2026-02-01, 20:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Tony Sundström ville bara få i sig något att äta och valde en Billys panpizza från frysen. Första tuggan gick bra. Den andra också. Men vid den tredje var det något som inte stämde.

– Den tredje tuggan kände jag något hårt. Då undrade jag: vad är det här? Så jag spottade ut allting.

På tallriken låg nu en bit av pizzan som Tony tuggat på – och ett föremål som han menar liknar en tand.

– Jag började att må väldigt illa på en gång, säger han.

Fyndet fick honom att springa till toaletten och spy. När illamåendet lagt sig återvände han till köket och tittade närmare på det hårda föremålet.

– Den hade märg, precis som en vanlig tand. Den var stenhård och formen stämmer ju också. Storleken säger väl att det var en råttand, förmodligen, säger han.

TV4 Nyheterna har visat bilden för flera veterinärer och experter inom skadedjur. Ingen har kunnat fastställa att det rör sig om en råttand – men flera menar att det som syns på bilderna mycket riktigt liknar en.

Har ni hittat nåt äckligt i färdigmat nån gång?

https://www.tv4.se/artikel/6yWfkeWW3oyxPr7GhxGnjG/tony-soemnloes-efter-fyndet-i-fryspizzan-sag-ut-som-en-rattand
Citera
2026-02-01, 20:56
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Ny smak, Billys Råttpizza.
Kanske var en mustand? Kanske någon människa med dåliga tänder hade tagit sig en bit och bit av tand lossnat?
Citera
2026-02-01, 20:59
Medlem
Vem bryr sig? Billys frysta pizza är faktiskt god, oavsett var köttet kommer från.

Någon som vet var dessa pizzor tillverkas? Kina?
Citera
2026-02-01, 21:05
Medlem
HBTKuks avatar
Äntligen blir råttan i pizzan verklighet. Klintberg hade hoppat jämfota.
Citera
2026-02-01, 21:10
Medlem
Haha äntligen har vi fått en riktig råtta i pizzan!
Citera
2026-02-01, 21:13
Medlem
JustTrollings avatar
Han har alltså hittat på att det är en tand från en råtta, för att han tycker att det låter bra?

Var är bevisen för att det faktiskt är en tand från en råtta i pizzan? Nä. Precis.
Citera
2026-02-01, 21:14
Medlem
Sereenas avatar
Nissen beklagar sig att tillverkaren "inte bryr sig" samtidigt som han vägrar skicka in den så att dom kan utreda/analysera vad det är för nåt.
Citera
2026-02-01, 21:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Någon som vet var dessa pizzor tillverkas? Kina?
De tillverkas i Västergötland. Fabriken klämmer ur sig i storleksordningen 100 000 Billys per dygn tydligen, så det är nog inte full mänsklig kvalitetskontroll på varenda pizza om man säger.
Citera
2026-02-01, 21:32
Medlem
På TV4-svenska:

"TV4 Nyheterna har visat bilden för flera veterinärer och experter inom skadedjur. Ingen har kunnat fastställa att det rör sig om en råttand – men flera menar att det som syns på bilderna mycket riktigt liknar en."

Vad experterna troligtvis har sagt.

"Givetvis kan det följa med brosk i animaliska livsmedel. Det här är inte en råttand men visst kan man tycka det är likt en."

Tänder har pulpa. Inte märg.
Senast redigerad av Bemp 2026-02-01 kl. 21:35.
Citera
2026-02-01, 22:02
Medlem
Fantens avatar
För någon som har haft en handfull tamråttor, så tycker jag att den ser rätt stor ut för att vara en rått-tand.
Citera
2026-02-01, 22:04
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
För någon som har haft en handfull tamråttor, så tycker jag att den ser rätt stor ut för att vara en rått-tand.
På tok för tjock för att vara en tand från en råtta. Dom har rätt smala tänder.
Citera
2026-02-01, 22:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
På tok för tjock för att vara en tand från en råtta. Dom har rätt smala tänder.
Ja, det också. Den är dessutom för rak för att vara en råttas framtand och dessutom inte tillräckligt opak för att vara i massiv emalj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in