2026-01-25, 22:32
Medlem
Silltunnas avatar
Kanske en dum fråga, då jag inte har hängt med i alla turer…men hur kommer det sig att just Minnesota blivit så händelserikt de senaste dagarna, men ICE-kravaller och annat? Det är en liten skitstat mitt i norra USA och känns väl ganska anspråkslös i ”vanliga” fall eller?
Citera
2026-01-25, 22:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Kanske en dum fråga, då jag inte har hängt med i alla turer…men hur kommer det sig att just Minnesota blivit så händelserikt de senaste dagarna, men ICE-kravaller och annat? Det är en liten skitstat mitt i norra USA och känns väl ganska anspråkslös i ”vanliga” fall eller?

Somalier
Citera
2026-01-25, 22:36
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Somalier

Mycket somalier i Minnesota som alltså ICE jagar? Trodde det var mest svenskättlingar i Minnesota.
Citera
2026-01-25, 22:36
Medlem
Citat:

Djupt demokratisk, Trump vill skapa en konflikt.

Det finns många fler invandrare utan tillstånd (per capita) i andra delstater där ICE skulle göra mer effektivt jobb.
Citera
2026-01-25, 22:39
Medlem
klybans avatar
Dess ICE raider har vi lärt oss görs mot Demokratiska delstater, och poå så sätt ser det bara ut som en hämnd att de inte röstade på donalds.
Citera
2026-01-25, 22:47
Medlem
Citat:

De är ute efter naturresurser och historiska artefakter
Citera
2026-01-25, 22:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Guvernören heter Tim Walz och var vicepresident-kandidat under Harris kampanj, så lär befinna sig på topp 5 guvernören hatlistan hos MAGA där Gavin Newcome lär stå högst upp.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/guvernoren-rasar-efter-dodsskjutning-aktiverar-nationalgarde

" Delstatens demokratiske guvernör Tim Walz har nu kallat in delstatens nationalgarde för att bistå den lokala polisen."

.... samt att invånarna verkar gilla en del av somalirerna som redan tagits upp.
Citera
2026-01-25, 22:52
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
De är ute efter naturresurser och historiska artefakter

Jo en mejsel ifrån Karl Oskar hade varit nåt.
Men trodde inte ICE höll på med sånt. Kanske som en bisyssla hos vissa enskilda agenter…
Citera
2026-01-25, 23:05
Medlem
FunAndGamess avatar
Minnesotafolk är trots allt i stor utsträckning svenskättlingar så det är väl ingen större överraskning att det är där man kan hitta flest stollar som till varje pris vill behålla sina lottovinster. En enorm bidragsbluff utförd av somalier som Tim Walz (guvernören) i bästa fall varit för inkompetent för att stoppa och i värsta fall är medbrottsling till innebär att det ligger i hans intresse att se till att samarbeta så lite som möjligt, och istället uppmana alla dessa psykiskt instabila haggor och dårar att ställa till med sina sedvanliga vänstertomtekravaller. Politiker som är mer korrupta än vanligt vill skydda sig från de rimliga konsekvenserna av det de är skyldiga till kombinerat med fler vänstertomtar än vanligt som springer omkring på gatorna och är sig själva.
Citera
2026-01-25, 23:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det pågår ett enormt bedrägeri med somalier och andra som lurar Medicare på enorma summor. I utbyte mot röster och donationer har Waltz och de styrande demokraterna hotat visselblåsare. Waltz utreds nu av DoJ och FBI för detta. Därför vill han orsaka kaos och uppmuntrar sina stödgrupper till aktivt och våldsamt motstånd mot federala myndigheter.
Citera
2026-01-25, 23:07
Medlem
Citat:
Jo en mejsel ifrån Karl Oskar hade varit nåt.
Men trodde inte ICE höll på med sånt. Kanske som en bisyssla hos vissa enskilda agenter…

Mejslar har de ju hittat...

ICE tjänar väl "staten-Trump" som det ser ut.?
De kan nog tänkas komma undan med lite vadsomhelst just nu.
Lika mycket som man kan "genderbender"...

Love out!
Citera
2026-01-25, 23:13
Medlem
BombaySaphires avatar
Operation Metro Surge kallas den tydligen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Metro_Surge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in