2026-02-02, 17:36
Medlem
Knivur-273s avatar
I mitt garage som jag hade förr, så körde jag alltid in bilen med fören först.

Det var en hög tröskel, så det var bäst på det viset.
Citera
2026-02-02, 17:50
Medlem
Knivur-273s avatar
Om man nu tänker plocka ut hela jävla motorn och växellådan, så kan det vara bättre att backa in patienten först, för nu finns det mer plats för motorlyften när bilen står längst in.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-02-02 kl. 17:53.
Citera
2026-02-07, 07:45
Medlem
Tranquility Bass avatar
Avgaserna känns som ett icke problem men du kanske är en sådan som inte kan backa in på en trång plats och därmed håller på i en halv evighet med att köra fram och tillbaka, svänga etc? Då kan jag förstå att du fyller hela garaget med avgaser. Lär dig att att backa så är problemet löst.
Citera
2026-02-07, 07:59
Medlem
Jag kör front in, dels om man handlat lägger man alla påsar i bagaget, blir enklast o lasta av dessa.

Samt jag får mer utrymme genom att arbetsbänken utgör jag köra in under med motorhuven o vinna mer plats bakom bilen, bor centralt, man kan ställa cykeln säkert i garaget än ute på gården eller släpa ner den till källaren.

Vi får även stå utanför garaget med en bil, föreningen äger 5 meter innan en gångbana och sedan tät trafik, utgör det är enkelt o vända bilen sikta in på luckor när man ska köra över mötandes fil.

Värme är det bästa jag har haft med garaget, alla har enskilda med kall/varmvatten o ca 17 grader varmt, som nu när det legat kring -20 i Umeå.
Citera
2026-02-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det är inte bara ett garage för bilen utan har även arbetsbänk och förvaring där. Och vill inte att det ska stinka avgas när man kommer hem på kvällen och kör in bilen igen.
Har aldrig upplevt det som ett problem. Dock luktar ju garage just garage.

Jag måste backa in i mitt garage. Hade inte fått plats annars.
Citera
2026-02-07, 08:42
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har aldrig upplevt det som ett problem. Dock luktar ju garage just garage.

Jag måste backa in i mitt garage. Hade inte fått plats annars.
Nej har haft garaget en vecka nu, och märker ingen skillnad i avgashänseende, men tror jag kommer köra rakt in då det känns smidigare då jag har en arbetsbänk längst fram och känns som man får mer plats.
Citera
2026-02-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Nej har haft garaget en vecka nu, och märker ingen skillnad i avgashänseende, men tror jag kommer köra rakt in då det känns smidigare då jag har en arbetsbänk längst fram och känns som man får mer plats.
Ja, du gör som du vill och som passar dig helt enkelt.

Jag har en massa saker, inklusive arbetsbänk vid sidan av bilen, så jag måste ställa mig väldigt nära motsatt vägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in