måste ha god fysik.

Fast jag vet inte om det här konceptet har så mycket potential längre? Det känns lätt föråldrat, liksom alla de där tecknade agent-/deckarserierna som var populära på 1970-80-talet.
Senast redigerad av Merwinna 2026-02-03 kl. 12:43.
Citera
2026-02-03, 13:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Viggo är för gammal. Alicia är för tunn/spenslig.

Modesty ska väl vara 27 eller 28 år och Willie ett par, tre år äldre... de åldras aldrig! Skådespelarna måste vara fysiska praktexemplar, inte bara utseendemässigt utan de måste ha god fysik.

Fast jag vet inte om det här konceptet har så mycket potential längre? Det känns lätt föråldrat, liksom alla de där tecknade agent-/deckarserierna som var populära på 1970-80-talet.
Bara det inte blir överdrivna muskelberg.
Citera
2026-02-03, 13:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Bara det inte blir överdrivna muskelberg.

Nej, DET ska det inte vara heller. Men som sagt - jag tror att tåget har gått för Modesty Blaise och dom seriefigurerna.
Citera
2026-02-03, 13:27
Medlem
Mina tips: Adria Arjona
https://www.imdb.com/name/nm5245722/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_8_in_0_q_Adria%2520Arjo na

Jack O'Connell
https://www.imdb.com/name/nm1925239/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_8_in_0_q_Jack%2520O%27C onnell
Citera
2026-02-03, 13:30
Medlem
mikaelss avatar
Tänkte också på Alicia Wikander först, hon gjorde ju en bra Lara Croft.
Annars funkar väl Emily Blunt också, hon gjorde ju bl a Edge of Tomorrow.

Tom Hiddleston som Willie.
Citera
2026-02-03, 14:25
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altec
Mina tips: Adria Arjona
https://www.imdb.com/name/nm5245722/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_8_in_0_q_Adria%2520Arjo na

Jack O'Connell
https://www.imdb.com/name/nm1925239/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_8_in_0_q_Jack%2520O%27C onnell

Bra! Lite nytt blod oxå. Passande.
Citera
2026-02-03, 17:54
Medlem
Riksreptilens avatar
Miss Blaise bakgrund är lite oklar men rymde från flykting läger 1945 i Grekland så en skådespelerska från Mellanöstern blir lämpligt och noll risk för protester.

Gale Gardot

Aaron Taylor-Johnson (Nocturnal Animals)

Han känns som någon som borde kunna prestera trovärdig grov cockney som Willie har från sin uppväxt i Whitechapel.
Om filmbolaget har en plan på en franchise i 15 år är dock bägge för gamla.
Citera
2026-02-03, 21:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Så man ska alltså bara skriva några random skådisar till en film som förmodligen aldrig kommer bli av?

Mark Hamill.
Joe Pesci.
Jennifer Lopez.

Jennifer Lopez är för gammal, men kunde faktiskt ha varit rätt när hon var 27-30 år. (Männen känner jag inte till.)
Citera
2026-02-04, 00:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Noomi kanske är lite för gammal men skulle kunna funka.

Alan Ritchson som Willie då.
Citera
2026-02-06, 16:59
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Om det någonsin blir en Modesty Blaise och Willies drama-action serie så lär det följa trenden med en negress som Modesty och en transexuell Willie, eller en Willie som inte kan bestämna om han är en bög eller en man som ska bli kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in