Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Det stog i studien att personer beskrivit saker som hänt i andra rum och byggnader medans de haft 0 hjärnaktivitet. Det bevisar att medvetandet inte är bundet till hjärnan. Det betyder att allt som de upplever är verkligt, och inte en dröm.
Då får jag återigen påpeka att det du refererar till inte är ett kontrollerat test. Det är bara påståenden.
De tester som gjorts har inte frambringat några bevis på att medvetandet kan lämna kroppen.
Kan du tänka dig att ta till dig detta nu och sluta försöka få det att framstå som om man bevisat att medvetandet kan lämna kroppen?
Citat:
Sen är det omöjligt att veta om det som de beskriver att de upplevt är sant eller inte, såklart. Man kan ju alltid anta att flera miljoner personer alla ljuger och också ljuger med exakt samma detaljer. Det är ju tekniskt sett möjligt, visst?
Jag tror inte att de ljuger. Som jag redan har varit inne på så vet vi redan att folk kan uppleva allt möjligt av en uppsjö anledningar, utan att det de upplever nödvändigtvis speglar verkligheten.
Att man inte har en förklaring på allt innebär inte att Gud finns.