2026-01-28, 23:52
Medlem
Läste precis detta i SN, finns det någon som kanske vet något mer, vem den häktade personen är. Ja flickan lämnar vi helt utanför den här historien.

https://www.sn.se/nyheter/nykoping/artikel/man-haktad-for-sexuellt-overgrepp-i-nykoping/rk3384vl
Citera
2026-01-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligalillamy
Läste precis detta i SN, finns det någon som kanske vet något mer, vem den häktade personen är. Ja flickan lämnar vi helt utanför den här historien.

https://www.sn.se/nyheter/nykoping/artikel/man-haktad-for-sexuellt-overgrepp-i-nykoping/rk3384vl

Vad är det som ska ha hänt egentligen?

Vet inte om det står mer annat i brödtexten, men ingressen skriver "sexuellt övergrepp", men det låter lite som ordvalet är för att få det att låta som något värre än det är. De skriver också om sexuellt ofredande som måste betraktas som en mildare form av sexuellt övergrepp.

Låt mig gissa: det står att tjejen bett mannen att vara tystare och mannen med dåligt orförråd visade någon kroppsdel för att försöka förklara att han skulle få väsnas om han ville? Ursäkta mina förutfattade mening, men var 30-åringen en 10-åring med helskägg?
Citera
2026-01-29, 17:49
Medlem
DenverAirports avatar
29 januari, Nyköping

Person omhändertagen efter insats i Nyköping.

Under gårdagen kontaktades polisen om två händelser i Nyköping. Det handlar om brott mot två barn som ägt rum i Brandkärr- och Isaksdalsområdet.

Polisen har arbetat efter hypotesen att de båda händelserna är kopplade till varandra. Utredningsåtgärder i form av spårsäkring, informationsinhämtning samt förhör med vittnen har genomförts.

Under torsdagseftermiddagen har polisen omhändertagit en person misstänkt för båda brotten.

– Vi känner oss trygga med att vi har rätt person och vi söker inte efter fler gärningspersoner. Boenden i dessa områden behöver inte känna någon oro. Det här är en känslig utredning som rör unga personer samt att förundersökningen är i ett tidigt skeende och därför kan vi inte berätta mer just nu, säger Daniel Eriksson, gruppchef på grova brott i Nyköping.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/januari/29/29-januari-17.46-ovrigt-nykoping/
Citera
2026-01-29, 17:57
Medlem
Stod häromveckan i en facebookgrupp om en man som uttrycker sig pedofilt till och om barn på stan. Ska tydligen lida av någon psykisk sjukdom och missbruk. Samma person tro?
Citera
2026-01-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
29 januari, Nyköping

Person omhändertagen efter insats i Nyköping.

Under gårdagen kontaktades polisen om två händelser i Nyköping. Det handlar om brott mot två barn som ägt rum i Brandkärr- och Isaksdalsområdet.

Polisen har arbetat efter hypotesen att de båda händelserna är kopplade till varandra. Utredningsåtgärder i form av spårsäkring, informationsinhämtning samt förhör med vittnen har genomförts.

Under torsdagseftermiddagen har polisen omhändertagit en person misstänkt för båda brotten.

– Vi känner oss trygga med att vi har rätt person och vi söker inte efter fler gärningspersoner. Boenden i dessa områden behöver inte känna någon oro. Det här är en känslig utredning som rör unga personer samt att förundersökningen är i ett tidigt skeende och därför kan vi inte berätta mer just nu, säger Daniel Eriksson, gruppchef på grova brott i Nyköping.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/januari/29/29-januari-17.46-ovrigt-nykoping/

Inte samma
Citera
2026-01-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykoping
Inte samma

Hur vet du att det inte är samma?
Citera
2026-01-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tairneanach
Stod häromveckan i en facebookgrupp om en man som uttrycker sig pedofilt till och om barn på stan. Ska tydligen lida av någon psykisk sjukdom och missbruk. Samma person tro?

Vem va det tal om då?
Citera
2026-01-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SakerFlyger
Hur vet du att det inte är samma?
Nyheterna har gått ut med att mgm är ett barn, eller ja pojke
Senast redigerad av tairneanach 2026-01-29 kl. 21:01.
Citera
2026-01-29, 21:00
Medlem
Citat:
Vem va det tal om då?
Det framgick inte. Men det spekulerades om en person som blivit filmad och utlagd på tiktok, lång, smal med ljust hår och skägg
Senast redigerad av tairneanach 2026-01-29 kl. 21:05.
Citera
2026-01-29, 21:02
Medlem
Citat:
Nyheterna har gått ut med att mgm är ett barn, eller ja pojke

Okej missade det. Vem är 30-åringen som pratas om i tråden där man oxå misstänks ha utsatt ett barn då?
Citera
2026-01-29, 21:27
Medlem
Citat:
Okej missade det. Vem är 30-åringen som pratas om i tråden där man oxå misstänks ha utsatt ett barn då?

Har ingen säker källa men jag misstänker att det är personen som nämns i en facebookgrupp och florerar på tiktok. Har piratlapp och är högljudd på klippen. Sök på Nyköping på tiktok så dyker det upp. Han ser ut att vara 30 typ och flickan hade ju bett han att vara tyst, så det känns rimligt i min värld. Men jag har inga bevis.
Någon som vet vad denne pirat heter?
Citera
2026-01-30, 02:38
Medlem
Citat:
Har ingen säker källa men jag misstänker att det är personen som nämns i en facebookgrupp och florerar på tiktok. Har piratlapp och är högljudd på klippen. Sök på Nyköping på tiktok så dyker det upp. Han ser ut att vara 30 typ och flickan hade ju bett han att vara tyst, så det känns rimligt i min värld. Men jag har inga bevis.
Någon som vet vad denne pirat heter?
Rasm*s
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här