2026-01-22, 18:04
Medlem
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-22/minderarig-hade-stora-mangder-knark/

I slutet av förra veckan anhölls en minderårig men straffmyndig pojke i Härnösand i sin frånvaro, misstänkt för flera fall av narkotikabrott.

Brotten ska ha ägt rum i november och december förra året och på flera olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget.

Vem är dom? Någon som vet?
Citera
2026-01-22, 23:18
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensnow
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-22/minderarig-hade-stora-mangder-knark/

I slutet av förra veckan anhölls en minderårig men straffmyndig pojke i Härnösand i sin frånvaro, misstänkt för flera fall av narkotikabrott.

Brotten ska ha ägt rum i november och december förra året och på flera olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget.

Vem är dom? Någon som vet?
Hur har polisen inte hittat honom?
Citera
2026-01-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
Hur har polisen inte hittat honom?
Han är hittade.

Under måndagsmorgonen några dagar senare frihetsberövades han av polis.
Citera
2026-01-29, 03:16
Medlem
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-28/ungdom-i-harnosand-anhallen-misstanks-for-grovt-narkotikabrott/

Någon som vet ifall det är kopplat till dethär?
Citera
2026-01-29, 10:10
Medlem
ThorfinnThorssons avatar
Någon som hört något mer detaljerat gällande det här? Gm? Vart? etc
Citera
2026-01-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKobran
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-28/ungdom-i-harnosand-anhallen-misstanks-for-grovt-narkotikabrott/

Någon som vet ifall det är kopplat till dethär?
Inte samma.
Citera
2026-01-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorfinnThorsson
Någon som hört något mer detaljerat gällande det här? Gm? Vart? etc
olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget. Gm har jag inte namn än. Om det är ju under 15 är så Tyvärr vi kan inte hämta uppgifter från tingsrätt.
Citera
2026-01-29, 17:56
Medlem
ThorfinnThorssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensnow
olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget. Gm har jag inte namn än. Om det är ju under 15 är så Tyvärr vi kan inte hämta uppgifter från tingsrätt.

Läste det i huvudinlägget, men dem kan väl inte ha bott där tänker jag, men kanske är i närheten hen håller till? Kan det vara att dem dragit dit för att langa? Man blir ju lite nyfiken på hur det gått till
Citera
2026-01-29, 20:38
Medlem
Hela artikeln:
”Vilken typ av narkotika handlar det om?
- Det är lite blandat, men vi misstänker främst cannabis och anfetamin eller liknande, det är inte analyserat än, säger Flordal.
Brotten ska ha ägt rum i november och
december förra året och på flera olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget.
- Det är en av brottsplatserna, men jag kan inte gå in i detalj om vad som hänt just där. Det kan vara att man förvarat och hämtat på ett ställe och sålt på ett annat, exempelvis, säger Hanna Flordal.
- Det finns flera misstänkta i målet, men exakt hur många vill jag inte gå in på i nuläget.
En nära jämnårig pojke, även han från Härnösand, sitter sedan i december frihetsberövad i samma ärende, då misstänkt för två fall av grovt narkotikabrott.
Polisen har bland annat beslagtagit
narkotika och telefoner, som nu ska analyseras.
Efter förhandlingar under torsdagen
häktades pojken mot sitt nekande misstänkt för brotten. Åtal ska väckas den femte februari.”
Citera
2026-01-30, 08:48
Medlem
ThorfinnThorssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKobran
Hela artikeln:
”Vilken typ av narkotika handlar det om?
- Det är lite blandat, men vi misstänker främst cannabis och anfetamin eller liknande, det är inte analyserat än, säger Flordal.
Brotten ska ha ägt rum i november och
december förra året och på flera olika platser i Härnösand, däribland länsmuseet på Murberget.
- Det är en av brottsplatserna, men jag kan inte gå in i detalj om vad som hänt just där. Det kan vara att man förvarat och hämtat på ett ställe och sålt på ett annat, exempelvis, säger Hanna Flordal.
- Det finns flera misstänkta i målet, men exakt hur många vill jag inte gå in på i nuläget.
En nära jämnårig pojke, även han från Härnösand, sitter sedan i december frihetsberövad i samma ärende, då misstänkt för två fall av grovt narkotikabrott.
Polisen har bland annat beslagtagit
narkotika och telefoner, som nu ska analyseras.
Efter förhandlingar under torsdagen
häktades pojken mot sitt nekande misstänkt för brotten. Åtal ska väckas den femte februari.”

Tack för mer information!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in