Citat:
Ursprungligen postat av
Hammis
Kollade lite på spärrar på iPhone men eftersom jag är sjuk så blir man otroligt påhittig att ta sig förbi sådana saker, varpå som jag säger jag vill inte att det ska finnas en chans att kunna göra det.
4g router har jag övervägt men då måste jag betala ett extra kort i månaden. Ekonomin är körd i botten så kan man undvika detta så hade det varit bra.
Det finns inbyggd funktion för att begränsa skärmtid för olika appar och/eller spärra dom. Det går att lägga en kod som är helt annan än det du har på ditt konto/telefon. Om flickvännen ställer in det hela och knappar in en kod så kommer du inte kunna använda apparna. Detta är precis samma sak som man man gör med t.ex. barn då man vill ha koll på vad dom använder eller inte.
iPhone kan man kontrollera det via skärmtidsinställningarna, på Android via family link.
Till syvende och sist känns det ju dock mest som att det är ett uns självkontroll som behövs. Även om telefonen spärras så kommer du ju att ha tillgång till en dator, eller hur?
Du kan ju börja med spelpaus.se , göra dig kvitt kreditkort (om du har sådant), ett bankkort räcker gott och väl i din situation. Lägga gränser på hur mycket du kan spendera per dag o.s.v. o.s.v. , men framförallt att söka hjälp för ditt problem.