2026-01-22, 22:03
Medlem
Skulle nästan alla människor låta sig utpressas?

Eller skulle du säga till utpressarna, gör det bara.

Antingen att du eller någon i din familj är under allvarligt hot att bli dödad.
Eller om dom känner till något smaskigt om dig som att du har ljugit stort, mördat, våldtagit, lurat till dig som dom du inte vill att någon ska få reda på.

Det är ju det om man väl börja ge så kommer dom inte sluta. Är det inte bättre att ta smällen, hur skämmigt det än er, eller du får sitta i fängelset eller dina barn blir mördad?

Att ständigt känna rädsla att bli avslöjad och bli ständigt mjölkad på pengar, jag känner vad är det för liv. Då är det bättre att ta smällen?

Hur tänker ni? Hade ni låtit er utpressas?
Citera
2026-01-22, 22:06
Medlem
Nu saknar många av oss något smaskigt att bli utpressad om, alltså att vi gjort något som vi vill dölja.

Så ditt exempel fungerar dåligt.

Däremot utpressning om att döda eller kidnappa en eller någon/några i familjen lär ju ta skruv.

Jag skulle samarbeta och sedan avrätta dem allihop.

Så var det med det. Man kan inte lita på att en utpressare slutar utpressa även efter de fått pengar.
Citera
2026-01-22, 22:12
Avstängd
Jag skulle inte låta mig utpressas om det gällde pengar och utbyte av information.
Principsak.
Bryr mig inte om det är en "skitsak". Ett löfte är ett löfte.
Om någon dödshotade en annan individ och höll personen i förvar tills jag hade "utfört uppdraget" hade jag försökt lösa det på något sätt.. i hopp om att personen inte dog och att fler fick vetskap om vad som höll på att hända.
Det är ju ett brott.
Citera
2026-01-22, 22:12
Medlem
UniktAnvNamns avatar
nej, ger du dem lillfingret kommer de försöka ta hela armen...
Citera
2026-01-22, 22:13
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Nej men jag skulle låta mig mutas utan problem.
Citera
2026-01-22, 22:18
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skulle nästan alla människor låta sig utpressas?

Eller skulle du säga till utpressarna, gör det bara.

Antingen att du eller någon i din familj är under allvarligt hot att bli dödad.
Eller om dom känner till något smaskigt om dig som att du har ljugit stort, mördat, våldtagit, lurat till dig som dom du inte vill att någon ska få reda på.

Det är ju det om man väl börja ge så kommer dom inte sluta. Är det inte bättre att ta smällen, hur skämmigt det än er, eller du får sitta i fängelset eller dina barn blir mördad?

Att ständigt känna rädsla att bli avslöjad och bli ständigt mjölkad på pengar, jag känner vad är det för liv. Då är det bättre att ta smällen?

Aldrig, jag hade löst det. Lagt alla besparingar på deras lek.
Citera
2026-01-22, 22:25
Moderator
tobess avatar
Nej.

För det första rör jag inte med med såna människor att det skulle finnas någon risk för det. Men även om jag nu gjorde det så finns det ju inget som säger att de skulle sluta bara för att man betalar. Jag skulle i synnerhet inte sätta mig själv i skiten för det samma.

Skulle någon av någon anledning försöka utpressa mig skulle jag gå direkt till polisen.
Citera
2026-01-22, 23:04
Medlem
auruns avatar
Nej.

De som utpressar någon gör det för att få/vinna någonting.
Det finns ingen vinning i att hota och sedan skvallra/hämnas på den som vägrar.

Slöseri med tid och energi. Givetvis händer det ändå men jag hade inte gett mig i första taget.
Har även varit med om det tyvärr. Det var psykiskt extremt påfrestande och jag var livrädd i över ett års tid men jag vägrade gola och det gick bra ändå till slut (gått 15 år nu så antar jag är OK)

Dessutom - som någon sa. Risken är stor att de inser att du kan utpressas och sen fortsätter.
Citera
2026-01-22, 23:06
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, de slutar aldrig oavsett vad de säger. Har de väl hittat en kossa med guldspenar så mjölkar de den torr. När du är torr får du ta sms lån.

Gå till snuten är det bästa man kan göra, även om man kanske själv får sitta för något. Ensam går det aldrig att vinna mot dem.
Citera
2026-01-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har inga barn och äger skjutvapen så kommer någon jävla blatte och tror att han kan få något så blir det nog det sista han gör.
Citera
2026-01-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
De som utpressar någon gör det för att få/vinna någonting.
Det finns ingen vinning i att hota och sedan skvallra/hämnas på den som vägrar.
Finns två möjliga hakar med det resonemanget.

1) Det är inte självklart att vinsten (förmodat ekonomisk) är den enda drivkraften. Underskatta inte sadism och maktbegär. Det kan ju även vara så att vederbörande hotar andra personer också, och att verkställa hotet mot dig är ett sätt att visa de andra han hotar att han menar allvar. Den som hotar dig kan ju också ha fått order av någon annan, under hot.

2) Beroende på vad det gäller så går det att verkställa hotet i steg. Om det handlar om att döda anhöriga kan man ta en i taget. Är det misshandel av dig så går det att spöa på dig rejält och sedan upprepa hotet.
Citera
2026-01-23, 01:06
Medlem
Mardrömmen är att få ett förortsgäng med afrikaner efter sig.
De är som kackerlackor. Ser du 1 finns 100 till runt hörnet.

När svenska FN soldater var i Kongo 1960 och kom hem fick Försvarsmakten anställa en hel hög psykologer.
Varför?
Afrikaner har inget samvete. Afrikaner har inga regler.
De pålade upp kvinnor och barn utanför städerna när FN soldaterna kom.
De lät barn springa med handgranater i händerna mot FN soldaterna så någon måste skjuta barnet.
De skickade bara nya barn efter den första skjutits ihjäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in