2026-02-06, 18:39
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Problemet med incels är att de är egentligen sexmisantroper. De säger sig vilja ha exklusivitet i någon sorts relation men i verkligheten hade de inte velat ha det upplägget heller. Det är ett problem man aldrig kommer ta tag i.

Jag undrar faktiskt genuint hur samhället hade varit om män hade en sån där typisk bro-attityd mot kvinnor som man ser i amerikanska komedier. "Yeeeah du red hela natten va?! Wooooh! Dog eats dog ma dawg!". High-fivar och skit.
Citera
2026-02-07, 17:21
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tänker så här. Ju färre män en kvinna ligger med och ju mer selektiv hon är, desto fler incels. Medan en kvinna som inte är så selektiv utan ligger med många räddar många män från att bli incels och räddar samhället från farliga kvinnohatande incels.

Kvinnor borde få medaljer för detta. Tänk simborgarmärket i olika färger när en kvinna legat med 5, 10, 25, 50, 100 män osv.

Trådstarten baseras på en felaktig premiss. Även promiskuösa kvinnor väljer bort incels.
Citera
2026-02-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Trådstarten baseras på en felaktig premiss. Även promiskuösa kvinnor väljer bort incels.
Det gäller oavsett. Är man tillräckligt knepig och/eller inte sköter sin hygien blir man utan. Så har det varit i alla tider. Det som är nytt är att relativt normala snubbar inte hittar kvinnor. Dessas problem skulle kunna lösas med min idé.
Citera
2026-02-08, 09:46
Medlem
Citat:
Borde inte dessa incels då kräva att alla de där mass-promiskuösa männen slutar ligga med alla kvinnor de kommer åt?
Och borde iden där "regeln" som alla pratar om ska gälla för alla kvinnor, att har man lätt för att få sex, så ska man skammas om man har det...dvs alla sexiga, snygga, framgångsrika kap till killar borde slut-shamas....så fort de avslöjar sig haft sex....
Citera
2026-02-08, 17:02
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Det gäller oavsett. Är man tillräckligt knepig och/eller inte sköter sin hygien blir man utan. Så har det varit i alla tider. Det som är nytt är att relativt normala snubbar inte hittar kvinnor. Dessas problem skulle kunna lösas med min idé.

Du kanske har rätt i att det blivit svårare för."normala" killar att hitta tjejer, men jag tror inte riktigt på det. Åtminstone tror jag inte på att det är kvinnornas fel och att problemet därför ligger utanför männens kontroll. Jag har bekanta som i förtroende berättar att de gärna vill träffa en kvinna, samtidigt som de tillbringar sin fritid med att spela brädspel med killkompisarna... Vad tror du själv att incel-problemet beror på?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Borde inte dessa incels då kräva att alla de där mass-promiskuösa männen slutar ligga med alla kvinnor de kommer åt?
Och borde iden där "regeln" som alla pratar om ska gälla för alla kvinnor, att har man lätt för att få sex, så ska man skammas om man har det...dvs alla sexiga, snygga, framgångsrika kap till killar borde slut-shamas....så fort de avslöjar sig haft sex....

De kan inte "kräva" ett skit. Män såväl som kvinnor med vidlyftigt sexliv bryr sig inte ett dugg om incels. Varför skulle de? Och vad är anledningen till att dra in sexualmoral i detta?
Citera
2026-02-08, 17:10
Medlem
Citat:
Du kanske har rätt i att det blivit svårare för."normala" killar att hitta tjejer, men jag tror inte riktigt på det. Åtminstone tror jag inte på att det är kvinnornas fel och att problemet därför ligger utanför männens kontroll. Jag har bekanta som i förtroende berättar att de gärna vill träffa en kvinna, samtidigt som de tillbringar sin fritid med att spela brädspel med killkompisarna... Vad tror du själv att incel-problemet beror på?
100% är det så. Men man vill ju ändå hjälpa till 🙂
Citera
2026-02-08, 21:30
Medlem
Citat:
De kan inte "kräva" ett skit. Män såväl som kvinnor med vidlyftigt sexliv bryr sig inte ett dugg om incels. Varför skulle de? Och vad är anledningen till att dra in sexualmoral i detta?

Håller jag helt med om, incels eller övriga som fortsatt 2026 sysslar med att värdera människor utefter deras sexliv, vare sig det nu handlar om att skamma människor, eller hylla, behöver inte längre människor bry sig om, utom vissa då som ex. lever i hederskultur eller, dåd et gäller män, machokulturen av olika slag.
Men, tråden handlar nu om detta.
Citera
2026-02-14, 09:36
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:

Det är just detta som helt saknar i den feministiska debatten, logik, biologi, och fakta.

Företeelsen incel har en direkt koppling till män och mäns biologi, det är svårt för en man att ligga, men de killar som ligger anses som attraktivt, av både tjejer och killar. De kallas för Casanovor, studs, osv, i denna lilla grupp återfinns tyvärr många psykopater och narcissistiska män. Och tvärtom, de killar som inte får ligga anses vara losers, oattraktiva, incels.

För tjejer råder det OMVÄNDA!!!!! ÖVERRASKNING!? Ja för många feminister som inte förstår biologi och logik går detta inte i hop.

För en kvinna är det en dygd att hålla på sig, det något attraktivt med kvinnor som inte ligger runt. Det är också därför kvinnor som ligger runt kallas horor och madrasser. Det svåra för en kvinna är inte att ligga, utan att INTE ligga.

En kvinna som inte lyckas kontrollera sig, är en madrass/hora
En man som inte lyckas ligga är en incel

Incel är mannens motsvarighet till den kvinnliga horan.
Citera
2026-02-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Det är just detta som helt saknar i den feministiska debatten, logik, biologi, och fakta.

Företeelsen incel har en direkt koppling till män och mäns biologi, det är svårt för en man att ligga, men de killar som ligger anses som attraktivt, av både tjejer och killar. De kallas för Casanovor, studs, osv, i denna lilla grupp återfinns tyvärr många psykopater och narcissistiska män. Och tvärtom, de killar som inte får ligga anses vara losers, oattraktiva, incels.

För tjejer råder det OMVÄNDA!!!!! ÖVERRASKNING!? Ja för många feminister som inte förstår biologi och logik går detta inte i hop.

För en kvinna är det en dygd att hålla på sig, det något attraktivt med kvinnor som inte ligger runt. Det är också därför kvinnor som ligger runt kallas horor och madrasser. Det svåra för en kvinna är inte att ligga, utan att INTE ligga.

En kvinna som inte lyckas kontrollera sig, är en madrass/hora
En man som inte lyckas ligga är en incel

Incel är mannens motsvarighet till den kvinnliga horan.
Fast det där är ju bara värderingar och attityder. Du väljer att beundra män med ett aktivt sexliv och du väljer att kalla kvinnor med ett aktivt sexliv för madrasser. Du skulle kunna göra andra val. Det är lite det min tråd handlar om.
Citera
2026-02-15, 16:28
Medlem
Citat:
Fast det där är ju bara värderingar och attityder. Du väljer att beundra män med ett aktivt sexliv och du väljer att kalla kvinnor med ett aktivt sexliv för madrasser. Du skulle kunna göra andra val. Det är lite det min tråd handlar om.

Ja, man skulle ju kunna välja att beundra målvakten som släpper in många mål, och nedvärdera utespelaren som gör många mål.

Men av någon anledning så väljer folk inte att göra det, utan tvärtom.
Citera
2026-02-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, man skulle ju kunna välja att beundra målvakten som släpper in många mål, och nedvärdera utespelaren som gör många mål.

Men av någon anledning så väljer folk inte att göra det, utan tvärtom.
Kvinnor är varken lås eller målvakter. De är människor med en sund sexualitet precis som män.
Citera
2026-02-15, 16:40
Medlem
Citat:
Kvinnor är varken lås eller målvakter. De är människor med en sund sexualitet precis som män.

Hört talas om begreppet metafor?

Principen är densamma, därav min liknelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in