2026-01-24, 20:00
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
https://www.svd.se/a/lnE6PM/trafikborgarradet-lars-stromgrens-besok-i-soderort-under-snokaoset-hande-aldrig

"Mitt under snökaoset i Stockholm uppgav trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) för SvD att han besökt flera drabbade områden för att få en uppfattning om läget. Men efter SvD:s kontrollfrågor visar det sig att han lämnat felaktiga uppgifter. ”Jag rörde tyvärr ihop det”, säger han

I SvD-intervjun berättade Lars Strömgren – som svar på frågan om han själv hade varit ute i Stockholm för att se hur det ser ut – att han hade varit i ”flera delar av stan”. Han hade bland annat gjort besök i söderort och pratat med många människor".
SvD har sedan i torsdags bett om ytterligare en intervju med Lars Strömgren. Han avböjer och svarar i stället via sms:
”Jag rörde tyvärr ihop det när vi talades vid. Jag hade tagit del av ett stort antal bilder och filmer på snöläget runt om i stan, men även personliga berättelser från invånare. Jag hade också befunnit mig i Enskede innan jul, vilket ledde till en sammanblandning under intervjun”, skriver Lars Strömgren".
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2026-01-24 kl. 20:03.
Citera
2026-01-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.svd.se/a/lnE6PM/trafikborgarradet-lars-stromgrens-besok-i-soderort-under-snokaoset-hande-aldrig

"Mitt under snökaoset i Stockholm uppgav trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) för SvD att han besökt flera drabbade områden för att få en uppfattning om läget. Men efter SvD:s kontrollfrågor visar det sig att han lämnat felaktiga uppgifter. ”Jag rörde tyvärr ihop det”, säger han

I SvD-intervjun berättade Lars Strömgren – som svar på frågan om han själv hade varit ute i Stockholm för att se hur det ser ut – att han hade varit i ”flera delar av stan”. Han hade bland annat gjort besök i söderort och pratat med många människor".
SvD har sedan i torsdags bett om ytterligare en intervju med Lars Strömgren. Han avböjer och svarar i stället via sms:
”Jag rörde tyvärr ihop det när vi talades vid. Jag hade tagit del av ett stort antal bilder och filmer på snöläget runt om i stan, men även personliga berättelser från invånare. Jag hade också befunnit mig i Enskede innan jul, vilket ledde till en sammanblandning under intervjun”, skriver Lars Strömgren".
Så han pratade med personer innan jul om snökaoset?
Citera
2026-01-24, 20:26
Medlem
Han ljög, han är ännu en politiker som ljuger om klimatet för att vinna ekonomiska fördelar
Citera
2026-01-25, 01:40
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger

Att försöka släta över sina lögner gör det än värre. Antingen säga som det är, jag ljög, och skäms över detta, alternativt hålla käften.
Citera
2026-01-25, 08:18
Medlem
systems avatar
Har Lars Strömgren (MP) sovit i natt?

Hur har lögnerna från Lars Strömgren (MP) bemötts ytterligare efter igår?

Har Lars Strömgren (MP) dåligt samvete för att han bedragit sina medborgare under tiden han inkasserat lönearvode betalat av skattemedel?
Citera
2026-01-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Har Lars Strömgren (MP) sovit i natt?

Hur har lögnerna från Lars Strömgren (MP) bemötts ytterligare efter igår?

Har Lars Strömgren (MP) dåligt samvete för att han bedragit sina medborgare under tiden han inkasserat lönearvode betalat av skattemedel?

Nej, tyvärr har politiker nuförtiden inga skrupler oavsett parti. Samtidigt är det hårda nypor för svensson.
Citera
2026-01-29, 12:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Strömgrens lögner visar sig vara grövre än tidigare trott:

Citat:
Han befann sig i Berlin mellan den 20 december och 12 januari.

Han var alltså inte i Enskede just före jul, som han tidigare uppgett som en ursäkt för att ha blandat ihop tillfällen.

Vore det en politiker från ett seriöst parti så vore detta så allvarligt att partier skulle fundera över hans lämplighet. Men Strömgren arbetar så hårt och framgångsrikt med att stänga ned Stockholms stad att hans parti inte lär röra honom.

Firade han jul och nyår ihop med Die Grünen-toppar, månntro?

https://www.svd.se/a/2p388a/trafikborgarradet-var-bortrest-under-snokaoset-kritiken-drabbar-fortroendet-for-staden
Citera
2026-01-29, 14:08
Medlem
Oavsett kan man ju hoppas att snöröjning och liknande ska fungera utan att politiker själva ska åka runt.

Såg någon bild på självaste Statsministern som körde runt i ett snöröjningsfordon.

Någonstans (inte i Sverige) hade man till och med tagit snöröjningsfordon ut tjänst för att politiker skulle kunna posera vid dem och säga att de hade koll på läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in