2026-01-29, 21:57
Medlem
https://www.svtplay.se/video/jAMME6M/aktuellt/ikvall-21-00

6 minuter in i det här klippet så har en Moderat och Vänsterpartisten Showan Shattak en debatt.

Jag har sett många debatter genom åren men den här måste ta priset.

Vad tycker ni om debatten?
Verkar det vara som så att Showan är narkotikapåverkad?

Vad är er analys om den här debatten?
Citera
2026-01-29, 21:59
Medlem
Mod borde ändra rubriken. Vi har ingen aning om V-personen var påverkad.
Citera
2026-01-29, 22:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987

6 minuter in i det här klippet så har en Moderat och Vänsterpartisten Showan Shattak en debatt.

Snarare extremt undermålig svenska. Helt sjukt att det finns politiker i kommunfullmäktigen som knappt kan prata svenska.
Citera
2026-01-29, 22:04
Medlem
Kundalinis avatar
Showan Shattak har förstås rätt i att den nya syriska regimen är opålitlig och vidrig, men i övrigt är han ju fullständigt blåst. Han kan knappt prata.
Citera
2026-01-29, 22:08
Medlem
Han har en hjärnskada. I vissa partier är det inget hinder.
Citera
2026-01-29, 22:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Mod borde ändra rubriken. Vi har ingen aning om V-personen var påverkad.

Han tilltalade nyhetsankaret nedlåtande med ”Kära programledare”… lät inte helt normalt. Sedan snurrade han runt och vände ryggen åt honom och Carl Oskar Bohlin. Det är nog inte omöjligt att att han tagit något.
Citera
2026-01-29, 22:10
Medlem
anomaligns avatar
Min reaktion, som någon som röstat på vänsterpartiet i de flesta riksdagsval, är att jag känner sekundärskam för partiet
Citera
2026-01-29, 22:13
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Dags och knoppa av Malmö och Landskrona från Sverige. Den regionen och Södertälje är förlorad mark. Lika bra att inse det.
Citera
2026-01-29, 22:15
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Showan Shattak har förstås rätt i att den nya syriska regimen är opålitlig och vidrig, men i övrigt är han ju fullständigt blåst. Han kan knappt prata.
Fick inte han ett antal kraftiga smällar i skallen? Jag vill minnas att jag såg honom på foto med stora ärr över hela huvudet. Kraftigt trauma mot huvudet kan skapa hjärnskador som yttrar sig i våldsamt och gränslöst beteende, mytomani, läs- och skrivsvårigheter, problem med att prata ordentligt och psykopatiska tendenser. Det är heller inte ovanligt att seriemördare och sexualdårar har fått smällar mot huvudet som barn. Jag tycker att Showan ringar in många av de kriterierna i sitt sätt att uttrycka och bete sig.

Problemet är ju att Vänsterpartiet låter någon med uppenbara hjärnskador representera partiet i rikssänd television. Och det handlar ju inte om brist på mediavana, han har återkommande figurerat i offentligheten i säkert femton år. Det här handlar mer om låg IQ från start och då trauma mot hjärnan ovanpå det.
Senast redigerad av Galejan 2026-01-29 kl. 22:19.
Citera
2026-01-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han tilltalade nyhetsankaret nedlåtande med ”Kära programledare”… lät inte helt normalt. Sedan snurrade han runt och vände ryggen åt honom och Carl Oskar Bohlin. Det är nog inte omöjligt att att han tagit något.

Visst, han kan han kokain i en PVK under skjortan. Men vi vet inte och rubriken borde ändras till typ:

Var vänsterparisten i Aktuellt drogpåverkad?

Nu läser bara random flashbackhögerincel ämnesraden och går vidare i livet och tror att det är en sanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987

Med tanke på att Showan är en blatte från Malmö var hans uppförande som förväntat, varken bättre eller sämre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Än mindre stå still när han intervjuas men rätt tydligt att han inte är van att stå i direktsändning framför kameran och försöka argumentera. Tycker det var svagt att Bohlin ändå inte svarade på frågan från Shattak om pengarna till Syrien/al qaida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in