2026-01-31, 20:59
Medlem
PommesFritzonTrumps avatar
Om ni får för er att titta på TV så kanske även ni stör er på vissa personer som pratar. Det kan vara röster som man stör sig på av olika anledningar, medan andra röster låter helt ok. Vilka röster stör ni er på? Om ni vill posta i tråden så förklara även varför ni stör er på rösten, tack.

Här är några av de röster jag stör mig på. Kommer säkert på flera lite senare.

Abdul Hibombo (SVT) - Svårt att förstå vad han säger. Väldigt jobbig att lyssna på.
Jon Nilsson (SVT) - Dryg och otrevlig röst. Tankarna går till någon dryg mobbare som gick i grundskolan.
Magnus Wennerberg (TV4) - Extremt pipig och jobbig röst. Jobbig att lyssna på för att rösten är så extremt pipig.
Ulf Mattmar (SVT) - Konstig röst som låter tillgjord och löjlig. Irriterande att lyssna på helt enkelt.
Senast redigerad av PommesFritzonTrump 2026-01-31 kl. 21:29.
Citera
2026-01-31, 21:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Pernilla Månsson Colt, SVT

Maria Forsblom, TV4
Citera
2026-01-31, 21:21
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Rösten som säger, "vad fan sitter du där och glor på skit du redan sett femtielva gånger för? Gå och umgås med dina barn, idiot"
Citera
2026-01-31, 21:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Sällan man ser på de kanalerna. Men inom fotboll finns det en del extremt träliga röster. Erik Niva är en. Är väl ibland på dessa kanaler. Martin Åslund en annan. När han kommenterar måste man liksom muta.
Citera
2026-01-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sällan man ser på de kanalerna. Men inom fotboll finns det en del extremt träliga röster. Erik Niva är en. Är väl ibland på dessa kanaler. Martin Åslund en annan. När han kommenterar måste man liksom muta.

Har uppdaterat rubriken, så nu det kan gälla vilken kanal som helst. Utgången rubrik: Vilka röster stör ni er på när ni tittar på SVT / TV4?
Citera
2026-01-31, 21:35
Medlem
Som jag skrev i trådstarten:

Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Om ni vill posta i tråden så förklara även varför ni stör er på rösten, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Pernilla Månsson Colt, SVT

Maria Forsblom, TV4

Skulle du kunna förklara varför du stör dig på dessa röster, tack.
Citera
2026-01-31, 21:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Har uppdaterat rubriken, så nu det kan gälla vilken kanal som helst. Utgången rubrik: Vilka röster stör ni er på när ni tittar på SVT / TV4?

Fint. Då blir det säkert mer svar också! Man kanske bör tillägga en motiveringen också så det inte bara blir en listtråd. För min del:

Erik Niva
Finns en förklaring att han började som skrivande journalist. Hans röst görs sig inte bra i TV/Radio. Extremt kunnig men så avskyvärd röst.

Martin Åslund
Som Niva kunnig ena. Men slarvar med orden hela tiden. Hakar och har säg. Gör det extremt jobbigt att lyssna på.
Citera
2026-01-31, 21:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Som jag skrev i trådstarten:

Skulle du kunna förklara varför du stör dig på dessa röster, tack.

MF är forcerad när hon pratar. PMC har en dryg och släpig röst.
Citera
2026-01-31, 21:43
Avstängd
Comitiums avatar
Det blir inte många kommentarer här för folk vet ju inte vad ansiktena i TV heter. Vem bryr sig.

Olle Björklund. Fast han talade vårdat och med god diktion.
Citera
2026-01-31, 21:57
Medlem
Umarells avatar
Han som har ett balkannamn men är från Sydamerika och är bög. Han pratar så där gayaktigt och glättigt. Han ledde Morgonstudion ett tag med är borta nu, är på Gokväll nu, väl? Jag har svårt för folk som inte låter seriösa, utan allt ska kunna vara ett skämt.
Citera
2026-01-31, 23:40
Medlem
Akihabaras avatar
Victoria Dryging, statsteve. Pratar alltid på femåringars nivå i den enda timme vetenskap statsteve har.
Citera
2026-02-01, 00:11
Medlem
Knappast.......s avatar
Den där norrländska kommentatorn marklund. Har svårt för hennes dialekt och uttal
Senast redigerad av Knappast....... 2026-02-01 kl. 00:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in