Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Jag är inte rädd för spöken. Jag var det när jag var liten, eftersom jag inte riktigt visste hurdana människorna är. Nu är jag medveten om det. Det är bara att ta en tur på nätet och se hur islamister, kartellmedlemmar med flera dagligen styckar människor levande. Försök hitta ett endaste klipp där spöken sadistiskt stympar, flår och bränner människor.
Nej, det är människor man ska akta sig för, överallt och alltid. Spöken är inget problem, oavsett om de existerar eller inte.
Ja, rent logiskt är det så. Man är rädd för det som är fysiskt hotfullt och rent logiskt kan orsaka skada.
Men när ett spöke får energin i ett rum att kännas hotfull så sker någonting ologiskt.
Även om det inte finns något som till synes kan orsaka fysisk skada så går vårt nervsystem på högtryck.
Vårt nervsystem reagerar
som om vår fysiska hälsa vore i fara trots att hotet enbart är subtilt.
Helt ologiskt, ja. Men har man upplevt det så vet man.
Och det finns inget skydd då vårt psyke inte kan blockera spökenergin.
Titta bara på Tv4:s Kalla Kårar. Flera avsnitt där fullvuxna karlar sittar och skakar av rädsla över något de sett och upplevt.
Som på äldreboendet där en vuxen karl såg ett spöke. Han satt sedan och skakade när han berättade för Jack Werner vad han upplevt.