2026-02-11, 00:53
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
På Tiktok sprids nu videor om att jordens gravitation kommer att upphöra i sju sekunder den 12 augusti – något som skapat oro bland många unga användare.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tiktok-ryktet-gravitationen-upphor-i-sju-sekunder-i-augusti

Nu är det fan bekräftat, dagens ungdomar och alla andra som använder tiktok är idioter. Kan man säga vad som helst och folk tror på det bara man lägger ut det på tiktok?

Denna tråd kanske borde ligga under humor men moderator får flytta dit denne tycker tråden passar bäst.

Då den 12 augusti ska jag passa på att slå Mondos världsrekord i stavhopp. Kanske kan behövas en fallskärm för på 7 sekunder lär hoppet bli 131.2 meter högt.
Citera
2026-02-11, 00:57
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Då den 12 augusti ska jag passa på att slå Mondos världsrekord i stavhopp. Kanske kan behövas en fallskärm för på 7 sekunder lär hoppet bli 131.2 meter högt.
Finns en till i tråden som ska göra det. Ni får prata ihop er å sen sända live tycker jag
Citera
2026-02-11, 06:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla

Smart, och inte ens Mondo kommer slå det rekordet någonsin men frågan är om det kommer räknas då det kommer bli svårt att landa på mattan😂
Citera
2026-02-11, 13:08
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det här tycker jag även är ett exempel på att AI trots allt bara är ett verktyg, och att det fortfarande krävs genuin förståelse för att få bra resultat med det. AI förstår ju egentligen inte någonting öht, det är bara en LLM, en matematisk algoritm som imiterar verklig intelligens med hjälp av enorma mängder maskininlärning, enorma serveranläggningar, och enorma mängder el.

Det DÄR borde vara en quote som sätts upp på FN's tavla, tbh. Alldeles för många tror det är AI.

Fast imitera mänsklig intelligens idag görs nog bäst med en gummiboll och två kattungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in