2026-01-28, 10:32
Medlem
Personligen är Rapport 18:00 heligt. Ibland blir det nyheterna från Tv4.
Tidigare läste jag GP och GT på deras sajter också.
Ännu tidigare blev det papperstidningen av GP och GT.
Citera
2026-01-28, 10:45
Medlem
glockenreins avatar
Sen jag insåg att MSM är partisk hjärntvättsmedia har jag börjat läsa alternativmedia istället för att få andra perspektiv. Följer alternativmediasajter på sociala medier och läser de artiklar de lägger ut som intresserar mig. TV4 nyheterna kollar jag på med morsan när jag tar min söndagskaffe hos henne.
Citera
2026-01-28, 10:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag kör SVT och expressen på telefonen och är det något jag vill fördjupa mig om så blir det flashback.
TV-nyheter var det länge sen jag kollade på.

Läser också SVD Näringsliv för att hålla koll på ekonomiska nyheter. Även detta i telefonen.

Betalar inte för någon av dessa sidor så många gånger får man bara läsa ingressen och det är då man läser vidare här på FB för att få veta det som inte skrivs.
Citera
2026-01-28, 10:52
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Följer både vänster- och högertidiningar att få olika perspektiv. Men när jag vill ha en så objektiv bild som möjligt så landar jag alltid i SVT Nyheter.
Citera
2026-01-28, 10:55
Medlem
Analwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag kör SVT och expressen på telefonen och är det något jag vill fördjupa mig om så blir det flashback.
TV-nyheter var det länge sen jag kollade på.

Läser också SVD Näringsliv för att hålla koll på ekonomiska nyheter. Även detta i telefonen.

Betalar inte för någon av dessa sidor så många gånger får man bara läsa ingressen och det är då man läser vidare här på FB för att få veta det som inte skrivs.

Du menar alltså att här på FB är det enbart "fakta" som gäller?
Citera
2026-01-28, 11:16
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Kan få reda på större händelser via media, sedan kan jag följa upp med livesändningar via sociala medier då jag inte vill höra vad någon tyckare tycker, i övrigt är jag väldigt less på media och håller konsumtionen på ett minimum, ser inte poängen med 99% av nyheterna som bara är skit, en sinnessjuk USA-bevakning eller den där joggande horknullaren som fått mer press än Elvis under sina glansdagar...
Citera
2026-01-28, 11:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analwind
Du menar alltså att här på FB är det enbart "fakta" som gäller?

Absolut inte men oftast får man veta vem eller vilka som faktiskt är förövarna även om det många gånger kan ta någon dag. Man får sålla i dessa inlägg kan man lugnt säga.
Citera
2026-01-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Men när jag vill ha en så objektiv bild som möjligt så landar jag alltid i SVT Nyheter.

Många tror att den stora röd-gröna vänsterdominansen bland SVT:s medarbetare är dålig, men faktum är att det är just den som gör att SVT Nyheter är så objektiva.

https://fof.se/artikel/allt-gronare-journalister/
Citera
2026-01-28, 11:28
Medlem
Analwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut inte men oftast får man veta vem eller vilka som faktiskt är förövarna även om det många gånger kan ta någon dag. Man får sålla i dessa inlägg kan man lugnt säga.

Man får verkligen sålla! Det förekommer så mycket rent nonsens här att man blir full i skratt emellanåt. Källkritik är inte nåt som alla åberopar.
Citera
2026-01-28, 11:48
Medlem
SVT Nyheters app med notiser aktiverade och sedan Ekots podd en gång om dagen.
Citera
2026-01-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knastrast
SVT Nyheters app med notiser aktiverade och sedan Ekots podd en gång om dagen.

Varför så ofta?
Citera
2026-01-28, 11:55
Medlem
Riksreptilens avatar
Vardagar när det skall jobbas så blir det 30-45 min P1.
Om det blir segt där kan jag titta på lokalradions "färdiga" nyhetsartiklar ibland.

Helger eller när jag har ledig vecka blir det flera timmar SVT varvat med TV4 som bakgrundsskval.
Ring P1 är givetvis gallrat vilka som kommer med men då jag inte har så många nära äldre släktingar kvar kan det vara bra med deras vinkling av vad som är viktigt.

På kvällen så blir det oftast TV4s 19nyheter och ev Rapport kl 21 om viktigare saker hänt som stort handelsavtal och indragen söndagsstek i Arboga samma dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in