Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Det är möss i minst två av hyreshusen som paret äger.
Läs mer om det och se foton på de olika hyreshusen i länken i trådstarten.
Att det är möss i ett hus är inte en indikation på att huset är dåligt skött.
Alla kan få möss i sina hus.
Tidningarna gillar att vinkla saker och många av de saker som tas upp kan bortförklaras utan att det handlar om misskötsel.
Till exempel så ser det ut som luftledningar till huset. Är detta elen?
Hur vet man att elen kopplats ifrån på grund av obetalda fakturor?
Vad jag vet så lämnar inte energibolagen ut sådan information.
Men visst, det är dåligt skött att man inte kan komma i kontakt med ägarna. Hyresgäster måste kunna lämna felanmälningar och synpunkter.
Jag gissar på att man kommer införa ett felanmälningssystem, ordna den trasiga utebelysningen och ta bort isoleringen som är dumpad på gården, samtidigt som man höjer hyran.
Angående mössen så kan det vara jäkligt svårt att få bukt med sådana speciellt om man har hyresgäster som lämnar ytterdörrar öppna.