2026-02-02, 23:16
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
axl rose är en jävel på sjunga och jag gillar kirk hammet guitar spelningar tycker spelar bättre guitar än slash tycker jag.

kirk hammett slår slash alla dagar i veckan
Citera
2026-02-02, 23:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2026-02-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Skulle jag skickas resten av livet till en öde ö och jag fick välja att ta med antingen Metallicas eller GR utgivning så skulle det självklart bli Metallicas.
Ja, det skriver jag under på. Metallica har också en ganska trevlig bredd där man kan sätta på plattor beroende på vad för slags metal man är sugen på. Vissa dagar är Kill 'em All, andra Master of Puppets och ibland kanske Reload eller St. Anger.

Men vad hade du sagt om du även behövt ta med dig bandets medlemmar? Tänk dig att spendera resten av ditt liv med Lars Ulrich
Citera
2026-02-03, 11:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Slash har tillsammans med Beatles det sämsta gitarrljudet jag hört. Nu finns det andra kvaliteer.

Jag ville bara skriva det. Han kunde lika gärna spela på en hobbex plankan genom en radio.
Citera
2026-02-03, 12:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius

Men vad hade du sagt om du även behövt ta med dig bandets medlemmar? Tänk dig att spendera resten av ditt liv med Lars Ulrich

Ja varför inte.. han är ganska seriös och business minded. Jag har träffat honom flera gånger.

Vad tänker du på?
Citera
2026-02-03, 13:18
Medlem
Bartman777s avatar
Jag föredrar att lyssna på GnR alla dagar i veckan av de två.
Sen vilka som spelat inför flest människor, sålt flest skivor eller yaddayadda skiter jag i.
Citera
2026-02-05, 09:14
Medlem
Adelaides avatar
Båda suger.
Citera
2026-02-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Båda suger.

Korrekt. Metallicas tre första skivor är bra rent musikaliskt, men har alltid ogillat Hetfields sång. Guns'n'Roses är skit raktigenom och har alltid varit.
Citera
2026-02-07, 09:40
Moderator
zanteras avatar
Föredrar helt klart Metallica. Även om de aldrig nådde upp till 80-tals formen igen så gillar jag skivorna under 90-talet också. 00-talet och framåt är ojämnt med några skivor bättre än de andra. Vad gäller Guns 'n Roses tycker jag Appetite är ganska stabil, Use Your Illusion (1 och 2) har väl de bästa låtarna bandet gjorde men de är också lite ojämna. Kan ju dra paralleler med Load/Reload där man bara vräkte ur sig 2 ½ timme musik med höga toppar och djupa dalar.

Som jag ser det har ändå Metallica mer kvalitet i sin diskografi även om vissa personer vägrar kännas vid skivorna de har gjort senaste 20-30 åren.
Citera
2026-02-07, 10:55
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Som äpplen och päron. De går inte att jämföra.

Vilka man föredrar, beror på omständigheterna och vad man är sugen på för stunden.
Lite så är det.
Men GnRs konserter sög för det mesta medans Metallica alltid levererat de gånger jag varit på konsert.
Var slutet av 80-talet jag var på första GnR konserten och det var då dom var på topp.
Metallica gör väl inget att hänga i granen idag heller men deras gamla låtar och konserter håller fortfarande till skillnad fr GnR.

GnR har några bra låtar medans Metallica har hur massor av många riktigt bra låtar.
Men som sagt man gillar det man gillar, finns dom som tycker att Mello presenterar otroligt bra musik, fast det är nog mer nån diagnos än smak problematik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in