2026-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Fick ett sms att dom har spärrat mitt abonnemang pga att min telefon inte stöder 4G och 5G?!

Min mobil är från 2019 och jag har inga planer på att byta ut den, nu kan inte chefen eller arbetsledaren ringa mig!

Inte bara är det jag som är drabbad??

Byt till 55+ abonnemang hos Fello 110 kr /månad ingen uppsägningstid. Går på Telias nät har stöd för Volte o.Wowifi. Ringer nu med 4G o. deras 2G nät finns ju också kvar till slutet av 2027.
Byter du kan du fortsätta ringa nästan 2 år till!!
2026-02-02, 16:13
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Comviq har tidigare erbjudit sina kunder en Samsung A17 som ersättning, kolla om det är något du är berättigad till.

såg också det, fick samma sms som ts och även ett tidigare sms där det stod om just samsung A17, men tänkte om det är för bra för att vara sant och att man sedan får en faktura på några tusenlappar fast det står 0 kr på erbjudandet?

är detta ett trick av tele2/comviq för att folk inte ska byta? man blir erbjuden en gratis mobil med 5G?
2026-02-02, 16:15
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
såg också det, fick samma sms som ts och även ett tidigare sms där det stod om just samsung A17, men tänkte om det är för bra för att vara sant och att man sedan får en faktura på några tusenlappar fast det står 0 kr på erbjudandet?

är detta ett trick av tele2/comviq för att folk inte ska byta? man blir erbjuden en gratis mobil med 5G?

Du får telefonen gratis. Men det är en av Samsungs billigaste modeller och den är inte supersnabb direkt. Men fungerar att ringa med.
2026-02-02, 16:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Byt till Telia, då funkar det två år till, de är många som har fått göra det istället att få byta mobil.
2026-02-02, 22:02
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Du får telefonen gratis. Men det är en av Samsungs billigaste modeller och den är inte supersnabb direkt. Men fungerar att ringa med.

Jaha... gratis...?

Vem betalar den då? Kunderna eller Tele2s aktieägare. Tror du missuppfattat det där med gratis. Nån måste ju betala för produkten, på nåt sätt.
2026-02-02, 23:47
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag fattar inte varför 5g måste utvidga sig på det gamla nätets bekostnad.

Det beror på att man kan att hantera miljontals fler enheter samtidigt där än på 3G, plus som du skrev högre hastighet på internet, även om du inte behöver det.
2026-02-03, 07:54
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Jaha... gratis...?

Vem betalar den då? Kunderna eller Tele2s aktieägare. Tror du missuppfattat det där med gratis. Nån måste ju betala för produkten, på nåt sätt.

Du är hemskt välkommen att tolka Comviqs utskick på annat vis.

https://postimg.cc/XZcrQwpm

Jag kan intyga att ingen extra kostnad har tillkommit.
2026-02-03, 14:41
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Du är hemskt välkommen att tolka Comviqs utskick på annat vis.

https://postimg.cc/XZcrQwpm

Jag kan intyga att ingen extra kostnad har tillkommit.

Ja, det är ju inte riktigt samma sak som gratis... Just därför använder de inte ordet gratis, just för att det inte är gratis, utan enbart utan SYNLIG extra kostnad. Någon/några måste ju stå för den extra kostnaden.
2026-02-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Jaha... gratis...?

Du betalar själv den genom att vara kund hos dem.
2026-02-03, 18:39
Moderator
Rassas avatar
Tråd finns:

(FB) Teleoperatörerna stänger 2G och 3G-näten 2025-12-01

Lås på. /Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto