2026-01-29, 20:36
Medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en ny mobil och har kikat på Nothing CMF Phone 2 Pro från NetOnNet:
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/nothing/nothing-cmf-phone-2-pro-by-nothing-black-8128-eu/1055872.19049/

Jag spelar mycket mobilspel och tittar väldigt mycket på YouTube, så jag vill ha en telefon som klarar av både spel med lite högre krav och streaming utan problem.

Har någon erfarenhet av den här mobilen när det gäller:
• Prestanda för spel (kör t.ex. Fortnite, PUBG/PM, Genshin Impact, CoD Mobile etc)?
• Skärmupplevelse vid video (uppdateringsfrekvens, färger, ljusstyrka)?
• Batteritid vid lång spel-/videotittar-session?
• Överlag tillförlitlighet & värde för priset jämfört med andra modeller i samma prisklass?

Tacksam för alla åsikter och tips!

/Tack på förhand
Citera
2026-01-29, 21:03
Medlem
Jag har testat CMF Phone 2 Pro lite och tycker den är rätt bra för priset. Den klarar de flesta spel som Fortnite och CoD utan större problem, men på högsta inställningar kan det ibland droppa lite i FPS i tyngre spel som Genshin. Skärmen är riktigt trevlig med 120 Hz och AMOLED, så YouTube och streaming ser väldigt bra ut. Batteriet håller oftast en hel dag även med mycket spel och video. Överlag är den stabil och prisvärd, men vill du ha maxprestanda för gaming finns det starkare alternativ om du kan lägga lite mer pengar.
Citera
2026-02-01, 01:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!

Jag funderar på att köpa en ny mobil och har kikat på Nothing CMF Phone 2 Pro från NetOnNet:
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/nothing/nothing-cmf-phone-2-pro-by-nothing-black-8128-eu/1055872.19049/

Jag spelar mycket mobilspel och tittar väldigt mycket på YouTube, så jag vill ha en telefon som klarar av både spel med lite högre krav och streaming utan problem.

Har någon erfarenhet av den här mobilen när det gäller:
• Prestanda för spel (kör t.ex. Fortnite, PUBG/PM, Genshin Impact, CoD Mobile etc)?
• Skärmupplevelse vid video (uppdateringsfrekvens, färger, ljusstyrka)?
• Batteritid vid lång spel-/videotittar-session?
• Överlag tillförlitlighet & värde för priset jämfört med andra modeller i samma prisklass?

Tacksam för alla åsikter och tips!

/Tack på förhand

Utifrån telefonens specifikationer är det självklart att den kommer att klara av YouTube och annan streaming utan problem.
Som med de flesta telefoner i dag.
Citera
2026-02-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Utifrån telefonens specifikationer är det självklart att den kommer att klara av YouTube och annan streaming utan problem.
Som med de flesta telefoner i dag.
Tack, hoppas att den är en bra mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in