2026-01-28, 07:32
Medlem
ICA-muppens avatar
Sluta skämmas och nedvärdera dig själv.
Stå upp för vad du tycker, tänker, och känner!
Det är ditt liv, du själv väljer och bestämmer vad som är rätt för dig!

Det finns inga fel. Bara andras åsikter. Skit i dem!
Citera
2026-01-28, 07:39
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfyllan
Hej Flashback

Kommer vara ganska vag med detaljerna för att inte avslöja något om min identitet.

Blev en tid tillbaka utsläng ur en grupp på grund av att jag var anklagad för sexuella trakasserier. Anklagelserna i fråga rörde händelser som skedde ca 3 år efter att jag faktiskt blev utslängd, men när en anklagelse väl kommer så finns det väldigt lite man kan göra. Jag förnekar inte anklagelserna, men jag gjorde aldrig något med syfte att skada eller vad jag uppfattade som mot någons vilja. Jag har betett mig rövigt på fyllan några gånger också men har bättrat mig avsevärt.

Det händer fortfarande att nya människor jag lär känna får höra om att det här har hänt och de reagerar oftast med chock och förvåning. Jag försöker förklara att jag har bättrat mig, känner skuld för de människor jag sårat men att jag hoppas att de kan döma mig för den person jag är idag och inte den de har hört talas om, men det är svårt med anklagelser på den här nivån.

Nu är det på den nivån att jag ofta möts av självmordstankar, oftast dagligen, som blir allt svårare att hantera. De kommer tillbaka och det är svårt att inte övertyga sig själv om att man är ett monster som inte förtjänar liv eller kontakt med andra människor.

Någon annan som varit i en liknande situation? Hur klarade ni er socialt och/eller mentalt? Hur lyckas ni känna att det är värt att leva? Påverkas ni fortfarande efter många år?

Blev anklagad för våldtäkt och för att ha utnyttjat unga tjejer sexuellt. Hela omgivningen där jag bor vet om det. En del försöker typ frysa ut mig. Andra låtsas inte om det, de pratar på som vanligt och undviker ämnet. Hänt att några försökt konfrontera mig, en vågade men fick backa undan.

Klarar mig bra. Man skiter i det bara. Nu har det varit lugnt rätt länge. Finns någon av granntjejerna som är nyfiken till och med.

Jag tror att problemet är att du skäms som en hund. Du kryper i hopp som ett kryp. Res dig som en man och var stolt över vem du är istället. Då mår du bättre och omgivningen reagerar annorlunda.
Citera
2026-01-28, 08:37
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:

Nu är det på den nivån att jag ofta möts av självmordstankar, oftast dagligen, som blir allt svårare att hantera. De kommer tillbaka och det är svårt att inte övertyga sig själv om att man är ett monster som inte förtjänar liv eller kontakt med andra människor.

Idiotiskt. Hur försonar man sig om man är död? Det finns alltid möjlighet för välvillighet, du förbättrar noll för dig själv om du faller för rädslan och tror att försoning inte är lönt, alldeles idiotiskt. Oavsett vad du gjort är det riktigt korkat om du inte ger dig själv möjlighet att vara vänlig och arbeta hårt. Ge dig själv skäl att tycka om dig själv och låt dina misstag bli din läromästare.

Arbeta hårt, va ärlig och va snäll.
Senast redigerad av Raddigibollen 2026-01-28 kl. 08:51.
Citera
2026-01-28, 10:10
Medlem
Sluta helt med alkoholen. Där eliminerar du iaf en risk till rövigt beteende. Sen tar du tag i vad du skulle må bra av i livet, och fokuserar på en hållbar livsstil . Samtidigt gör du så många bra saker du kan för andra i din omgivning. Välgörenhet, skotta åt granntanten, lyssna genuint när nån pratar. Skvaller verkar ju gå som en löpeld där du bor, så se till att det är positivt skvaller.
Citera
2026-01-28, 20:24
Avslutad
Aldrig mer alkohol. Och beroende på hur mycket det sprids såhär i informationsåldern kan du kanske få acceptera att du blir utstött, åtminstone ett tag. Låt inte det slå ner dig, fortsätt bättra dig för din egen och dina närmastes skull.

Jag är själv socialt och känslomässigt utvecklingsstörd så jag kan inte ta alkohol eller vara bland folk. Kombinationen av olyckliga formuleringar av rättsväsendet, en del idiotiska uttalanden av mig själv och dåligt beteende samt överdrifter och lögner har gjort att jag i bästa fall är utstött ur samhället resten av livet. Kanske får du som jag försöka leva ett liv i stillhet och ta väldigt mycket psykofarmaka, men det går nog bättre för dig.
Senast redigerad av waist 2026-01-28 kl. 20:30.
Citera
2026-01-28, 20:42
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Varför sätta en relation till andra högre än att fungera själv?

Börja med dig själv i ett par år, gör något som bara du 'äger' och känner stolthet över.
När du är redo behöver du inte påtvinga medmänniskor, de vill vara med.

Lets go, do it?
Citera
2026-01-29, 13:09
Medlem
nonameds avatar
Sexuella trakasserier är inget allvarligt. Tänk på kvinnomisshandel och våldtäkt så blir det ganska milt. Försök tänka klart.
Citera
2026-01-30, 01:45
Medlem
Fraggelrocks avatar
Det är jobbigt när folket tidigt gaddar ihop sig mot en.
Jesus hjälpte mig. Grund/hörnstenen. Den levande.
De försökte väl hjälpa mig till honom eller att jag skulle bli som en av dom.

Fuck em. Låt dem tycka och tro vad de vill. De är likadana själv men kanske inte varit utsatta för en sån pöbel och att folk är ute efter dem. De kanske har blivit för listiga "överlevare" De får sin lön.
De är experter på att göra lämpliga fällor för dig att gå i så du kan användas sen som de tänkt efter sin bild. Det är Satan som ligger bakom och styr dessa petrus marionetter. De som ska mata fåren. Det är onaturligt. Sjukt. De har blivit mycket sjuka.

Antingen blir man kommunist hund gay'im eller så går man till Jesus och fixar stake.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-30 kl. 01:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in