2026-01-31, 22:18
Medlem
Jag börjar med Rachel Nagy sångerska i Detroit Coblas. Det finns absolut vokalister som kan träffa rätt på en eller två låtar, men RN ägde verkligen varenda låt hon sjöng, även om den var stulen. Jag måste erkänna att jag trors att jag skulle bli besviken av att aldrig mer få höra av The Sonics, men den återupplivningsakten dom gör nu kunde dom faktiskt tjänat på att låta bli.

Å andra sidan är jag glad att black flag flyger igen med nyår blod. Det blir årets uppdrag att försöka se dom.

Vad har ni andra för tankar?
Citera
2026-01-31, 22:26
Medlem
BombaySaphires avatar
Kikki Danielsson.
Citera
2026-01-31, 22:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Chris Cornell . Dog för tidigt.
Citera
2026-02-01, 00:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Eddie Meduza och GG Allin. De två skulle jag gärna hänga med och höra när de spelar sin Rock 'n Roll.
Citera
2026-02-01, 02:05
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag börjar med Rachel Nagy sångerska i Detroit Coblas. Det finns absolut vokalister som kan träffa rätt på en eller två låtar, men RN ägde verkligen varenda låt hon sjöng, även om den var stulen. Jag måste erkänna att jag trors att jag skulle bli besviken av att aldrig mer få höra av The Sonics, men den återupplivningsakten dom gör nu kunde dom faktiskt tjänat på att låta bli.

Å andra sidan är jag glad att black flag flyger igen med nyår blod. Det blir årets uppdrag att försöka se dom.

Vad har ni andra för tankar?

Jag visste inte ens att Nagy var död. Jag har till och med CD-skivor med Detroit Cobras. Har dödsorsaken offentliggjorts?
Citera
2026-02-01, 03:19
Medlem
franges avatar
Lemmy. Vem annars - förutom möjligen Ronnie James Dio?
Citera
2026-02-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Lemmy. Vem annars - förutom möjligen Ronnie James Dio?
Phil Lynott. Alltid Phil Lynott!
Citera
2026-02-01, 03:30
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
diverse gurgel

Vad är "en sån här kväll"? De man alltid saknar är Thorstein Bergman, Fred Åkerström, Allan Edwall och Rune Andersson. Resten är ju bara trams.
Citera
2026-02-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad är "en sån här kväll"? De man alltid saknar är Thorstein Bergman, Fred Åkerström, Allan Edwall och Rune Andersson. Resten är ju bara trams.

Du glömde Sven-Bertil. Och Onkel Kånkel.
Citera
2026-02-01, 22:45
Bannlyst
Jag saknar Elvis och Aretha Franklin. Finns väldigt få bra live artister numera. Allting handlar om utseendet.
Citera
2026-02-02, 23:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Du glömde Sven-Bertil. Och Onkel Kånkel.

Nä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in