2026-01-24, 15:36
Medlem
staaerkelses avatar
Funderar på att överge moppe tiderna och skaffa 125:a. Problemet är bara att hojen jag söker inte verkar särskilt vanlig här i Sverige. Undrar om någon har koll på var man kan få tag på en Honda CRM125 nu för tiden?

Om någon har erfarenheter av hojen så får ni gärna dela med er av dem också. Har hört att de går som ett skott ostrypta, IOM att den delar motor med NSR125.

Allt gott!
Senast redigerad av staaerkelse 2026-01-24 kl. 15:55.
Citera
2026-01-24, 20:17
Medlem
Ser ut att vara en kul hoj, jag hade inte haft något emot en sådan när jag själv fyllde 16. Men som du påpekar så verkar den vara väldigt ovanlig. Jag hittar inte ens någon på mobile.de, där brukar det mesta finnas annars.

Kanske en Yamaha DT125 är enklare att hitta? Den ser ju väldigt snarlik ut.

(Pssst.... glöm inte att det är 18-årsgräns på flashback... i själva verket kanske du frågar åt en kompis?)
Citera
2026-01-24, 21:45
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ser ut att vara en kul hoj, jag hade inte haft något emot en sådan när jag själv fyllde 16. Men som du påpekar så verkar den vara väldigt ovanlig. Jag hittar inte ens någon på mobile.de, där brukar det mesta finnas annars.

(Pssst.... glöm inte att det är 18-årsgräns på flashback... i själva verket kanske du frågar åt en kompis?)
han kanske frågar åt sig själv och kan stå för att han gillar mopeder och motorcyklar din fjolla
Citera
2026-01-25, 00:08
Medlem
staaerkelses avatar
Citat:

Har varit spekulant på dt:n också, men Honda är ju Honda
Citera
2026-01-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaerkelse
Har varit spekulant på dt:n också, men Honda är ju Honda

Ja, för tusan! Jag gillar också Honda.

Har faktiskt hittat en: BGN455. Den står skriven på en 55-åring i Jönköping. Slå upp den personen och kontakta honom och lägg ett bud...
Citera
2026-01-25, 11:24
Medlem
staaerkelses avatar
Citat:
Ja, för tusan! Jag gillar också Honda.

Har faktiskt hittat en: BGN455. Den står skriven på en 55-åring i Jönköping. Slå upp den personen och kontakta honom och lägg ett bud...

Det var som tusan! Får väll se om jag får tag på herrn.

Edit: Hittade en drös fler av bara farten, förhoppningsvis kanske det blir en CRM till sommarn
Senast redigerad av staaerkelse 2026-01-25 kl. 11:30.
Citera
2026-01-25, 11:58
Medlem
Varför vill man ha en 125:a om man kan köpa en mc? Dyrare försäkring och sämre effekt än en större.
Citera
2026-01-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför vill man ha en 125:a om man kan köpa en mc? Dyrare försäkring och sämre effekt än en större.

Man hade en sån när man var 16 och drömmer sig tillbaka.

Själv så vill jag ha en moped, en blå FS1 med skivbroms. Hittar jag en sån så slår jag till direkt.
Citera
2026-01-25, 12:13
Medlem
staaerkelses avatar
Citat:

Varför köper gubbar mopeder?
Citera
2026-01-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaerkelse
Varför köper gubbar mopeder?
När jag själv skulle köpa ett fordon på två hjul igen man lätt tog sig fram med som drack lite bensin så funderade jag först på moped och sen 125:a. När jag tittade på vad en försäkring till moped kostade så slog jag bort den tanken direkt. En moped kostar ju i klass med bil. Att köpa en 125:a var inte mycket bättre utan när man såg vad som hände med försäkringen direkt när det blev en tung mc så förstod man att det är detta man ska göra. Det räcker att det är en 150 cc för att försäkringen ska bli riktigt låg. Sen händer det inte något om man går upp till det dubbla, 300 cc, så man kan hålla tempot på motorväg.
Citera
2026-01-25, 13:47
Medlem
Citat:

En 125:a är en motorcykel.
Citera
2026-01-25, 15:30
Medlem
killawifes avatar
Du får nog importera en om du vill ha just den modellen. I sverige såldes dock Mtx125 som fanns i två olika modeller, en med samma motor som NS125 och en med samma motor som NSR125. Dessa motorer har även samma konstruktion så du kan montera en Nsr motor i en hoj med den andra motorn om du vill, de är dock inte helt identiska. Det finns även 180cc kit till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in