2026-01-22, 18:49
Medlem
Ajogens avatar
WITHDRAWING THE UNITED STATES FROM THE WORLD
HEALTH ORGANIZATION

Why the US is set to officially withdraw from the World Health Organization today

How the U.S. withdrawal from WHO could affect global health powers and disease threats

Trump uppfyller löftet att lämna WHO över vad han påstår är ett global korrumperad medicinskt intuition som influerar policy sättning åt elitens vägnar hellre än att vara ett globalt samarbete nationer i mellan mot allvarliga sjukdomar och spridningar.

Trump redan under hans första mandatperiod påbörjade denna process och gick ut med att lämna WHO redan i början av denna period.

Hälsoministern, Robert f Kennedy Jr, gick även han ut tidigt under hans mandatperiod och uppmanade till att andra länder borde lämna även WHO även dom. Han tänker utföra en total 're-boot' av systemet i USA så fort de lämnar WHO.

Sec. Kennedy to the World Health Assembly: The United States Is Holding the WHO Accountable

Kommer detta vara ett slag för att fria den medicinska forskningen från elitens intresse eller kommer det orsaka massvis med misär och död världen över då samarbetet kommer vara saboterat.
Citera
2026-01-22, 18:57
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
WITHDRAWING THE UNITED STATES FROM THE WORLD
HEALTH ORGANIZATION

Why the US is set to officially withdraw from the World Health Organization today

How the U.S. withdrawal from WHO could affect global health powers and disease threats

Trump uppfyller löftet att lämna WHO över vad han påstår är ett global korrumperad medicinskt intuition som influerar policy sättning åt elitens vägnar hellre än att vara ett globalt samarbete nationer i mellan mot allvarliga sjukdomar och spridningar.

Trump redan under hans första mandatperiod påbörjade denna process och gick ut med att lämna WHO redan i början av denna period.

Hälsoministern, Robert f Kennedy Jr, gick även han ut tidigt under hans mandatperiod och uppmanade till att andra länder borde lämna även WHO även dom. Han tänker utföra en total 're-boot' av systemet i USA så fort de lämnar WHO.

Sec. Kennedy to the World Health Assembly: The United States Is Holding the WHO Accountable

Kommer detta vara ett slag för att fria den medicinska forskningen från elitens intresse eller kommer det orsaka massvis med misär och död världen över då samarbetet kommer vara saboterat.

Det kommer att vara "vem bryr sig, USA gör väl som dom vill".
Citera
2026-01-22, 18:59
Medlem
Det var väl WHO som ville kunna ta över styret i länder om de ansåg att en förkylning kunde äventyra hela den mänskliga rasen. Givetvis helt subjektivt.
Citera
2026-01-22, 19:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det kommer att vara "vem bryr sig, USA gör väl som dom vill".
As the largest contributor to the WHO, the U.S. provided 12–15% of the organization’s total funding between 2022 and 2023, and its withdrawal threatens essential health programs addressing HIV/AIDS, maternal and child health, tuberculosis, and malaria, which heavily rely on external funding. R

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590229625000073

USA är den största finansiella bidragaren, för att inte tala om vetenskapliga musklerna de besitter.

Låter för mig som det kan ha ordentliga ramifikationer.
Citera
2026-01-22, 19:33
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
As the largest contributor to the WHO, the U.S. provided 12–15% of the organization’s total funding between 2022 and 2023, and its withdrawal threatens essential health programs addressing HIV/AIDS, maternal and child health, tuberculosis, and malaria, which heavily rely on external funding. R

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590229625000073

USA är den största finansiella bidragaren, för att inte tala om vetenskapliga musklerna de besitter.

Låter för mig som det kan ha ordentliga ramifikationer.

Bättre att USA lämnar än att de försöker använda sina pengar till att styra WHO till en massa vansinnigheter. Sånt där som USA (och Trump) tidigare försökt...
Citera
2026-01-22, 19:46
Medlem
Lika bra att de lämnar WHO, vilket f.ö. är helt styrt av Woke-folk och Big Pharna.
Citera
2026-01-22, 19:51
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Bättre att USA lämnar än att de försöker använda sina pengar till att styra WHO till en massa vansinnigheter. Sånt där som USA (och Trump) tidigare försökt...
Sånt som Kina redan lyckats med?

Jag får intrycket av att Kina styr mycket av WHO, som förnekade Kinas delaktighet och skuld för covidpandemin.
För flera år sen så godkände WHO "traditional chinese medicine" som riktig medicinsk behandling, trots att det är humbug.

https://edition.cnn.com/2019/05/24/health/traditional-chinese-medicine-who-controversy-intl/index.html

https://www.scientificamerican.com/article/the-world-health-organization-gives-the-nod-to-traditional-chinese-medicine-bad-idea/

Det hade varit 10 gånger bättre att Kina lämnade WHO, än att USA gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Lika bra att de lämnar WHO, vilket f.ö. är helt styrt av Woke-folk och Big Pharna.
Att USA lämnar WHO, är samma sak som att "big pharma" lämnar WHO.

Det är amerikanska läkemedelsbolag och amerikanska staten som driver läkemedelsutvecklingen.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-22 kl. 19:54.
Citera
2026-01-22, 20:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Welcome THO! Medlemskap: 1 miljard. Inbjudan kommer. Vi kommer alla bli friska. Friskast någonsin!
Citera
2026-01-22, 23:18
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Jag får intrycket av att Kina styr mycket av WHO, som förnekade Kinas delaktighet och skuld för covidpandemin.
För flera år sen så godkände WHO "traditional chinese medicine" som riktig medicinsk behandling, trots att det är humbug.

https://edition.cnn.com/2019/05/24/health/traditional-chinese-medicine-who-controversy-intl/index.html

https://www.scientificamerican.com/article/the-world-health-organization-gives-the-nod-to-traditional-chinese-medicine-bad-idea/

Det är amerikanska läkemedelsbolag och amerikanska staten som driver läkemedelsutvecklingen.

Jag har aldrig litat på Kina.
Och numera litar jag inte på USA heller. Och det kommer nog inte att ändra så länge jag lever.
Så för min del får de båda dra dit pepparna växer, men nu är det abra USA som fattat det beslutet.
Så min slutsats är fortsättningsvis: vem bryr sig?
Citera
2026-01-22, 23:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Detta må låta hemskt men jag är 100% serriös nu.
Bra att färre barn räddas i u-länder för dom utvecklas ju aldrig, så varför ska vi rädda deras barn när dom knappt kan ta hand om dom?
Nån jävla somalier med 8 barn och alla lider av svält liksom..
Citera
2026-01-23, 15:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Undrar om de kommer starta MtWHA istället för WHO.

Bobby's reformer som han gör i USA världen över. Låter inte heltokigt i mina öron.
Citera
2026-01-24, 23:25
Medlem
Graavargs avatar
Kalifornien går nu med i WHO på egen hand. Det gäller WHO's "Global Outbreak Alert and Response Network".

Det är Newsoms nästa "fuck you" till Trump, och rätt smart uttänkt. Kostar inte mycket, men alla med nåt vett i skåpet i Kalifornien är nörjda och alla med nåt vett i skåpet i resten av USA är avundsjuka. Och om det nu skulle hända nåt så kan Newsom och Kalifornien "hålla resten av USA ajour med läget".

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in