2026-01-25, 17:00
Medlem
glockenreins avatar
Läser denna krönika av Jan Emanuel och kan inte göra annat än att hålla med. Den transvestit som döpte om sig efter ett styckmordoffer och sedan styckmördade en oskyldig kvinna i juldagarna förtjänar fan dödsstraff.

Argumentet mot dödstraff brukar vara att ”det inte hör hemma i ett civiliserat samhälle”. Men hur jävla civiliserat är ett samhälle som släpper ut en snubbe som försökt kidnappa en 10-årig tjej i det fria igen och dömer folk som försöker varna för honom för förtal? Hur jävla civiliserat är ett samhälle som, likt de vänsterblivna, tycker 13-åriga kontraktmördare ska få fortsätta härja fritt på gatan för att det känns fel i kaggen att låsa in dem i ett ungdomsfängelse?

Det som ska diskuteras är: bör dödsstraff återinföras? Är svenska samhället verkligen så jävla civiliserat? Under vilka omständigheter bör dödsstraff finnas med på straffskalan? Och varför är vissa så jävla korkade att de inte fattar att det finns individer som helt enkelt är onda av naturen och som därför inte är mottagliga för några som helst sociala reformer som införs i ett försök att ”omvända” dem?
Citera
2026-01-25, 17:02
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Ja det borde det.
Citera
2026-01-25, 17:09
Avstängd
Han hävdar inte att dödsstraffet ska återinföras, men däremot att annan lagstiftning och åtgärder bör förändras.
Citera
2026-01-25, 17:12
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han hävdar inte att dödsstraffet ska återinföras, men däremot att annan lagstiftning och åtgärder bör förändras.

Nej men han skriver att hans känslomässiga reaktion är att transvestiten förtjänar dödsstraff.
Citera
2026-01-25, 17:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jag vet inte varför men det känns som detta ämne redan har flera trådar sedan tidigare.

Men ja dödstraff borde införas i Sverige. Avrätta pedofiler, mördare och våldtäktsmän. Även folk som kör på fyllan och kör över någon. Och folk som skadar djur.

Då blir jag nöjd. Att hänga folk är billigt.
Citera
2026-01-25, 17:25
Medlem
Nej, naturligtvis inte. Vi har lämnat medeltiden bakom oss.
Citera
2026-01-25, 17:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag vet inte varför men det känns som detta ämne redan har flera trådar sedan tidigare.

Men ja dödstraff borde införas i Sverige. Avrätta pedofiler, mördare och våldtäktsmän. Även folk som kör på fyllan och kör över någon. Och folk som skadar djur.

Då blir jag nöjd. Att hänga folk är billigt.

Nej. Hör inte hemma ett civiliserat land. Förutom krigslagarna då.

Men, livstids fängelse är ok. När den intagne blir dement, kissar ner sig osv. Då, kan man eventuellt lätta på restriktionerna.
Citera
2026-01-25, 17:28
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Våldtäksmän, mördare och svartingar de ska ut. Skicka till valfritt land i Afrika, en enkel biljett med bananbåt

Då är jag nöjd
Citera
2026-01-25, 17:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nej. Hör inte hemma ett civiliserat land. Förutom krigslagarna då.

Men, livstids fängelse är ok. När den intagne blir dement, kissar ner sig osv. Då, kan man eventuellt lätta på restriktionerna.

Varför är ni så besatta utav att vilja betala för fångar i flera år? Har du någon aning om hur mycket det skulle kosta att ha EN person i fängelse i kanske 60 år?

Jag vet inte därför frågar jag, men jag är ganska så säker på att det inte är billigt.
Citera
2026-01-25, 17:33
Medlem
Alla mördare som är minderåriga kommer inte att gå att återanpassa,det kostar många miljoner varje år att hålla dem bakom lås och bom samt "vårda"dem. Finns det något bättre än att avrätta dem?
Citera
2026-01-25, 17:46
Medlem
Nej vi ska inte ha dödsstraff i Sverige...
Citera
2026-01-25, 17:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Återkommande fråga. Svar nej. Återför vi dödsstraff säger vi som samhälle att det är ok att döda. Vi gör det fan som samhälle. Så nix. Låt de ruttna istället. Betänka sina synder. Kanske efter en tid bli ledsna. Tänka varje kväll när de ska somna på livet de tog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in