Först är vi väl inga överdrivet stora användare av vinägretter(Och dressingar i Sverige.
Och vi gör väl andra varianter bara.
Och enkla svaret är väl då vi gillar andra varianter och när vi har detta.
Nu svarar jag bara för mina egna erfarenheter, och de är att sallad allt som oftast är utan salladsdressing eller vinägretter.
Och att det är först till kalas, fest eller kanske helgmiddagen som det kommer fram, här och de jag är hos.
Den såg helt klart god ut, så får för skoj skull testa någon gång och när det vankas vinägrett.
Citat:
Ursprungligen postat av
IngenHemma
Det ser ju ut som en vanlig senapsvinägrett. Jag har nog rört ihop en liknande många gånger utan att veta att den hette ravigote.
Gjort med dijon/senap, men saknas en massa, så min kallas nog inte för detta och för mycket saknas.
De är dock helt klart goda med senap.
Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Varianter av denna senapsvinägrett var rätt populär i Sverige i slutet på åttiotalet och ett drygt decennium, med örterna, löken och ibland kapris (vilket inte alltid var lätt att finna då). Den lagades både i hemmen och ute på krog. Men den har aldrig fått vidare fäste. Svenskens smaklökar har aldrig varit vidare kontinentala, hon föredrar söta, milda, feta och gräddiga såser och dressingar som regel. Och det kan man väl i viss mån beskylla Tore Wretman för och hans Rhode Island?
Detta var rätt länge sedan, men vet en diskussion uppstod hur folk ogillade vinägretter.
Så kan vara en korrekt observation.