2026-02-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Känns inte så inkluderande. Är det den fascistiska genen som kliar igen i Tyskland mån tro.
Kan vi ha en jävla politisk tråd på Flashback där Tyskland benämns och det inte görs kopplingar till "Nazityskland"?!
Citera
2026-02-01, 05:53
Avstängd
Vi i AFS vill ju ha en SWEXIT så det är ju bra då Swedistan borde befinna sig i bottenskiktet!
Citera
2026-02-01, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jag var ironisk men intressant att så många högg på det inlägget 😉 Är det känsligt att påpeka det uppenbara?
Tyskarna visar sin "rätta" sida genom att de vill ta kommandot över Europa
Ursula vd Leyen, Merz och tidigare Merkel ..
behöver jag säga mer egentligen?
Tyska politiker verkar pigga på att införa förbud mot "oönskade" oppositionspartier och att förtrycka "oliktänkande" medborgare..
Ränderna går aldrig ur tydligen (och det gäller tydligen många svenskar med eftersom vi sitter ihop med dem vid höften)
Det var min poäng.

Du svarade inte på min fråga.

Med ditt resonemang har många länder kvar sina "naziströtter": Grekland, Polen, Bulgarien, Rumänien, Spanien, plus diverse länder som enligt dig "sitter ihop med dem vid höften".
Citera
2026-02-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Kan vi ha en jävla politisk tråd på Flashback där Tyskland benämns och det inte görs kopplingar till "Nazityskland"?!
Det är nog tyvärr omöjligt i dagens debattklimat.

När de sakliga argumenten tryter gör debattörer precis vad som helst för att omöjliggöra en fortsatt saklig diskussion.

Samma princip som när ett litet barn tappar fattningen och bara har kvar argumentet "dumma dej", vilket för vuxna stavas "fascist" eller "nazist".
Citera
2026-02-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Du svarade inte på min fråga.

Med ditt resonemang har många länder kvar sina "naziströtter": Grekland, Polen, Bulgarien, Rumänien, Spanien, plus diverse länder som enligt dig "sitter ihop med dem vid höften".
Vilken fråga hade du?
Citera
2026-02-01, 08:15
Medlem
Citat:
Vilken fråga hade du?
Vad krävs för att Tyskland inte ska ha "naziströtterna" kvar?
Citera
2026-02-01, 08:20
Medlem
Citat:
Vad krävs för att Tyskland inte ska ha "naziströtterna" kvar?
Visa på att de respekterar demokratiska rättigheter. De vill ju förbjuda politisk opposition t.ex.
Ursula vd Leyen är tyska och styr EU med järnhand och vill begränsa våra demokratiska rättigheter.
Ja det finns många exempel.....
Men TS handlar om att Tyskland vill ha en starkare grepp om politiken i EU. Det ligger i tangentens riktning.
Citera
2026-02-01, 08:26
Medlem
Citat:
Visa på att de respekterar demokratiska rättigheter. De vill ju förbjuda politisk opposition t.ex.
Ursula vd Leyen är tyska och styr EU med järnhand och vill begränsa våra demokratiska rättigheter.
Ja det finns många exempel.....
Men TS handlar om att Tyskland vill ha en starkare grepp om politiken i EU. Det ligger i tangentens riktning.
Du svarade inte på frågan, igen.

Du dömer alltså istället ett helt folk till nazister utgående från en vänsterliberal kvinna.

Och att vänsterliberala tyskar vill stoppa det de anser vara nazism, precis som Grekland och flera andra länder jag radade upp.
Citera
2026-02-01, 08:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Ja, varför inte påpeka att även Spanien och Italien varit fascistiska och tillsammans med Tyskland, Frankrike och Holland, nu verkar vilja återinföra det. De nya axelmakterna.

Holland är lite udda här. Då de är små jämfört med de andra och Rumänien är fokrikare. Men kanske handlar det om att de har lyckats tvinga på innevånare en invandring, mot deras egen vilja och därför ses som mer hårdföra mot sitt eget folk. Svårt att förstå hur som helst.

Edit: Jag glömde att de även har gått mot sina egna köttbönder och varit ledande när det gäller att försöka tvinga befolkningen att bli grönsaksätare. Det imponerar säkert på de totalitära.
Senast redigerad av EnCarte 2026-02-01 kl. 08:38.
Citera
2026-02-01, 08:38
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan, igen.

Du dömer alltså istället ett helt folk till nazister utgående från en vänsterliberal kvinna.

Och att vänsterliberala tyskar vill stoppa det de anser vara nazism, precis som Grekland och flera andra länder jag radade upp.
Jo jag svarade på frågan
Jag har inte påstått att det gäller ett helt folk utan bara att det finns en politisk tradition som vissa anammar. Dvs auktoritär inställning.
Tyskland är så pass stort och ekonomiskt betydelsefullt att man måste beakta detta drag.
Citera
2026-02-01, 08:47
Medlem
Citat:
Jo jag svarade på frågan
Jag har inte påstått att det gäller ett helt folk utan bara att det finns en politisk tradition som vissa anammar. Dvs auktoritär inställning.
Tyskland är så pass stort och ekonomiskt betydelsefullt att man måste beakta detta drag.
Nej, du svarade inte på frågan.

Att hävda att någon har en tradition som du menar är nazistisk är inte något konkret förslag på en åtgärd.

Det du beskriver gäller många länder, du menar alltså att Grekland, Polen, Bulgarien, Rumänien, Spanien har "naziströtter" utan att förklara vad vare sig dessa eller Tyskland ska göra.

Du har en tradition att inte svara på frågor och att istället komma med påståenden. Du har naziströtter. Gör något åt det, nu.
Citera
2026-02-01, 08:48
Medlem
wwrs avatar
Jag tror detta kan vara bra.

EU:s High Speed A-lag, också kallat "The Coalition of the Willing"
ger Ukraina 100 miljarder
B-laget ger 10

I A-laget regleras klimatet stenhårt. Bensinen kostar 30 kronor litern. Greta-posters överallt.
I B-laget kostar den som i USA, runt tian.

Hög skatt på all mat utom vegetarisk, i A-laget.

A-laget köper gas i båtar från USA och gör enorma satsningar på vindkraftverk, grönt stål och batterier.

Nordström lagas upp och kopplas till B-laget.

A-laget inför ett regleringsbrev för att bygga ny kärnkraft. 20 år kommer ansökningarna att ta.

A-laget blockerar Facebook och Twitter. Endast W och Mastodon tillåts.

A-laget fortsätter planerna att försöka hitta plats i rymden att ersätta Musks 9.400 Starlinksatelliter med ett eget, identiskt EU-system.

A-laget förbjuder nya bensinbilar från 2035.

EU-avgiften dubblas i A-laget och delas sedan ut som "mystiska paket" till hemliga storföretag.

Det nuvarande systemet där vi elkonsumenter måste betala det högsta budet för elen som något elföretag givit förstärks i A-laget med en dubbling av det priset samt 4 nya eltransportavgifter införs.

A-laget inför allmän värnplikt och börjar planera fälttåg mot Moskva.

A-laget lägger ned diplomatiska relationer med stora, för oss viktiga länder som USA, Ryssland och Kina men fokuserar istället på avlägsna områden som Sydamerika, Indien, Kanada och Sydafrika.

Helt fri invandring till A-laget.

På detta sätt kommer kanske en utjämning mellan A- och B-lagen att ske. Kanske t.o.m. B-laget kan visa att slow speed är bra. Precis som folksagan om Haren och Sköldpaddan.
Senast redigerad av wwr 2026-02-01 kl. 09:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in