Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Okej. Vad jag förstår förklarar du helt enkelt hur han kan påverka sin löneutmätning via den enskilda firman. Men jag undrar mest om det är värt att nöja sig med löneutmätning i hans sits? Skulle han inte spara pengar om han valde att sälja av tillgångar för att betala av sina skulder snabbare?
Var just detta han använde tiden till, han kunde i lugn o ro sälja av ena fastigheten, men han ville ändå inte betala mig fören exakt dagen innan vi hade möte med domaren i tingsrätten, där han lyfte fram jag har betalat, domaren berätta åt mig nu har du inget mål, du måste göra om allt, dvs vad som återstod av räntan, o domaren berätta du har inte rätt till all ränta bara för systemet tar sin tid, kan vi nå en förlikning på dessa tusen lappar?
Jag passa på o fråga varför jag fått vänta så länge på systemet? domaren berätta han kan systemet o vet hur allt fungerar, via Östersunds hem har man massor av såna här ärenden.
Dvs att använda mig som bank visa sig vara mycket enkelt o gav inte ens några konsekvenser för han, inte ens en anmärkning genom förlikningen av räntan.
Efter detta har jag helt tappat förtroende på systemet, utnyttja det nu själv till max, då det uppenbart inte ger konsekvenser hur än planerat det är att inte svara på delgivningar, så är det inget man tar hänsyn till.