2026-02-23, 09:22
Medlem
Såhär känner jag efter att ha sett första avsnittet. Saga är DIREKT igång med att dejta andra killar så fort Alfred har lämnat.

Det får mig verkligen att känna att det inte kan handla om ofredande eller så. Då borde hon väll ändå vara lite reserverad? Inte kasta sig över nya killar?

Tänker också att de inte skulle köra hideaway dagen efter om något sånt hände. Känns ju ganska tondövt.

Känns som att det mer handlar om att han sagt något kränkande eller så.
Citera
2026-02-23, 09:34
Medlem
SillMedWiFis avatar
Har lite tankar och funderingar efter att ha sett första avsnittet för denna veckan..
För det första, dem ger ingen förklaring utan när alla ska sova för kvällen så säger man bara ”Saga sover ensam för Alfred har åkt hem och sen klipper man direkt till nästa scen? Ingen förklaring eller minsta antydan till någonting, om det är allvarligt? Varför tystar man ner? Lärde sig tv produktionen ingenting av incidenten med Toby i Paradise Hotel?

Varför har man ens valt att sända programmet ifall Saga hittills ”Tittat på det med en klump i magen”. Jag vill gärna tro på tjejer då jag själv är tjej, men i hennes inlägg säger hon ju INGENTING utan hennes inlägg kommer bara skapa ännu mer spekulationer.

Overall känns allting bara konstigt, har han utsatt henne för något i 4 veckor utan att en enda person eller alla tusentals kameror plockat upp det hela? Näe det känns snarare som han sagt nedsättande saker verbalt. Men vad vet jag. Om någon kan lägga korten på bordet så tar jag ställning därefter 🤷🏽‍♀️
Citera
2026-02-23, 09:57
Medlem
På riktigt, vad menar hon med att hon blivit utsatt och varit ett offer från vecka 1 till vecka 4 och att hon sett sin personlighet försvinna mer och mer för varje dag? VAD kan han ha gjort som är så hemskt som ingen annan märkt av? Tycker dessutom att Saga varit exakt lika tråkig från sekunden hon klev in i huset så känns mer som en efterkonstruktion som passar in väldigt bra med att han får lämna. Ett mysterium som behöver klarhet?
Citera
2026-02-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinfan123
Såhär känner jag efter att ha sett första avsnittet. Saga är DIREKT igång med att dejta andra killar så fort Alfred har lämnat.

Det får mig verkligen att känna att det inte kan handla om ofredande eller så. Då borde hon väll ändå vara lite reserverad? Inte kasta sig över nya killar?

Tänker också att de inte skulle köra hideaway dagen efter om något sånt hände. Känns ju ganska tondövt.

Känns som att det mer handlar om att han sagt något kränkande eller så.
Precis min tanke oxå, då hade man väl velat åkt hem och inte vara kvar över huvudtaget. El är det bara pengar som styr i hennes fall

Citat:
Ursprungligen postat av SillMedWiFi
Har lite tankar och funderingar efter att ha sett första avsnittet för denna veckan..
För det första, dem ger ingen förklaring utan när alla ska sova för kvällen så säger man bara ”Saga sover ensam för Alfred har åkt hem och sen klipper man direkt till nästa scen? Ingen förklaring eller minsta antydan till någonting, om det är allvarligt? Varför tystar man ner? Lärde sig tv produktionen ingenting av incidenten med Toby i Paradise Hotel?

Varför har man ens valt att sända programmet ifall Saga hittills ”Tittat på det med en klump i magen”. Jag vill gärna tro på tjejer då jag själv är tjej, men i hennes inlägg säger hon ju INGENTING utan hennes inlägg kommer bara skapa ännu mer spekulationer.

Overall känns allting bara konstigt, har han utsatt henne för något i 4 veckor utan att en enda person eller alla tusentals kameror plockat upp det hela? Näe det känns snarare som han sagt nedsättande saker verbalt. Men vad vet jag. Om någon kan lägga korten på bordet så tar jag ställning därefter 🤷🏽‍♀️
Känner precis som du och skrev det i går konstigt att ingen har sett el hört något på 4 veckor då det finns kameror överallt.

Detta skapar bara spekulationer som kanske är större än vad det är .
Tror oxå det handlar om någonting han sagt och att hon känner sig kränkt då hon reagerar så starkt på vad han säger hela tiden .
Citera
2026-02-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
På riktigt, vad menar hon med att hon blivit utsatt och varit ett offer från vecka 1 till vecka 4 och att hon sett sin personlighet försvinna mer och mer för varje dag? VAD kan han ha gjort som är så hemskt som ingen annan märkt av? Tycker dessutom att Saga varit exakt lika tråkig från sekunden hon klev in i huset så känns mer som en efterkonstruktion som passar in väldigt bra med att han får lämna. Ett mysterium som behöver klarhet?
Tycker detta låter helt otroligt att ingen sett el hört något
Citera
2026-02-23, 10:58
Medlem
Här kommer min supersnabba sammanfattning efter att ha sett alla avsnitt:

Malak - Sjuk individ, narcissist & långt ifrån något man bör vara tillsammans med. Hennes enda syfte med programmet är att försöka få tillbaka Sky.

Saga - Vad är hennes problem? Det enda hon gjort från dag 1 är att såga Alfred för det minsta lilla han gör, snacka om gaslighting. Hon stinker falskhet rakt igenom & försöker utstråla någon slags oskyldig liten flicka.

Alfred - Alldeles för desperat på Saga. Hans deltagande på programmet gick ut på att vara Sagas lilla hund.

Christopher - Obehaglig kille. Hans leende & sättet han stirrar på andra ger en kalla kårar. Fattar verkligen inte vad guzzarna ser hos honom.

Alexis - Han är okej. Ser ut att vara en reko kille men killen har ingen charm & social kompetens.

Sky, Filiz, Charlie & Elin - Fullt normala människor, inget illa att säga om dem.
Citera
2026-02-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillMedWiFi

Håller helt med, kan vara verbalt eller fysiskt, ”att frysa till is inombords” skriver Saga att hon gjorde och förstod vad det innebär. Vad menar hon?
Återigen, inlägget skapar bara spekulationer till Alfreds nackdel.
Polisanmäl om något allvarligt hänt. Går tyvärr inte ta ställning eftersom infon är så diffus och knapphändig. Har också svårt att tro att något grovt hänt i och med att Saga är kvar.
Sen tror jag produktionen, vis av erfarenhet, agerar snabbt för att utesluta minsta risk för katastrof, anmälningar osv.
Säger inte det är fel att Alfred fick lämna, har produktionen ett regelverk att luta sig mot - fine.
Citera
2026-02-23, 11:57
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Saga har verkligen personlighet som en sten, men kul för henne att hon kan vara sig själv nu.
Citera
2026-02-23, 13:16
Medlem
Hoppas saga lämnar sååå tråkig person

Hörde att hamnplats för han sa kränkande med hennes föräldrar som är skilda
Citera
2026-02-23, 13:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hoppas saga lämnar sååå tråkig person

Hörde att hamnplats för han sa kränkande med hennes föräldrar som är skilda

hamnplats?
Citera
2026-02-23, 13:50
Medlem
jacknicholsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit

Känner man mycket stolthet när man skriver ett såhär korkat inlägg? Du skriver ”vad menar hon att hon blivit utsatt” och ”VAD kan han ha gjort som är så hemskt som ingen annan märkt av?” - du har sett ett tv-program. Du har inte sett verkligheten. Lite för mycket incel-vibbar här nu.

Sträck på er
Citera
2026-02-23, 13:52
Medlem
Har varit så tråkigt och händelselöst att jag har spolat mig fram i avsnitten.
I förhoppning att det kanske, kanske, kunde hända något som är underhållande.
Men nix. Inte ens Casa Amor- veckan lyfte något. Sverige är inte bra på det här.
Tycker att det finns några fina killar som är med, och en och annan tjej, men tyvärr så hjälper det inte upp att programmet blir intressant eller underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in