2026-01-29, 08:21
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Tranemopolitikern Erica Grönesjö Kiesbye (V) skrev ett Facebook-inlägg under tisdagen där hon uppmanade sina följare att skära av pungkulorna på män som röstar höger.

Hon tog senare bort inlägget, som hon själv kallade tanklöst. Hon förklarar ordvalet med att hon blivit upprörd av andra inlägg på sociala medier.

Grönesjö Kiesbye uppger att hon inte har några planer på att avgå från sitt uppdrag i kommunfullmäktige.
https://www.sverigesradio.se/artikel/kommunpolitiker-uppmanade-till-vald-pa-hogervaljare

Är någon förvånad? Uppmana till våld och avgår inte... Jag tycker hon ska bli inlåst i några år för uppvigling. Vad tycker du?
Citera
2026-01-29, 08:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Sedvanlig demokratisk opålitlighet hos vänstern. En och annan tappar masken ibland, men i grunden får vi nog anta att de flesta av dem innerst inne anser att man skall göra precis så. Dessvärre kommer förstås sådant inte att påverka särskilt många väljare. Men, man bör väl tillfråga sossarna om de verkligen vill släppa in sådant här skräp i en regering.
Citera
2026-01-29, 08:31
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.sverigesradio.se/artikel/kommunpolitiker-uppmanade-till-vald-pa-hogervaljare

Är någon förvånad? Uppmana till våld och avgår inte... Jag tycker hon ska bli inlåst i några år för uppvigling. Vad tycker du?
Om jag skriver att vi ska sätta en kniv i fittan på de som röstar vänster, är det okej?
Citera
2026-01-29, 08:34
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Hade hon varit höger kunde man skrivit att detta är fascism. Men tyvärr verkar det saknas ett bra nedsättande ord för vänstern.

Men jag nöjer mig med att konstatera att detta är vänsterfascism.
Citera
2026-01-29, 08:42
Medlem
GusFrings avatar
Antingen så tycker hon egentligen så eller så uttryckte hon något dumt i affekt.
Citera
2026-01-29, 08:52
Medlem
grey.eagles avatar
Hon gillar nog inte den maskulina arenan som nu växer fram, Trump Kina Putin också den störste förloraren av alla van der leyen.
Hon gör inte många rätt alls, Junker var i och för sig inte så mkt bättre, men Woke feminismens tider är nu på väg bort det vill inte en feminist alls skall ske.
Så vi kan förvänta oss mer av sådana här utspel när feministerna nu kommer tappa otroligt med inflytande. Den starkes ord är vad som nu kommer gälla i resten av världen, vill EU en vara med, tja inga feminister klarar det.
Citera
2026-01-29, 09:00
Medlem
Inte första gången hon låter käften glappa innan hon tänker till tydligen:
Citat:
Moderaterna i Tranemo polisanmäler nu vänsterpartisten Erica Grönesjö Kiesbye för förtal, detta var Borås Tidning först med att berätta.

Detta efter att hon kallat oppositionen för rasister och nazister.
https://www.sverigesradio.se/artikel/nazist-uttalande-under-budgetdebatt-polisanmals-kanske-inte-sa-bra

Det är så trist alltihop. Vuxna människor som beter sig som småbarn.
Citera
2026-01-29, 09:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
"Jag uppmanar absolut inte till våld, men har du chansen så skär av pungkulorna på män som röstar höger."

Det måste ju vara ett skämt. Bortglömt imorgon. Visst, om en manlig högerpolitiker hade skrivit följande hade det säkert också blivit en artikel: "Jag uppmanar absolut inte till våld, men har du chansen så skär av äggstockarna på kvinnor som röstar vänster."
Citera
2026-01-29, 09:52
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:

Inget konstigt egentligen, Erica vet, precis som många andra här på Flashback, att enbart kastrerade män röstar vänster. Hon försöker bara skapa fler vänsterväljare.
Citera
2026-01-29, 10:16
Medlem
För att pungkulorna på män som röstar vänster redan är avskurna.

"Män" som röstar vänster röstar för mångkultur vilket i Sverige är detsamma som kvinnoförtryck.
Citera
2026-01-29, 10:29
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Tja, högermän gillar ju småflickor så det är ju att mota pedofilerna i grind.
Ja när man inte har ett enda vettigt argument kvar så kan man ju ljuga och tramsa allt vad man orkar.
Precis som uppmaningar om våld mot oliktänkande ett klassiskt vänstergrepp.
Citera
2026-01-29, 10:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Undrar hur drevet hade gått om SD politiker skrivit:

"Tvångsterilisera alla kvinnor som röstar rött"

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här