2026-01-27, 21:59
Medlem
Jag vet, jag vet. Detta kommer så hårt låta som en sån där "frågar åt en kompis wink wink" tråd. Jag vet.
Men efter att ha slötittat på diverse trådar här på Flashback så är jag genuint nyfiken hur prostitution och eskort fungerar här i Sverige. Finns ju trådar om prostituerade i varenda stad i Sverige. Men förstår inte hur folk vågar hållas med sådant så öppet när det är olagligt? Skulle jag köpa sex hade jag väl dragit till Tyskland.
Jag antar att det finns någon hemsida där folk lägger ut annonser? Men hur fan finns det inte en massa poliser som gör konton och haffar folk? Måste väl va lättare än att fiska torskar på stureplan eller sånt?

Fick min fråga på tråden om eskorter och deras erfarenheter med kunder borttagen, men om någon eskort ser detta, hur kollar man kunder? Finns ju både stigma o lagar om sexköp, så hur fan fungerar det att stämma av om man träffar en OK person? Visst, träffas väl i det öppna, men man måste ju fortfarande gå hem till dom? Eller ett hotel, eller nåt?
Citera
2026-01-27, 22:08
Medlem
KaptenGrogg02s avatar
Jag fattar desprationen när du är 30 och oskuld men det är inte rätt väg att gå alltså. MEN, ifall du tänker ta thatmassage så spara cashen o ta det på friskvård.
Citera
2026-01-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasLa
Men förstår inte hur folk vågar hållas med sådant så öppet när det är olagligt? Skulle jag köpa sex hade jag väl dragit till Tyskland.
En kombination av: 1. låg risk att åka fast då polisen inte lägger så mycket resurser på det, 2. relativt låga straff om man åker fast, och 3. män tänker ofta med kuken (detta är nog den främsta anledningen).
Citat:
Jag antar att det finns någon hemsida där folk lägger ut annonser? Men hur fan finns det inte en massa poliser som gör konton och haffar folk? Måste väl va lättare än att fiska torskar på stureplan eller sånt?
Det finns flera hemsidor. Antar att polisen får inte göra konton för att locka köpare då det skulle vara brottprovokation, men det finns gott om bedrägare som gör det. Som med många andra saker i livet så får man ha lite sunt förnuft och magkänsla.
Citat:
Fick min fråga på tråden om eskorter och deras erfarenheter med kunder borttagen, men om någon eskort ser detta, hur kollar man kunder? Finns ju både stigma o lagar om sexköp, så hur fan fungerar det att stämma av om man träffar en OK person? Visst, träffas väl i det öppna, men man måste ju fortfarande gå hem till dom? Eller ett hotel, eller nåt?
Tjejerna gör vad de kan för att screena torskarna, men det är såklart alltid en risk. Vissa kan vara mer kräsna än andra och ställa högre krav (deposition t.ex.), medan andra är mer desperata och får ta större risker.
Citera
2026-01-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torsk1111
En kombination av: 1. låg risk att åka fast då polisen inte lägger så mycket resurser på det, 2. relativt låga straff om man åker fast, och 3. män tänker ofta med kuken (detta är nog den främsta anledningen).

Det finns flera hemsidor. Antar att polisen får inte göra konton för att locka köpare då det skulle vara brottprovokation, men det finns gott om bedrägare som gör det. Som med många andra saker i livet så får man ha lite sunt förnuft och magkänsla.

Tjejerna gör vad de kan för att screena torskarna, men det är såklart alltid en risk. Vissa kan vara mer kräsna än andra och ställa högre krav (deposition t.ex.), medan andra är mer desperata och får ta större risker.

Okej... hmm, hur fan tas folk som Dermot om det inte läggs mycket resurser på det? Han har ju varit på nyheterna nu. Eller kanske är mer fokus på just thai ställen? Fattar inte hur folk vågar hålla på med hemsidor och sånt dock. Hade legit aldrig kunnat göra det, ärligt. Hade varit på tok för skraj för bedrägeri eller att man skulle typ bli av med njurarna när det väl blev dags för sexet.
Citera
2026-01-28, 05:40
Medlem
Som alla brott så är det bar gärning eller spårbarhet.

Man kanske inte ska swisha något som är olagligt. Men det har liksom inte folk fattat. Eller ta ut pengar cash precis innan dom går in på massage 💆

Använd en engångsmobil och inte ditt riktiga nummer.

De som åker dit är ju de som är spårbara.

Har för övrigt aldrig köpt sex och risken är ju alltid och bli blåst av säljaren. Men som allt annat kriminell handlar det ju om bara lite smart.
Citera
2026-01-28, 09:41
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Det jag inte fattar är de sexköpare som tar kontakt med sexsäljarna via sitt mobilnummer och skickar SMS eller WhatsApp.

Som vi ser ju i det pågående fallet med TV4-journalisten är det som att ge Simon och hans kollegor färdiga bevis att leverera till åklagare och domstolen.
Citera
2026-01-28, 11:25
Medlem
"Don´t take a dump in the kitchen" som vi säger på Engelska.....alltså, åk ner till Danmark eller Tyskland istället. Sverige är ett förbjudsland, sex, alkohol, ganja...allt som är roligt är förbjudet enligt våra "överordnade". Snart kommer de ta våra bilar.

Men jag får vibben att i sverige vi har för många unga män (18-35 år) i relation till unga kvinnor ? stämmer det ?
Citera
2026-01-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
"Don´t take a dump in the kitchen" som vi säger på Engelska.....alltså, åk ner till Danmark eller Tyskland istället. Sverige är ett förbjudsland, sex, alkohol, ganja...allt som är roligt är förbjudet enligt våra "överordnade". Snart kommer de ta våra bilar.

Men jag får vibben att i sverige vi har för många unga män (18-35 år) i relation till unga kvinnor ? stämmer det ?

Bror trots tråden har jag inte tänkt bli sexköpare, och definitivt inte i Sverige. Har ingen lust att bryta lagen. Är mestadels nyfiken med tanke på att det finns så många som är villiga att bryta lagen.
Citera
Igår, 07:49
Medlem
VonKnoblauchs avatar
Citat:
Bror trots tråden har jag inte tänkt bli sexköpare, och definitivt inte i Sverige. Har ingen lust att bryta lagen. Är mestadels nyfiken med tanke på att det finns så många som är villiga att bryta lagen.

Varning: incoming rant!

Exakt, det är bara dumt att riskera någonting så länge vi har denna idiotiska lagstiftning i det här landet. Frågan är om det nånsin kommer att ändras, jag tror Sverige också är landet där att besöka prostituerade är mest tabu i hela världen. Det är på samma plan som idiotin att vi MÅSTE ha kvar Systemet och vi MÅSTE ha kvar kronan osv.

Samtidigt är det en sån patetisk dubbelmoral, undras varför svenska män de senaste 30 åren åkt till Thailand tusen gånger om. Eller alla dessa thaisalonger runt om i landet. Sist såg jag 5-6 stycken - i fucking ESLÖV! Så spända ryggar kan inte ens skåningarna ha. Beroende på dina möjligheter är det som redan konstaterats här ett oerhört mycket smartare alternativ att åka till Amsterdam, Köpenhamn, Prag, Berlin, Frankfurt, Zürich osv och ha roligt där istället.

Själv började jag med denna "hobby" i Amsterdams RLD för ca 10 år sen, det var helt fantastiskt att upptäcka efter flera år i ett sexlöst äktenskap. När jag sen upptäckte hela tyska FKK-kulturen var jag helt såld. Även om det skulle komma att legaliseras här hemma i framtiden nån gång (vilket jag inte tror) skulle det aldrig kunna dras till sin logiska slutpunkt på samma sätt här som på en tysk saunaklubb. Dessutom är du, såvitt jag kan bedöma efter vad man hört, garanterad en bättre och mer prisvärd upplevelse där. Förklarar du snällt att du är en stackars svensk som besöker en working girl för första gången kommer de att ta riktigt väl hand om dig, det kan jag lova!!

Lycka till och meddela gärna hur det gick!! Happy mongering som vi säger på utrikiska.
Citera
Igår, 13:50
Medlem
SarahNightOwls avatar
Citat:

Pga sexköpslagen så är det svårt att kolla kunder. Så sexköpslagen gör livet farligare för sexarbetare.

Själv går jag nästan uteslutande på magkänsla.

Och mina kunder kommer via en sida på nätet.
Citera
Igår, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnoblauch
Varning: incoming rant!

Exakt, det är bara dumt att riskera någonting så länge vi har denna idiotiska lagstiftning i det här landet. Frågan är om det nånsin kommer att ändras, jag tror Sverige också är landet där att besöka prostituerade är mest tabu i hela världen. Det är på samma plan som idiotin att vi MÅSTE ha kvar Systemet och vi MÅSTE ha kvar kronan osv.

Samtidigt är det en sån patetisk dubbelmoral, undras varför svenska män de senaste 30 åren åkt till Thailand tusen gånger om. Eller alla dessa thaisalonger runt om i landet. Sist såg jag 5-6 stycken - i fucking ESLÖV! Så spända ryggar kan inte ens skåningarna ha. Beroende på dina möjligheter är det som redan konstaterats här ett oerhört mycket smartare alternativ att åka till Amsterdam, Köpenhamn, Prag, Berlin, Frankfurt, Zürich osv och ha roligt där istället.

Själv började jag med denna "hobby" i Amsterdams RLD för ca 10 år sen, det var helt fantastiskt att upptäcka efter flera år i ett sexlöst äktenskap. När jag sen upptäckte hela tyska FKK-kulturen var jag helt såld. Även om det skulle komma att legaliseras här hemma i framtiden nån gång (vilket jag inte tror) skulle det aldrig kunna dras till sin logiska slutpunkt på samma sätt här som på en tysk saunaklubb. Dessutom är du, såvitt jag kan bedöma efter vad man hört, garanterad en bättre och mer prisvärd upplevelse där. Förklarar du snällt att du är en stackars svensk som besöker en working girl för första gången kommer de att ta riktigt väl hand om dig, det kan jag lova!!

Lycka till och meddela gärna hur det gick!! Happy mongering som vi säger på utrikiska.

Vad betyder RLD och FKK?

Och uh… tackar för uppmuntran haha Kan inte riktigt säga att jag tänkt joina klubben än men… man ska väl aldrig säga aldrig liksom!
Citera
Igår, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarahNightOwl
Pga sexköpslagen så är det svårt att kolla kunder. Så sexköpslagen gör livet farligare för sexarbetare.

Själv går jag nästan uteslutande på magkänsla.

Och mina kunder kommer via en sida på nätet.

Uppskattar svar! Måste va jävligt läskigt ändå? Är synd att det inte finns något säkerhetsnät för dig. Typ en bordel har man ju annat folk runtom sig, vakter o så.

Om det inte gör något att jag frågar, hur kommer det sig att du säljer sex här i sverige istället för att dra ner till typ Tyskland under en sommar? Har läst något om att dom har typ… asså typ en bordel nästan som ett köpcentrum där folk kan få rum o jobba? Det, samt hur hittade du en eskortsida och inte trodde den va någon bluff? Är heller inte något jag förstår. Blotta tanken känns ju fett läskigt att gå in på någon hemsida där hag inte vet om det är legit eller inte. Hur vågade du dig till det från början?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in