2026-01-29, 18:59
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Detta är bland de märkligaste jag läst på länge. En byggare som skulle renovera ett badrum passade på att ringa dit en frisörska och hennes man, för att klippa sig.

Det vill säga. Han använde kundens lägenhet för att klippa sig när han var där för renovera denna. Kunden fångade det hela på övervakningskamera.

Byggaren anser inte att detta skulle vara ett problem då det ändå springer en massa människor där, och är sur för att ha blivit filmad.

Vad tycker ni? Och har ni som är byggare gjort något liknande?

https://www.byggnadsarbetaren.se/byggjobbaren-klippte-sig-pa-arbetsplatsen-fick-sparken-och-domdes/
Citera
2026-01-29, 19:11
Medlem
Sereenas avatar
Låt mig gissa, om han inte blivit påkommen så hade lägenhetsinnehavaren fått räkningen på klippningen....
Citera
2026-01-29, 19:15
Medlem
Umarells avatar
Uppenbart hemfridsbrott, inget att orda om. Att han enligt egen utsago har hittat på med massor av sådant i yrkeslivet är ingen ursäkt.
Citera
2026-01-29, 19:20
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Han verkar helt pantad.

Lätt att han tänkte fakturera kunden för tiden han satt i frisörstolen.
Citera
2026-01-29, 19:22
Medlem
Eurodiscos avatar
Det är ju märkligt att han inte förstår problemet och blir arg för att han blir filmad. Han tänkte garanterat ta betalt för frisörtiden. Man kan ju undra hur många andra gånger han har släppt in obehöriga på sina jobb. Det luktar blatte om historien
Senast redigerad av Eurodisco 2026-01-29 kl. 19:25.
Citera
2026-01-29, 20:03
Medlem
godboys avatar
Helt jävla otroligt korkad hantverkare till människa. Att elektriker, VVS:are, snickare, fukttekniker, skadedjursbekämpare kommer till lägenheten sker ju för att de har ett uppdrag att utföra på adressen för kunden som har lägenheten.

Dessutom får man väl nästan utgå från att man blir filmad om man beträder en bostad idag. Alltså får man uppföra sig därefter, det går liksom inte att äta mat från kylskåpet eller lägga sig i vardagsrumssoffan och kolla på porr och dra i snabeln.

Sen att han förlorade jobbet kan ju vara att arbetsgivaren passade på nu när denna hade en chans, för jag misstänker ändå att detta är en rätt udda typ och kanske inte helt lätt att ha att göra med.
Citera
2026-01-29, 20:07
Medlem
Tänker på den här gamla historien.
En kvinna gjorde en obehaglig upptäckt, efter att hon släppt in en hantverkare i sitt hem. På sin övervakningskamera kunde hon plötsligt se hur hantverkaren gick runt i hennes hus – med hennes underkläder på sig.
https://www.unt.se/nyheter/uppland/artikel/kvinnans-chock-hantverkaren-gick-runt-i-hennes-underklader/l72kovwj

Med alla övervakningskameror i hemmen så kommer nog mer liknande komma fram.

Ganska sjukt att hantverkaren som klippte sig inte förstod att det var fel.
Citera
2026-01-29, 20:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Han måste haft nån form av dödtid typ vänta på att färg eller kakelfog skulle torka för inte klipptes han medan han stod och sågade eller borrade. Men då kunde han väl lika gärna själv åkt till salongen. Märkligt.
Citera
2026-01-29, 21:33
Medlem
exoticspices avatar
Frissan och hennes man kom direkt när han ringde också. Så säkert inte första gången det händer. Vad skulle hennes man med och göra?
Citera
2026-01-29, 21:40
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Sjukt beteende att ringa över en frisör när man är hemma hos en kund och utför hantverksjobb, det blir galnare och galnare desto mer jag tänker på det.

Garanterat en trossniffare, och kräver man lite bland tidigare kunder finns det säkert på det ena och det andra som "försvunnit"...
Citera
2026-01-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tänker på den här gamla historien.
En kvinna gjorde en obehaglig upptäckt, efter att hon släppt in en hantverkare i sitt hem. På sin övervakningskamera kunde hon plötsligt se hur hantverkaren gick runt i hennes hus – med hennes underkläder på sig.
https://www.unt.se/nyheter/uppland/artikel/kvinnans-chock-hantverkaren-gick-runt-i-hennes-underklader/l72kovwj

Med alla övervakningskameror i hemmen så kommer nog mer liknande komma fram.

Ganska sjukt att hantverkaren som klippte sig inte förstod att det var fel.

Hade en målare hemma. Jag skulle ut ett ärende, då frågade han hur länge jag skulle vara ute.

Trodde först han hade rotat i mina grejer men sen fick jag en stark känsla av att han hade runkat. Vet inte exakt var men..blähh
Citera
2026-01-29, 22:32
Medlem
sonicguides avatar
Vet folk som arbetat i andras hus, dock ej byggarbetare, som valt att sätta sig och skita i en toalett som inte var inkopplad med vatten.
Han fick lite skäll av sin arbetsgivare när det så småningom kom fram vem det var...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in