2026-01-24, 21:30
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag kan minst komma på en annan kvinna som pratar på detta sättet som denna kvinna i videon pratar med. Jag kallar det för att prata trött. Har en sån konstig röst och sätt när hon låtsas behöva tänka på svaret som i själva verket är ett så svagt svar intellektuellt sett. När hon säger typ "nej alltså bla bla". Dessa kvinnor försöker leka intressanta. Den andra kvinnan är moderata Lundabon som skrivit en bok om våldtäkt. Tror hon heter Ann.

Är kvinnor som pratar såhär medvetna om hur tråkiga de är?

https://www.svt.se/kultur/amanda-romare-om-debatten-jag-lag-och-grat
2026-01-24, 21:39
Medlem
Vem av kvinnan i klippet syftar du på nå?

Hon med blont hår eller hon med svarT?
2026-01-24, 21:41
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Vem av kvinnan i klippet syftar du på nå?

Hon med blont hår eller hon med svarT?

Gästen som skrivit boken
2026-01-24, 22:12
Medlem
Vitiss avatar
Man pratar på ett sätt, och med andra.
2026-01-24, 22:46
Medlem
Kronbefallningsmans avatar
Den som sa’t, han var’t?

I svenskan har vi inte dubbel bestämning, som i ”detta konstiga sättet”, utan skriver ”det konstiga sättet” eller ”detta konstiga sätt”.

Din inledande harang ”Jag kan minst komma på en annan kvinna som pratar på detta sättet som denna kvinna i videon pratar med” går inte att förstå. Menar du att det är vanligt att kvinnor pratar så? Och vem är det kvinnan ”pratar med”?

“Prata trött” är inte grammatiskt korrekt svenska. Menar du prata tröttsamt?
2026-01-25, 00:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronbefallningsman
Den som sa’t, han var’t?

I svenskan har vi inte dubbel bestämning, som i ”detta konstiga sättet”, utan skriver ”det konstiga sättet” eller ”detta konstiga sätt”.

Din inledande harang ”Jag kan minst komma på en annan kvinna som pratar på detta sättet som denna kvinna i videon pratar med” går inte att förstå. Menar du att det är vanligt att kvinnor pratar så? Och vem är det kvinnan ”pratar med”?

“Prata trött” är inte grammatiskt korrekt svenska. Menar du prata tröttsamt?

Det fetade: Du har fullständigt rätt i detta, men tyvärr har detta otyg spridit sig som en löpeld på senare år! Även här på Flashback. "Denna bilen", "detta huset", etc, etc. Man ser det överallt, mest hela tiden.
Skåningarna har alltid pratat så, men om de även skrivit så vet jag inte. Nu pratar och skriver alltför många på det viset.

För mig är detta elände minst lika irriterande som särskrivningarna (som jag snart inte orkar reta mig på längre).
2026-01-25, 00:31
Avslutad
Spelade upp videon.

Fattar 0.

Hon gråter över artiklar? Vad säger artiklarna som är så hemskt? Det får vi aldrig veta.

Hon har släppt en bok?

Hon har en pojkvän?
2026-01-25, 00:34
Medlem
bogerts avatar
Usch vilken tröttsam tråd. Är TS verkligen medveten om hur tråkigt och förutsägbart resonemanget är? En klassisk FB-misogyn start av ännu en incel. Suck.
2026-01-25, 10:44
Moderator
Kyrpators avatar
Så TS har retat sig på hur två kvinnor, varav en namngiven, pratar? Kanske inte tillräckligt med material för en allmän diskussion. Tråden låses därför.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in