2026-01-30, 02:20
Medlem
Har sett den drygt 15 minuter minidokumentär på Svtplay och måste säga att jag är mållös.
Sossarna verkar med sitt förslag med att integrera invandrare med svenskar inte ens själva kunna redogöra vilka som ska flytta. Det blir nästan stundtals pinsamt att se hur Lawen blir mållös flera gånger under intervjun.

För att vara SVT måste jag säga att dom verkar tagit till sig kritiken med att de inte ställer jobbiga följdfrågor. Vad tycker ni, kan detta bli sossarnas fall? Eller är sossarnas väljare så dåligt insatta i politiken att de inte ens kan förstå hur illa det är i sosselägret?

https://www.svtplay.se/video/jMdmD5A/lawen-redar-hade-sd-ratt
Citera
2026-01-30, 02:31
Medlem
DenverAirports avatar
Vi måste blandas. Men ingen ska flytta på sig. Vi är ganska blandade redan.

Ok. Så S vill ingenting alltså.

De förstörde Sverige och ja that's it. Rösta på dem nu.
Citera
2026-01-30, 03:08
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Ok sorgligt att några av ungdomarna hon jobbade med inte lever idag. Men om vi sprider skiten kommer ungdomar i Lidingö, Hovås, Örgryte också stryka med. Behåll skiten i orten och tillåt dem inte att besöka de "vita" stadsdelarna. Bäst vore om de åkte hem, men segregation är mycket bättre än att blanda avfallet med svenskar.

"Alla ska ha det lika dåligt" (S)
Citera
2026-01-30, 11:07
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Vi måste blandas. Men ingen ska flytta på sig. Vi är ganska blandade redan.

Ok. Så S vill ingenting alltså.

De förstörde Sverige och ja that's it. Rösta på dem nu.

Man vill sätta ett stopp för att anvisa personer med försörjningsstöd till utanförskapsområden. Sätta stopp betyder alltså att man slutar göra något som man gjort tidigare, men inte att de som redan bor där ska flytta någonstans. Vad är det som är svårt att förstå?
Citera
2026-01-30, 11:35
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Har sett den drygt 15 minuter minidokumentär på Svtplay och måste säga att jag är mållös. Sossarna verkar med sitt förslag med att integrera invandrare med svenskar inte ens själva kunna redogöra vilka som ska flytta. Det blir nästan stundtals pinsamt att se hur Lawen blir mållös flera gånger under intervjun.

För att vara SVT måste jag säga att dom verkar tagit till sig kritiken med att de inte ställer jobbiga följdfrågor. Vad tycker ni, kan detta bli sossarnas fall? Eller är sossarnas väljare så dåligt insatta i politiken att de inte ens kan förstå hur illa det är i sosselägret?

https://www.svtplay.se/video/jMdmD5A/lawen-redar-hade-sd-ratt

Ingen ska flytta, men om man slutar anvisa bidragstagare till utanförskapsområden och istället börjar placera dem i andra områden, så får man successivt en bättre blandning av befolkningen. Bygger man lägenheter i attraktiva områden så gör det att folk med arbetarlöner flyttar dit och det blir en bättre demografi.

Jag bodde några år i England när jag var ung. Där lever man väldigt blandat och ser inte hudfärg på samma sätt när alla möts på puben efter arbetsdagens slut. Det blir ett trevligare samhälle helt enkelt, utan våra problem med diskriminering och rumsren rasism. Att motsätta sig integration är detsamma som att förespråka apartheid och svenska folket gör inte det. Därför kommer sossarnas förslag att tillämpas förr eller senare.
Citera
2026-01-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ingen ska flytta, men om man slutar anvisa bidragstagare till utanförskapsområden och istället börjar placera dem i andra områden, så får man successivt en bättre blandning av befolkningen. Bygger man lägenheter i attraktiva områden så gör det att folk med arbetarlöner flyttar dit och det blir en bättre demografi.

Jag bodde några år i England när jag var ung. Där lever man väldigt blandat och ser inte hudfärg på samma sätt när alla möts på puben efter arbetsdagens slut. Det blir ett trevligare samhälle helt enkelt, utan våra problem med diskriminering och rumsren rasism. Att motsätta sig integration är detsamma som att förespråka apartheid och svenska folket gör inte det. Därför kommer sossarnas förslag att tillämpas förr eller senare.

Bästa blandningen är 100% svenskar

Vem ska bekosta lägenheterna i de attraktiva områdena?

Förstår du inte att de attraktiva områdena inte blir lika attraktiva när Alibaba och hans släkt flyttar dit. Dessutom så minskar värdena på de hus och villor som finns i de "attraktiva" områdena om Alibaba flyttar dit. Står du för kompensationen när villor och lägenheter tappar i värde? Folk betalar för att slippa invandrare. Även förmögna invandrare betalar för att slippa bo med Abdi och Alibaba.
Citera
2026-01-30, 11:56
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Vem ska bekosta lägenheterna i de attraktiva områdena?

Den boende givetvis. Oavsett om din inkomst kommer från lön, förmögenhet, a-kassa eller försörjningsstöd så måste du betala din hyra. Precis som nu alltså.

Citat:
Förstår du inte att de attraktiva områdena inte blir lika attraktiva när Alibaba och hans släkt flyttar dit. Dessutom så minskar värdena på de hus och villor som finns i de "attraktiva" områdena om Alibaba flyttar dit. Står du för kompensationen när villor och lägenheter tappar i värde? Folk betalar för att slippa invandrare. Även förmögna invandrare betalar för att slippa bo med Abdi och Alibaba.

Man har aldrig kunnat välja sina grannar. I mitt kvarter flyttade det in en sverigedemokrat nyligen. Det kan jag inte göra något åt, även om risken för att vårt kvarter ska bli ett fäste för kriminella MC-gäng ökade med hundra procent på grund av det.
Citera
2026-01-30, 12:02
Medlem
Citat:
Den boende givetvis. Oavsett om din inkomst kommer från lön, förmögenhet, a-kassa eller försörjningsstöd så måste du betala din hyra. Precis som nu alltså.

Man har aldrig kunnat välja sina grannar. I mitt kvarter flyttade det in en sverigedemokrat nyligen. Det kan jag inte göra något åt, även om risken för att vårt kvarter ska bli ett fäste för kriminella MC-gäng ökade med hundra procent på grund av det.

Den boende har ju inte råd att bo i de attraktiva områdena om han saknar inkomst eller har låg inkomst. Är du dum i huvudet eller,? Eller menar du att staten och kommunerna ska subventionera boendet för Alibaba? Skattepengar ska inte gå till att göra det sämre för skattebetalarna. Jag har ingen lust att betala extra för att få en arab eller neger till granne. I min uppgång så är det 109% svenska namn
Citera
2026-01-30, 12:11
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Den boende har ju inte råd att bo i de attraktiva områdena om han saknar inkomst eller har låg inkomst. Är du dum i huvudet eller,? Eller menar du att staten och kommunerna ska subventionera boendet för Alibaba? Skattepengar ska inte gå till att göra det sämre för skattebetalarna. Jag har ingen lust att betala extra för att få en arab eller neger till granne. I min uppgång så är det 109% svenska namn

Vad du har lust med kan vi tyvärr inte ta nån hänsyn till. Möjligtvis kan vi erbjuda dig KBT-terapi för att bearbeta dina fobier.
Citera
2026-01-30, 12:31
Medlem
Vad det handlar om att är mer pengar till dessa platser, tidigare var det bl a skolan nu tar man även in boende, som det mesta, det handlar om ekonomi/pengar, vad blir nästa "satsning" på......
Citera
2026-01-30, 12:35
Medlem
Grundproblemet är väl mer att man tränger in folk i ganska så trånga bostadsområden. Generellt har Sverige mycket mark och finns ingen anledning att bygga så trångt. Bättre att folk får utrymme, natur och trädgård. Det skulle göra mycket för det allmänna välbefinnandet.
Citera
2026-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Vad du har lust med kan vi tyvärr inte ta nån hänsyn till. Möjligtvis kan vi erbjuda dig KBT-terapi för att bearbeta dina fobier.

Hade det varit så jävla bra med multikultisamhällen så hade väl Vivalla och Bergsjön blomstrat.

Kriminalitet och otrygghet kommer öka i de attraktiva områdena. De svenska eleverna kommer hämmas av att ha svaga elever som bromsar upp kurserna. "Alla ska med på tåget". Det jävla tåget kommer inte gå snabbare än att den sista skevhjulade jävla somslivagnen ska hinna med. Det bästa för Sverige är att skicka hem en miljon invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in