Om nu sossarna vinner hur ska dom finansiera alla löften till flyktingar invandrare i problemområden?
vilka ska betala allt?
Att få kriminella ungdomar att bli hederliga kostar en hel del.
Kommer bli skattehöjningar och alla som har arbete kommer betala minst 50% i skatt, medan de som har höga löner kommer upp i 60-70% i skatt, sen ovanpå det då alla de skatter som företagen betalar före vi ser lönen.
Så någonstans kring 104% skattenivå är väl lämpligt för att fortsätta importera väljare till sossarna.
Bostad , skola , jobb , läkarvård socialförsäkring.
Jag vill bara börja med att säga att jag inte ligger till vänster politiskt. Men är inte det du räknar upp sånt som alla partier har som löften? Det finns väl inget parti som säger att det inte erbjuder invandrare det?
Ser man på sociala medier där politiker outar sig nu med uttalanden i olika frågor, bilder eller kortare filmklipp, eller anhängare/motståndare som lägger ut. Ja, då skriver i princip alla i kommentarerna som har jobb att de fått de bättre med Tidö. Mer pengar i plånboken. Största oron: höjda bränslepriser med en ev S regering. De som applåderar en S regering och lägger ut röda ros emojis ibland, är i huvudsak invandrare, långtidsarbetslösa och sjukskrivna. En återkommande fråga är : Vad vill S göra för pensionärer? Där är det tyst tycker pensionärerna i kommentarsfältet.
En återkommande stor irritation hos många är att Magdalena pratar om att hon ska göra det bättre för vanligt folk. De som tycker sig vara medelklassen undrar: vilka menar hon med vanligt folk? Eftersom de tycker sig vara det vanliga folket och de har de rätt bra med Tidö. Höjda bränslepriser och höjda löneskatter gör det inte bättre för dem. Tvärtom. Det är en stor oenighet i kommentarsfältet om de höga elpriserna berodde på S o MPs nedläggning av kärnkraften eller om det idag är andra anledningar. Skönt i vart fall att MP säger blankt nej till ny kärnkraft. Då vet man som väljare att det kortet är borta med S regering. V förknippas väl alltmer med palestinierna (och radikalism)..som största fråga. Kommer inte att bli lätt om S vinner valet att samarbeta.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-01-29 kl. 17:17.
Om nu sossarna vinner hur ska dom finansiera alla löften till flyktingar invandrare i problemområden?
vilka ska betala allt?
Att få kriminella ungdomar att bli hederliga kostar en hel del.
Det går över skattesedeln ska du se. Är det ett försök till retorisk fråga?
Jag vill bara börja med att säga att jag inte ligger till vänster politiskt. Men är inte det du räknar upp sånt som alla partier har som löften? Det finns väl inget parti som säger att det inte erbjuder invandrare det?