2026-02-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Så trista tror jag inte att dessa bröllop är. Kungahusen är nog vana vid bra mycket värre tillställningar. Dessutom brukar det finnas med både vänner och släkt som förbinder kungahusen. Haakon och Märta-Louise är släkt med Victoria genom Haakons farmor Märta som var svensk prinsessa. M-M, Haakon, Victoria och Daniel sägs vara nära vänner. Även danska kung Frederick och hans bror är släkt med Haakon och även sysslingar med Victoria, Madeleine och Carl-Philip. Alla dessa verkar ha en bra relation. Denna generation med unga kungliga verkar ha utmärkt trevligt vid sådana här tillfällen. Fördelen är ju också att de själva inte står i centrum då det är brudparets stora dag.

Men relationen med de andra kungliga blir väl litet stel just nu med tanke på nuläget med M-M och Marius, samt Sofia. Blir nog svårt att bryta isen.

Däremot var bröllopet i Luxemburg väl en glasklar chans för M-M att få kontakta sin vän för uppmärksamhet och empatisökning.

Det vet ju inte vi något om. Säger hon att det var tråkigt så upplever hon ju det så. Jag tror inte att dessa kungafamiljemedlemmar, sysslingar och kusiner nödvändigtvis är jätteroliga människor att umgås med. Det är ju inte självvalda realationer och inte kan man säga något om vad man tänker och tycker heller eftersom det kan komma ut i media. Sitta och prata om vädret en heldag är nog helt vidrigt… är man uppväxt i de sammanhangen kanske man är hjärntvättad och van. Men hon är ju inte det, hon vet väl bättre.
Citera
2026-02-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej det går inte. För du kan inte rösta bort en kung eller drottning. Det ligger i monarkins natur. Alltså kan du inte ha några krav alls eftersom det inte finns något att sätta emot.
Kan inte en kung avsättas längre? Frågan är seriös.
(Sen kan rojalisterna försöka övertala t ex Jens Stoltenberg…han har intelligenta barn också. Som kan det där med ”small talk” och att föra sig bland folk.
Stoltenberg kan inte tacka nej till ett sådant erbjudande, hur socialdemokratisk han än är. Det kungliga blodet lär det i vilket fall inte finnas så mycket av i ådrorna, på nu levande medlemmar)
Citera
2026-02-07, 22:14
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Han är ju helt jävla naiv och bortmanipulerad av denna kvinna. Likt en häxa styr hon honom.

Så jävla tröttsamt..
Vi kräver att Mette-Marit ska ta ansvar.
Vi kräver att Marius ska ta ansvar.

Men när det kommer till mannen, tronarvingen! Meeeeeen, näääää, det är hon! Häxan, som har totalt lurat av honom brallorna.

VARFÖR ska inte Haakon ta sitt ansvar som vi kräver av de två andra nötterna?
Haakon måste ansvara för att han blev kär och gav bort halva kungariket till en av tidernas största, odugliga golddigger-bimbo. Han måste ta ansvar över sitt eget odugliga omdöme.
Citera
2026-02-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Även vanlige ”mennisker” skulle få rejäl med social skit/ straff om man vurmade för dömda pedofiler eller våldtog kvinnor i sömnen.

De har ju inte gjort några allmänmänskliga misstag utan riktigt allvarliga saker.
Människor av vilken typ??? Hon kommer att bli Norges drottning med detta bakgrund. Synd om NORGE
Citera
2026-02-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
En kvinna av folket? Vem var hon innan hon gifte sig? Vad är hennes bakgrund?

Uppenbarligen lockas hon till män med status, makt och pengar. Mycket av sådant. Och Epstein hade väl mer av både makt och pengar än hennes norska make.... så jag gissar Epstein var en ersättare och /eller konkurrent till Haakon. Kvinnor omger sig alltid med manliga ersättare (back up men).

Om hon är en toxisk kvinna, som beundrar toxiska män, är det inte förvånande att hennes son vuxit upp och blivit en mycket toxisk man. Dvs en man som blir mycket attraktiv i ögonen på de flesta kvinnor.
Det är uppenbart att kungahusens moral är lågt under de genomsnittet hos vanligt folk. De är också uppblandade med icke kungliga, så inte längre kan hävda sina kunglighet ändå förväntar sig att folket niger och behandlar dem med största hövlighet.
Monarkin är en förlegat institution och en naiv , sentimental rest av historien. Den bör avskaffas. Tillhör inte till den 21:a århundrade.
Citera
2026-02-07, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, hon har ju med 99% säkerhet legat med Epstein. Och här skriver hon till honom om en annan älskare. Utifrån det så kan man ju lätt räkna ut att hon har haft ytterligare älskare utöver dessa två. Det handlar om en livsstil.

Haakon har troligen vetat om det hela tiden. Han accepterar det.
Frågan är om norska folket kan acceptera henne som drottning? Men om de inte gör det så tror jag att IA kommer att säga att "då vill inte jag heller bli drottning" och göra en Meghan Markle. Och då blir ju Norge republik.

Varför skulle Ingrid Alexandra avstå från att bli regent, för mammans skull? Det är ju en helt annan roll. Det tror jag inte någon människa avstår ifrån i första taget.
Citera
2026-02-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Kan inte en kung avsättas längre? Frågan är seriös.
(Sen kan rojalisterna försöka övertala t ex Jens Stoltenberg…han har intelligenta barn också. Som kan det där med ”small talk” och att föra sig bland folk.
Stoltenberg kan inte tacka nej till ett sådant erbjudande, hur socialdemokratisk han än är. Det kungliga blodet lär det i vilket fall inte finnas så mycket av i ådrorna, på nu levande medlemmar)

Nej det tror jag inte? Man får nog hoppas på att de frivilligt avgår i så fall. Han har ju dessutom åtalsimmunitet så han kan inte bli åtalad för något. Och inte heller avsatt som jag förstår det, i så fall får man ändra grundlagen. Men nu utgick jag från Sverige.
Senast redigerad av Grantoppen2 2026-02-07 kl. 23:44.
Citera
2026-02-08, 04:41
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Hon kommer aldrig kunna bli drottning. Hon beundrade Epstien något enormt så till den milda grad att hon ville visa up sin man kung Haakon för honom. Som en accessoar eller trofé. Hon har förnedrat själva kungligheten.
Citera
2026-02-08, 07:50
Medlem
Har man gjort en höna av en fjäder? Har flickorna ljugit? Sådant har förekommit tidigare! Verkar ju underligt att alla dessa kändisar skulle utsätta sig. Det är inte bara Mette-Marit. Epstein umgicks med hela världens elit. Han behövde nog inte hyra småhoror! Media borde roa sig med att syna alla dessa småhoror som velat filtrera sig med kändisar!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-dyker-epstein-upp-pa-melodifestivalen-bredvid-bert-karlsson
Citera
2026-02-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför skulle Ingrid Alexandra avstå från att bli regent, för mammans skull? Det är ju en helt annan roll. Det tror jag inte någon människa avstår ifrån i första taget.

Det är väl inte helt otänkbart att hon skulle.

I ett skarpt läge där Mette-Marit inte tillåts bli drottning så är det väl fullt möjligt att IA skulle lämna hon också, i solidaritet med mamman. Utifrån hennes inlägg på sociala medier så tycks det till och med troligt att det skulle kunna bli så.

Se hur Meghan och Harry har agerat i England till exempel. IA kanske är lika omdömeslös som de är.

Jag säger inte att det kommer att bli så, men att det är en möjlig utveckling. I så fall blir Norge republik, och det prejudikatet skulle nog påverka debatten i alla europeiska monarkier, särskilt Sverige och Danmark.
Citera
2026-02-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus12
Det är uppenbart att kungahusens moral är lågt under de genomsnittet hos vanligt folk. De är också uppblandade med icke kungliga, så inte längre kan hävda sina kunglighet ändå förväntar sig att folket niger och behandlar dem med största hövlighet.
Monarkin är en förlegat institution och en naiv , sentimental rest av historien. Den bör avskaffas. Tillhör inte till den 21:a århundrade.

Monarkins stora fördel har ju varit att politikerna är ännu sämre.

Jag blir mycket hellre representerad av Carl XVI Gustaf än av Stefan Löfvén eller Ulf Kristersson liksom.

Men Mette Marit har betett sig lika illa som politikerna. Och om inte Ingrid Alexandra är betydligt bättre än sin mamma så har nog monarkin ingen framtid i Norge.
Citera
2026-02-08, 09:23
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Hon hade barnen med sig vid minst ett tillfälle hon träffade Epstein..

Det är nog även ganska så troligt att Haakon också har träffat Epstein.

Han lär ju ha varit med på Saint-Barthélemy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in