2026-01-24, 01:16
Medlem
Riksreptilens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1439764

" En man har hittats stickskadad i en lägenhet i Södertälje.
Mannen är i 60-årsåldern och har förts till sjukhus med ambulans.

Skadeläget beskrivs inte vara livshotande, skriver polisen på sin hemsida.

Två personer har gripits. En kvinna i 65-årsåldern och en man i 50-årsåldern.
Polisen utreder händelsen som mordförsök. "

Gata?
Fest med eller utan narkotika som gått över styr?
Citera
2026-01-24, 01:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1439764

" En man har hittats stickskadad i en lägenhet i Södertälje.
Mannen är i 60-årsåldern och har förts till sjukhus med ambulans.

Skadeläget beskrivs inte vara livshotande, skriver polisen på sin hemsida.

Två personer har gripits. En kvinna i 65-årsåldern och en man i 50-årsåldern.
Polisen utreder händelsen som mordförsök. "

Gata?
Fest med eller utan narkotika som gått över styr?
Det räcker väl med "Södertälje"?
Synd att det inte händer oftare i den skithålan. Men då drabbar det väl inte dom som verkligen behöver decimeras ändå.
Citera
2026-01-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det räcker väl med "Södertälje"?
Synd att det inte händer oftare i den skithålan. Men då drabbar det väl inte dom som verkligen behöver decimeras ändå.

Södertälje är väl inte mer drabbat av våldsdåd än andra städer längre skulle jag säga.
Har varit väldigt stökigt här förr, men dom andra har kommit ikapp om man säger så.
Bor själv där och känner mig säker när jag går på gatorna.
Jag gissar att du syftar på en speciell grupp av personer som är överrepresenterade i våldsdåd?
Citera
2026-01-24, 13:34
Medlem
Adressen är definitivt Linnégatan och parkering runt 14/16D, vita huset stämmer överens, numret på parkeringsplatsen bredvid lilla trappan också likaså lyktstolpar i bakgrunden och huset (fönstret på det) bakom vita huset
Senast redigerad av grabben87 2026-01-24 kl. 13:37.
Citera
2026-01-24, 14:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Södertälje är väl inte mer drabbat av våldsdåd än andra städer längre skulle jag säga.
Har varit väldigt stökigt här förr, men dom andra har kommit ikapp om man säger så.
Bor själv där och känner mig säker när jag går på gatorna.
Jag gissar att du syftar på en speciell grupp av personer som är överrepresenterade i våldsdåd?
Södertälje har haft problem i väldigt många år, vilket nu hunnit rota sig väldigt djupt i samhällshierarkin och viktiga samhällsfunktioner. Jag har inte känt mig bekväm med att gå ensam där på kvällen i många år heller.
Ingen vettig människa vill heller se sina barn växa upp där, om man inte tillhör någon av klanerna som har alltför stort inflytande.

Att andra orter nu börjar komma ikapp gällande våldsdåd ändrar inte på det, Södertälje är en av dom orter där det kommer att bli allra svårast att komma till rätta med problemen, om det ens är möjligt.
Det är inte säkert att det är möjligt på andra orter heller, med Södertälje har en särställning i och med att det är så djupt rotat sedan länge.
Citera
2026-01-24, 14:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Södertälje har haft problem i väldigt många år, vilket nu hunnit rota sig väldigt djupt i samhällshierarkin och viktiga samhällsfunktioner. Jag har inte känt mig bekväm med att gå ensam där på kvällen i många år heller.
Ingen vettig människa vill heller se sina barn växa upp där, om man inte tillhör någon av klanerna som har alltför stort inflytande.

Att andra orter nu börjar komma ikapp gällande våldsdåd ändrar inte på det, Södertälje är en av dom orter där det kommer att bli allra svårast att komma till rätta med problemen, om det ens är möjligt.
Det är inte säkert att det är möjligt på andra orter heller, med Södertälje har en särställning i och med att det är så djupt rotat sedan länge.
Tyvärr har du helt rätt men detta fall låter som missbrukarbråk. Möjligen någon finne inblandad men knappast syrianer.
Citera
2026-01-27, 21:09
Medlem
De misstänkta är nu häktade för mordförsök

https://telgenytt.se/misstankta-for-mordforsok-haktas-efter-knivattacken/
Citera
2026-01-28, 08:43
Medlem
Nån som vet vem det handlar om el mer specifik adress?
Citera
2026-01-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupkorv
Nån som vet vem det handlar om el mer specifik adress?

Skrev Linnégatan 14/16 ovan... Men det är def 14 jag gick förbi i helgen
Citera
2026-01-28, 12:18
Medlem
sunny5s avatar
Vem är då Bo?

B 292-26
2026-01-27
kl. 15:30 - 16:15

Södra åklagarkammaren i Stockholm ./. Peter Eriksson, Mari Prieduls
angående Försök till mord
Citera