Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Jag är inte nationalist och jag gillar också Trump. Det är helt enkelt som så att i stort sett alla svenska ”patrioter” är cuckade av kollektivismen, oavsett vad man påstår sig vara. Tjockisarna i gubbdagiset, den uppenbart homosexuelle Marcus Follin, den lika homosexuelle Kasselstrand, Israels män i riksdagen i SD osv är allihop främst svenskar och därför marinerade i svensk konsensuskultur.
I en annan tråd tidigare idag skrev du att jag alltid klagar på alla svenska nationalister och här har du ett av skälen. Chauvinistiskt flaggviftande är meningslöst när första vägbula får dem att springa tillbaka in under Palmes kjolar.
Nationalism är en synnerligen dum ideologi som inte fungerar i verkligheten eftersom man inte alltid kan utgå ifrån att ens egna alltid har rätt i allt. Det moderna Sverige borde ha lärt oss detta med tanke på hur ofta Sverige befinner sig på fel sida av historien.
Och Jeff Ahls drömmar om att Norden ska bli en militär supermakt som USA inte vågar tjafsa med.
Jag är lika mycket svensk som Jeff Ahl, men jag delar inte hans stora vilja till att "stå bakom vårt danska broderfolk i denna kris". Jag har faktiskt varit mer i USA än i Danmark, även om Danmark förstås är mycket mer likt oss. Jag tycker Grönlandsfrågan är intressant, men där får EU hitta en lösning tillsammans med USA, och kan de inte det, så får USA ta Grönland.
Patetiskt av Dansk Folkepartis ledare att stå i Europaparlamentet och säga "fuck off, Trump". Hade det varit Bornholm Trump ville ha, hade jag förstått det, men vad ska Danmark med Grönland till förutom rikedomen som tydligen finns där under isen.