2026-02-28, 16:51
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Hm min undran är varför man väljer att ta avstånd helt , utan att ens höra A vad han har att säga . Som en kille sa i Love Island allt blev en höna av en fjäder .
Skulle vara intressant och höra vad han mena med det. För mig känns allt så uppförstorat när man inte går ut med vad det är.
Det blir lätt att man spekulerar hej vilt även jag

Ja, samtidigt är det unga grabbar som inte riktigt har hittat sina värderingar i livet och förstått värdet av att ta en liten storm för att vara sann mot sig själv. Dom har hängt med Alfred i några veckor, samt växt upp under Me Too.

Minsta motståndets lag osv. Att dom tar "avstånd" är nog inget man ska basera något på direkt. Möjligen att Saga inte helt har hittat på det hela då, men det har ju redan bekräftats av Alfred själv. I grund och botten orkar dom nog inte vara inblandade, bara. Förstår det helt.
Citera
2026-02-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Ja, samtidigt är det unga grabbar som inte riktigt har hittat sina värderingar i livet och förstått värdet av att ta en liten storm för att vara sann mot sig själv. Dom har hängt med Alfred i några veckor, samt växt upp under Me Too.

Minsta motståndets lag osv. Att dom tar "avstånd" är nog inget man ska basera något på direkt. Möjligen att Saga inte helt har hittat på det hela då, men det har ju redan bekräftats av Alfred själv. I grund och botten orkar dom nog inte vara inblandade, bara. Förstår det helt.
Visst är det så! Och det ligger något i det du säger . Men det jag reagera på nu är att S fortsätter att tjata om detta i olika poddar på TT mm utan någon direkt förklaring på vad som hänt .
A har bett om ursäkt vilket är strongt gjort och han inser att han gjort fel .

Alla tar avstånd från han och skickar hat då S fortsätter sitt drev mot A vilket jag tycker är fel . Anmäl det till polisen då , istället för att låta andra agera polis och domare
Citera
2026-02-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Visst är det så! Och det ligger något i det du säger . Men det jag reagera på nu är att S fortsätter att tjata om detta i olika poddar på TT mm utan någon direkt förklaring på vad som hänt .
A har bett om ursäkt vilket är strongt gjort och han inser att han gjort fel .

Alla tar avstånd från han och skickar hat då S fortsätter sitt drev mot A vilket jag tycker är fel . Anmäl det till polisen då , istället för att låta andra agera polis och domare

+1 på det. Det är inte direkt så att en vilja av att försätta hålla narrativet grumligt men ändå vidare anspela på händelsen brukar tyda på känslomässig mognad.

Lite som när nån drar upp en sjukhusbild och skriver "value your life, you never know when it ends" och sen vägrar svara på följdfrågor.

Det känns click-bait:skt
Citera
2026-02-28, 23:30
Medlem
kastabollens avatar
Men har ni verkligen höga förväntningar på ett skilsmässobarn? Att hennes föräldrar är skilda säger allt
Citera
2026-02-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Men har ni verkligen höga förväntningar på ett skilsmässobarn? Att hennes föräldrar är skilda säger allt

Haha! Nej men du har såklart helt rätt, föräldrarnas skilsmässa är väl förmodligen också förklaringen till inflationen vi sett här i landet senaste åren. Elpriserna har påverkats en hel del även, påstår vissa. Speciellt efter bodelningen.

Släpp skilsmässan nu. Du har fastnat.
Citera
2026-03-01, 10:03
Medlem
Antar att det Casa kommer vara över i veckans avsnitt, vilka tror ni kommer välja ny partner?

Hoppas det blir lite dramalama, kommer nog inte bli som förra året men vi kan ju alltid hoppas
Citera
2026-03-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulahem2.
Antar att det Casa kommer vara över i veckans avsnitt, vilka tror ni kommer välja ny partner?

Hoppas det blir lite dramalama, kommer nog inte bli som förra året men vi kan ju alltid hoppas

Bryr man sig ens? Känns som man via spoilers räknat ut vilka som kommer hålla och vilka som kommer falla. Frågan är väl bara när dom faller. Hur:et är ingenting som får iaf mig att gå igång riktigt.

Det finns två stora problem med det svenska konceptet, och dom två tillsammans gör Casa mer eller mindre ointressant:

1. Deltagarna är för unga och omogna för att på ett tillfredställande sätt argumentera för sin sak, även där motparten ganska tydligt gör fel. Dom förlorar på walk over bara för att man inte kan artikulera sina känslor eller parera argumentionsfel.
2. Eftersändning. Hur ska man som engagerad tittare kunna undvika spoilers, när en av grundpremisserna för engagemang är att man vill veta mer? Man vet redan utfallet av de starka parens Casa, och det är dom ända som är etablerade nog att skapa spänning.

Synd! Ger svenska Love Island 1,5 av 5.
Citera
2026-03-01, 10:56
Medlem
SodaFointains avatar
Kollar inte på skiten så ni vet
Citera
2026-03-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Kollar inte på skiten så ni vet

Noterat!
Citera
2026-03-01, 11:50
Medlem
Fruktansvärt tråkigt att det är förinspelat!!! Skulle det bli en ny säsong, så hoppas jag verkligen att dom gör om det som det var i början!!!
Citera
2026-03-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Bryr man sig ens? Känns som man via spoilers räknat ut vilka som kommer hålla och vilka som kommer falla. Frågan är väl bara när dom faller. Hur:et är ingenting som får iaf mig att gå igång riktigt.

Det finns två stora problem med det svenska konceptet, och dom två tillsammans gör Casa mer eller mindre ointressant:

1. Deltagarna är för unga och omogna för att på ett tillfredställande sätt argumentera för sin sak, även där motparten ganska tydligt gör fel. Dom förlorar på walk over bara för att man inte kan artikulera sina känslor eller parera argumentionsfel.
2. Eftersändning. Hur ska man som engagerad tittare kunna undvika spoilers, när en av grundpremisserna för engagemang är att man vill veta mer? Man vet redan utfallet av de starka parens Casa, och det är dom ända som är etablerade nog att skapa spänning.

Synd! Ger svenska Love Island 1,5 av 5.

Hahah fattar, även om man kan lista ut hur det blir är det kul med allas reaktioner och hur de hanterar allt.

Men ja, halva charmen med love island är ju spänningen att se hur allt går, lite svårt att känna det när man vet hurt allt slutar. Hade ju kunnat hålla mig borta från spoilers men dom är rätt svåra att missa när man använder socialamedier.

Dom spoilade ju lite i trailern inför denna vecka vilka av casa tjejerna som blir valda, väldigt smart lol
Citera
2026-03-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Fruktansvärt tråkigt att det är förinspelat!!! Skulle det bli en ny säsong, så hoppas jag verkligen att dom gör om det som det var i början!!!

Love island australien är också förinspelat och tycker det funkar, men det är ju ”längre bort” så man får ju inte lika mycket spoilers samt tror att produktionen är strängare mot deltagarna också. Även fast som kanske inte alltid menar det gör ju deltagarna det ganska uppenbart för oss tittare. Vissa står skrivna på samma adress vilket snabbt spred sig på sociala medier typ första veckan när säsongen sändes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in