Citat:
Ursprungligen postat av
snolinga
Fick några 2 or på besiktningen i december, haft bilden på verkstad i dag, för att släcka en 2 som blivit ett permanent fel (sönder med anledning av ålder och slitage) kommer det att kosta 13 000 kr. Ska jag lägga det på en passat från 2010 som gått ca 27 000 mil. I december bytte jag ena bromsklossen mm som låste sig för 6 000 kr inklusive extra bärgning. Tänker även nya bilar går sönder men där får man nog tillbaka de pengar man lagt ut på reparation om man säljer. Lagar jag inte nästa vecka får jag körförbud och jag behöver bil vet inte om jag hinner hitta en ny. Kan jag få något råd om hur jag ska tänka?
1, du bör söka upp en billigare verkstad. Priserna du anger är för höga .
Jag fick bytt 2 nya bromsskivor bak, 2 nya bromsbelägg, ett nytt bromsok, allt av kända kvalitetsmärke, för 4.500 kronor inkl arbete på min verkstad, på min Audi A4 Avant V6 Diesel 2009.
2, assistansförsäkring inkl gratis bärgning kostar under 500 kronor om året, rekommenderas.
3, är det en Diesel, behåll bilen, tdi motorerna klarar lätt 40.000 mil, men byt oljan senast efter 2.000 mil, gärna 1.500 mil.