Citat:
Ursprungligen postat av
piiluu
Viking Lines aktieägare får förmåner som fria resor (med aktieägarkort) vid innehav av minst 1000 aktier.
Det är ju faktiskt ganska okej om man åker mellan Sverige och Finland,
Aktieägarkortet är personligt och berättigar innehavaren till fria reguljära resor för 1 person (personbiljett) inkl. normalstor personbil* med Viking Lines samtliga fartyg.
Men vad fan betyder,
Reseerbjudandet gäller endast vid förhandsbokning senast 12 timmar före avgång.
Ska man boka mer än tolv timmar innan avgång, eller mindre än tolv timmar innan avgång?
Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Det går inte med pengarna på kapitalförsäkring och inte heller om de exempelvis ingår i en fond som man äger.
Bra att tänka på, att man då faktiskt inte äger aktierna med sådant konto.
Citat:
Ursprungligen postat av
findata
LVMH har lite "förmåner" för aktieägare. Bla besök i deras fabriker och destillerier. Man kan även beställa deras vin, sprit och champagne till bättre priser. Dock har jag för mig att de endast levererar inom Frankrike.
Var inne och kollade lite snabbt, kunde inte hitta något krav på x antal aktier, och medlemsskapet gäller i två år. Betydligt häftigare än att ha en svindyr scarfs, vare sig man kan utnyttja någon rabatt eller inte.
-Ah, läcker väska. Jag är ju en i deras shareholders’ club.
Edit: Det var ju faktiskt riktigt tydligt på deras sida,
Any individual shareholder holding at least one LVMH share which is listed on the Paris Market, can become a LVMH Shareholders’ Club member.