Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Nej, jag hoppade över det bara. Det är väl något personligt mellan honom och gud, jag lägger mig inte i. Om gud nu faktiskt pratade med honom.
Ja det kan vara något personligt. Har inte tänkt på det förut, men när du tar upp det så var det nog en mindre prövning ifall det syftar på kungens far, Gustaf Adolf.
Jag är inte mycket för uppfattningen att kungligheter och annan överhet står närmare Gud än oss andra. Det stämmer inte alls med Jesus budskap.