2026-01-27, 17:26
Medlem
ljummenprutts avatar
Hej hej!

hur har ni som går på dieter (jag går på carnivore ) hittat en dejt ? Många dejter ska ju vara att man bjuder på middag eller tar en fika men jag äter inga växter alls inkl kaffe på grund av min diet. Vad ska man göra om man ska hitta nån samma dieter eller ska man gå på dejt där man inte äter? hur har ni gjorrt? Tack!
Citera
2026-01-27, 17:44
Medlem
Jag hade sagt att jag går på den dieten men tycker inte det ska vara något problem!
Citera
2026-01-27, 17:53
Medlem
Skriv på din profil att du går på den dieten. Förklara för din dejt att du går på den dieten.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-01-27 kl. 17:55.
Citera
2026-01-27, 18:04
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
En diet är personlig och bör inte gå ut över den andra.
Är du intresserad av en person, gå på dejten och ta ett glas vatten eller inget alls.
Frågar hon/han så förklara enkelt och lägg inte för mycket vikt eller detaljer om personen inte frågar mer om de.

Kommunikation kommer du långt med.
Citera
2026-01-27, 18:10
Medlem
Sebzors avatar
Ta ett glas vin istället!
Citera
2026-01-27, 18:14
Avstängd
Skulle det vara en avgörande faktor för att inte gå på en dejt? Att du bara äter kött?

Det tilltänkta ragget har kanske samma begränsning - är vegan.
Citera
2026-01-27, 18:18
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Är du intresserad av en person, gå på dejten och ta ett glas vatten eller inget alls.
Frågar hon/han så förklara enkelt och lägg inte för mycket vikt eller detaljer om personen inte frågar mer om de.

Kommunikation kommer du långt med.

Gillar ditt förslag att bara ta ett glas vatten eller inget alls..
Man skulle ju kunna dra en vit lögn och säga att man har ont om pengar om man helt vill undvika samtal om sin personliga diet överhuvudtaget. Det värsta som kan hända är väl egentligen om Ts och dejten skulle "klicka", och det sedan visar sig att dejten inte heller var fattig - utan valde sitt glas vatten för att slippa prata om sin veganska livsåskådning.
Citera
2026-01-27, 18:24
Medlem
erikp121s avatar
Män eller ens grabbar går inte på "dieter", de käkar bara (fitta, kött, vegetabilier)?

Är man "karnivår", hehe, så är man nog rätt ghey?

Jag skulle skita i om bruttan var vegan eller käkar LCHF eller vad moderna "dieter" heter.

Mary Jane och PP (Porco-Petter)!
Citera
2026-01-27, 18:25
Medlem
zombie-nations avatar
Ni kanske kan fika på ett ställe där man kan ta med sitt eget fika. Så kan du ta med en termos köttfärssås och en kycklingklubba.

Jag tror det kommer funka bra.

Annars får ni gå på bio.
Citera
2026-01-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Beror ju lite på anledningen till dieten. Nu tror jag visserligen inte TS enbart äter kött av etiska skäl, men hade jag varit vegan hade jag haft svårt att tänka mig att dejta någon som äter kött.

Mer generellt hade jag inte kunnat tänka mig att dejta någon som ägnar sig åt något som jag anser moraliskt fel och har starka åsikter kring.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-01-27 kl. 18:30.
Citera
2026-01-27, 18:52
Medlem
busy-signals avatar
Jag kommer att ha samma bekymmer om och när jag börjar dejta igen. Vet inte exakt vad jag tål och inte från växtriket men mycket är det inte.

Man får väl boka på en restaurang som kan servera lämplig specialkost. Eller gå och fika istället så kan man dricka tevatten.
Citera
2026-01-27, 18:52
Medlem
HBTKuks avatar
Har du något tvångsbeteende som gör att du måste äta precis samma sak som din dejt? Varför inte bara beställa det du vill ha?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in