Citat:
Ursprungligen postat av Kapad
Etta på 36 kvm. Datorn på dygnet runt, dock ingen energiförbrukande maffig sak. Spis och micro lite varje dag, lampor på på kvällen. Ca 120 kronor i månaden med E-On. Beräknad förbrukning per månad ca 40 kWh. Skulle jag tjäna på att byta elbolag? Om det nu är möjligt att byta ifall jag bor i hyres.
Fan det måste vara nåt fel för mig
Jag bor i en etta på 44 kvm, använder iofs ugnen en del + att datorn är på rätt mkt men fan inte dygnet runt. Innan E-on bytte mätare nyligen betalade jag 200 i månaden men nu har jag fått en på 386 kr för en månad !!!
Jag har lågenergilampor. teven är ordentligt avstängd och används sällan, det enda jag anväder riktigt mkt är datorn, men den drar väl bara max det som nätaggregatet ligger på? alltså 350w o det är ju fan ingenting jmf med ett strykjärn t.ex.
Det är väl helt omöjligt att bevisa att man inte förbrukar så mkt el som mätaren anger, hur fan ska man gå tillväga då liksom.
Detta kan låta lite nojigt men kan fastighetsägarn koppla på nåt sätt så att man får betala för elkostnaderna i tvättstugan typ?
Har en kollega som bor i samma stad i en etta o hon har en tredjedel av min elkostnad.
Tänkte byta bolag på själva elen då men mätaren kommer den sitta kvar i lägenheten då?