2026-01-24, 13:22
Medlem
Logga ut eller gå ut ur dina sociala media
Ta bort alla pushupp och notificationer på din mobb
Innan några dagar så saknar du inte internät
Citera
2026-01-24, 19:52
Medlem
Jag har redan nämnt att jag har börjat simma en gång i veckan och slutat röka, vilket jag själv tycker är starkt gjort, men det gör mig tyvärr inte mer social eller leder till att jag träffar mer folk. Något jag glömde nämna i mitt första inlägg är att jag förut följde massor av kändisar för att få de senaste nyheterna, men det har jag slutat med nu. Jag har även rensat min Facebook och tagit bort vänner som jag är osäker på om de ens skulle hälsa på mig om vi sågs idag.

När det gäller porren så är min mamma mycket hemma, men ibland är hon iväg och handlar, besöker grannar eller sover över hos en släkting i stan. Det är då jag får min "egentid" och kan onanera. Min mamma är mer psykiskt sjuk än fysiskt, så hon behöver inte flytta till något hem. Jag vill även nämna att jag var med på min brors bisättning och såg honom död innan begravningen, vilket givetvis har påverkat mig mycket.

Angående mina studier så har jag läst upp mina betyg i matte, svenska och engelska, samt gått en del kurser till datortekniker. Dessa utbildningar har dock varit på distans, vilket jag då tyckte var skönt eftersom jag slapp gå ut och träffa människor. Men i verkligheten förstår jag att det hade varit bättre att komma ut för att få både erfarenhet och social kontakt. Utöver simningen har jag nu också börjat gå promenader och träna lite hemma. Jag vet att jag är berättigad stöd från Arbetsförmedlingen där arbetsgivaren får ersättning för en del av min lön, jag tror det heter nystartsjobb eller lönebidrag.

Jag vill även tillägga att jag i övrigt är en hälsosam person. Jag äter inte mycket snabbmat, godis eller chips, och dricker i stort sett aldrig läsk utan försöker hålla mig till vatten. Någon nämnde att jag borde begränsa datoranvändandet till 59 minuter om dagen. Men dygnet har 24 timmar; om jag sover i 8 timmar och sitter vid datorn i 1 timme, vad ska jag då göra med de resterande 15 timmarna? Jag söker jobb via Arbetsförmedlingen varje månad men vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare.

Ibland på nätterna har jag dessutom svårt att sova. Det slutar ofta med att jag går upp och sätter mig någon timme framför datorn innan jag försöker sova igen. Jag vill poängtera att jag inte är intresserad av att börja ta sömntabletter, även om jag antar att det är ett råd jag kommer få, då jag hellre vill hitta en naturlig väg till bättre sömn.
Citera
2026-01-25, 16:08
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simona
Jag söker jobb via Arbetsförmedlingen varje månad men vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare.
Vänd på tankesättet att hitta ett jobb som passar dig och tänk istället att du ska passa ett jobb. Vilka styrkor och kompetenser har du? Där finns personliga styrkor inkluderat (teoretisk, praktisk, snabblärd, noga, driven, försiktig, datorvana, rutinerad, erfarenheter osv).

Komvux är bra om det finns ett mål men se annars över alternativ till yrkesutbildning. Att kontakta kommunen är också en väg.

Under tiden kan du satsa på jobb som iaf ger en inkomst typ vården eller skolan. Då menar jag inte att du skickar ett mail via Arbetsförmedlingen utan fysiskt går dit där man söker jobbet och kollar läget (oftast någon på kommunen).
Citera
2026-01-25, 16:42
Medlem
nonameds avatar
Du kan tjäna pengar på datorn. Då även spel. Melatonin finns på apoteket receptfritt. Värt att prova. Du kan inte tänka dig att dra några järn och gå på krogen? Det är en mötesplats för många för att träffa partner eller snacka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in