https://www.svd.se/a/lnE6PM/trafikborgarradet-lars-stromgrens-besok-i-soderort-under-snokaoset-hande-aldrig
"Mitt under snökaoset i Stockholm uppgav trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) för SvD att han besökt flera drabbade områden för att få en uppfattning om läget. Men efter SvD:s kontrollfrågor visar det sig att han lämnat felaktiga uppgifter. ”Jag rörde tyvärr ihop det”, säger han
I SvD-intervjun berättade Lars Strömgren – som svar på frågan om han själv hade varit ute i Stockholm för att se hur det ser ut – att han hade varit i ”flera delar av stan”. Han hade bland annat gjort besök i söderort och pratat med många människor".
SvD har sedan i torsdags bett om ytterligare en intervju med Lars Strömgren. Han avböjer och svarar i stället via sms:
”Jag rörde tyvärr ihop det när vi talades vid. Jag hade tagit del av ett stort antal bilder och filmer på snöläget runt om i stan, men även personliga berättelser från invånare. Jag hade också befunnit mig i Enskede innan jul, vilket ledde till en sammanblandning under intervjun”, skriver Lars Strömgren".