2026-01-30, 20:49
Medlem
Baptistes avatar
Signalement:
Har någon sett 15-åriga Yasmine?
Hon är försvunnen sedan den 27 januari 2026 då hon senast sågs i Borås vid 16.00-tiden. Hon kan dock ha förflyttat sig vidare sedan dess.
Yasmine har långt mörkbrunt hår. Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 45 kg.
Hon var vid försvinnandet klädd i svart trenchcoatjacka med midjebälte och svarta något högklackade boots. Hon bar även en svart mellanstor handväska.

Kontakt:
Har du sett Yasmine eller har information som kan leda till att personen återfinns, ring polisen på 114 14

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/yasmine/
Citera
2026-01-30, 20:50
Medlem
Baptistes avatar
"Nu vänder jag mig till er alla här. Snälla hjälp mig!! Hjälp oss !!
Vår dotter är försvunnen, hon är sedan i förrgår saknad, och efterlyst i hela Sverige inom polisen.
Efter ett möte på BUP i tisdags försvann min dotter tillsammans med hennes tjej kompis. Ingen har hört av dem sedan dess, dem går inte att nå. Ingen vet var hon är eller vad hon gör.
Polisen har varit här flera gånger nu för komplettera med information och få bilder på henne.
Det är en stor polisinsats nu i sökandet för henne i många städer, man kollar igenom alla tåg och bussar man kan då den andra tjejens mamma fick till sig om att de är påväg till en annan stad.
Snälla vi är utom oss av oro och vi vill bara ha hem vår dotter välbehållen.
Natten till onsdag skrev hon ett meddelande på Snapchat till sin storasyster, sen inget mer. Inget om var dem befinner sig eller ngt alls.
Polisen försöker spåra deras telefoner nu och fallet är väldigt stort med en stor insats redan sedan i tisdags. Men vi får inget nytt om dem, det står helt stilla och varken jag eller den andra flickans mamma har hört ngt nu på flera timmar.
Detta är en mardröm. Varför ? Är dem ok? Vad har hänt ? Var är dem? 😭
Snälla hjälp oss att hålla koll, min dotter är mörkhårig , hennes tjej kompis jätte blond. Samma längd på håret båda två, rätt långt.
Tjejerna har nästan lika dana svarta jackor som går typ ner över höfterna och ett midjebälte
Fallet har gått vidare till utrednings jour och man gör allt man kan för att finna flickorna.
Snälla jag ber er, minsta lilla tips är betydelsefullt i sökandet. Dem kan befinna sig precis var som hälst 😭😭😭
Det är andra natten utan sömn nu"

Från mammans Facebook
https://i.postimg.cc/C1pCScqQ/y1.jpg
https://i.postimg.cc/fy20tCVw/y2.jpg
Citera
2026-01-30, 20:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hon är tillsammans med någon annan brud läste jag i går. Någon utav dom har varit på SIS hem om jag minns rätt. Bruden som det nämns om hade skickat ett meddelande till sin storasyster.

Gissar att flickorna sitter hos någon Mohammed och käkar tramadol.

Edit: Menade BUP och inte SIS, mitt fel. Användaren ovanför fick med det mesta.
Citera
2026-01-30, 20:55
Medlem
StoreSvartes avatar
Känns ju spontant som att hon håller sig borta frivilligt.
Citera
2026-01-30, 20:57
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Känns ju spontant som att hon håller sig borta frivilligt.
Ja. På rymmen vad det verkar.
Citera
2026-01-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja. På rymmen vad det verkar.

Hoppas att dom har någonstans att ta vägen, inomhus, det är jäkla kallt ute nu
Citera
2026-01-30, 21:18
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Orka bry sig om nåt jävla problembarn som rymmer från ett hem.
Jag brydde mig om hanna i uddevalla tråden men detta är ju helt uppenbart att tjejerna dragit självmant för dom inte vill ha med psyk/bup att göra.
Dom har det nog bättre utan sina föräldrar och slipper bli våldtagna på nåt ungdomshem.
Citera
2026-01-30, 21:55
Medlem
gigglebyt3ss avatar
Fruktansvärd stavning på det där Facebook inlägget.

"Efter möte med BUP" samt borta med kompis verkar ju frivilligt.
Citera
2026-01-30, 22:07
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Vad händer när man ringer kompisen?
Citera
2026-01-30, 22:21
Medlem
exoticspices avatar
Var bor hon i Borås om det var där hon hade ett möte med BUP?
Mamman bor i Kalmar.

Varför följde en kompis med och inte en vuxen?
Vem är kompisen?
Är det första gången hon rymmer eller har det hänt tidigare?
Citera
2026-01-30, 22:23
Medlem
needAlifes avatar
Åhh nej, nu börjas det igen. Ger allt mitt lilla hopp jag har till att det blir en bra utgång på det här! Har en del erfarenhet av tjejer som drar, till och med utomlands till Danmark och Tyskland som 13-åring men hon hittades snabbt av polis och kördes (!) hem till Sverige av dansk polis.
Citera
2026-01-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Var bor hon i Borås om det var där hon hade ett möte med BUP?
Mamman bor i Kalmar.

Varför följde en kompis med och inte en vuxen?
Vem är kompisen?
Är det första gången hon rymmer eller har det hänt tidigare?

Flickan är hemmahörande i Kalmar men det var i Borås polisen sist fick en signal från hennes telefon.
Mamman var nog med på mötet med BUP men att hon sen träffat en kompis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in