2026-01-22, 20:07
  #13
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Så man klipper inte gräsmattan och därför blir man uthängd i en tidning?
Kommunen skiter även de i att klippa grönytor för att spara pengar.

Knepig artikel.

10-12 grader inomhus och möss i köken m.m. Hyrevärdarna har dessutom gjort sig onåbara i flera år för både hyresgäster och kommunen. Hur fan kan du försvara det? Läs om, läs rätt.
Citera
2026-01-22, 20:11
  #14
Medlem
Men det är också viktigt att komma ihåg att även de stora hyresvärdarna i Sverige ofta inte lever upp till förväntningarna. Många har gamla fönster och dörrar från 50-talet där kyla läcker in, vilket gör att inomhustemperaturen blir obehaglig. Värmeelementen fungerar ofta inte som de ska, eller är satta på mycket låga grader för att spara pengar. Så, även om det är oacceptabelt att privata hyresvärdar inte sköter sitt, bör man inte glömma att stora aktörer också kan ha problem som påverkar hyresgäster på ett liknande sätt."
Citera
2026-01-22, 20:16
  #15
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Så man klipper inte gräsmattan och därför blir man uthängd i en tidning?
Kommunen skiter även de i att klippa grönytor för att spara pengar.

Knepig artikel.

Inte det minsta knepig. Tror snarare att det är din läsförståelse som är knepig. Att strömmen till fastigheten klippts flera gånger p.g.a. obetalda räkningar räcker gott och väl för att kategorisera denna fastighetsägare som en skojare.

Däremot är tråden kraftigt felplacerad då det inte är något brottsligt att vara en usel hyresvärd.

/#LOUDmouth#
Citera
2026-01-22, 20:30
  #16
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Inte det minsta knepig. Tror snarare att det är din läsförståelse som är knepig. Att strömmen till fastigheten klippts flera gånger p.g.a. obetalda räkningar räcker gott och väl för att kategorisera denna fastighetsägare som en skojare.

Däremot är tråden kraftigt felplacerad då det inte är något brottsligt att vara en usel hyresvärd.

/#LOUDmouth#
Hyresgästerna har aldrig varit utan ström/värme i mer än ett dygn i sträck. Och det tycks hända relativt sällan. I snitt var 60e dag.

Och två av tre hyresgäster uppger att de "trivs så bra i huset".

Framför allt är de nöjda med att "hyran är låg och har inte höjts på många år".

Man får ta det onda med det goda. TS vinklar och gör en höna av en fjäder.
Citera
2026-01-22, 20:41
  #17
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Inte alls omöjligt. Eller också en medelålders man med bilintresse men inte särskilt mycket pengar? Det samlar lätt på sig om man har plats att ha skiten på. Köper skrot som ska lagas men sen rinner det ut i sanden.

Han var ju skrothandlare som skulle införa ett bilmuseum
Citera
2026-01-22, 20:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Hyresgästerna har aldrig varit utan ström/värme i mer än ett dygn i sträck. Och det tycks hända relativt sällan. I snitt var 60e dag.

Och två av tre hyresgäster uppger att de "trivs så bra i huset".

Framför allt är de nöjda med att "hyran är låg och har inte höjts på många år".

Man får ta det onda med det goda. TS vinklar och gör en höna av en fjäder.

En hyresgäst aldrig behöva vara utan ström som beror på att hyresvärden inte betalat räkningar. Jävla idioter till fastighetsägare. Man ska fan kunna nå den och de ska sköta sin fastighet. Klart som fan att man inte ska behöva ta att det ränner möss i lägenheten och behöva sova i sovsäck pga kyla. De ska ju va glada att de har så innerligt trevliga hyreagäster som står ut.
Citera
2026-01-22, 20:53
  #19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Hyresgästerna har aldrig varit utan ström/värme i mer än ett dygn i sträck. Och det tycks hända relativt sällan. I snitt var 60e dag.

Och två av tre hyresgäster uppger att de "trivs så bra i huset".

Framför allt är de nöjda med att "hyran är låg och har inte höjts på många år".

Man får ta det onda med det goda. TS vinklar och gör en höna av en fjäder.

Jag har inte vinklat ett skit. Jag har citerat ur en tidningsartikel.
Citera
2026-01-22, 21:23
  #20
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2026-01-22, 21:28
  #21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
En hyresgäst aldrig behöva vara utan ström som beror på att hyresvärden inte betalat räkningar. Jävla idioter till fastighetsägare. Man ska fan kunna nå den och de ska sköta sin fastighet. Klart som fan att man inte ska behöva ta att det ränner möss i lägenheten och behöva sova i sovsäck pga kyla. De ska ju va glada att de har så innerligt trevliga hyreagäster som står ut.
Hyresgästerna står inte bara ut. Hyregästerna uppger själva att de "trivs så bra i huset".

Naturligtvis så är det beklagligt att de hyresgästerna varit utan ström/värme en hel dag, några enstaka gånger på ett år, men uppenbarligen så har värden åtgärdat missen så snabbt som möjligt varje gång.

Möss dras till smuts och sopor.
Uppenbarligen så är det inte huset som är problemet, utan att någon "dumpat trädgårdsavfall" "en bit från huset".

Det framgår inte om det är värden som dumpat soporna, eller är ansvarig för dess bortforslande.
Då beror inte mössen på något fel som värden begått. Då får hyresgästerna skaffa katt och fällor.
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag har inte vinklat ett skit. Jag har citerat ur en tidningsartikel.
Det enda du citerade var hur många bilar värden äger, och att det har varit iskallt i lägenheterna.
Man fick uppfattningen att värden berikade sig själv på att tvinga andra att leva utan värme.

Man var ju tvungen att läsa artikeln för att bilda sig en uppfattning om hur omfattande problemen var.

Det visade sig att de varit strömlösa typ 1% av tiden och att hyresgästerna på det stora hela var väldigt nöjda med sina boenden.
__________________
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-22 kl. 21:33.
Citera
2026-01-22, 21:45
  #22
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Kanske bilmålvakt för att tjäna lite mer pengar?
Knappast bilmålvakt.. han är inte utfattig och än mindre hans familj. Men något fel är det ju så jag gissar att han är lite av en slarver eller tidsoptimist
Citera
2026-01-22, 21:59
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
10-12 grader inomhus och möss i köken m.m. Hyrevärdarna har dessutom gjort sig onåbara i flera år för både hyresgäster och kommunen. Hur fan kan du försvara det? Läs om, läs rätt.

Är det konstant denna temperatur?
Vem har mätt upp den och finns den protokollförd? Eller är det en uppgift som kommer från en missnöjd hyresgäst?

Att det är möss inomhus är kanske inte så konstigt om det är en gammal kåk.
Slänger sedan hyresgästerna en massa ätbart skit i trädgården så är det ett recept för invasion.

Jag påstår inte att dessa hyresvärdar är bra, men ibland får man kanske inhämta information från flera olika källor för att få fram en sanning som liknar verkligheten.

Jag har bott hos kommunala hyresvärdar som inte slår på värmen förrän i oktober.
Hyreslägenheter som är fulla med mögel osv, så det är inte enbart privata hyresvärdar som missköter sig. Man ser dock aldrig en kommun uthängd.
Citera
2026-01-22, 21:59
  #24
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Knappast bilmålvakt.. han är inte utfattig och än mindre hans familj. Men något fel är det ju så jag gissar att han är lite av en slarver eller tidsoptimist
Säger ju sig självt att en målvakt inte kan ha tillgångar som går att utmäta, och definitivt inte ett helt jävla hyreshus.

Precis som dig så tänker jag slarver och tidsoptimist. En lokal lantis-entreprenör som antagligen inte är rik som ett troll.
Allt han tjänar på hyreshuset lägger han säkert på att mecka gamla skrotbilar, renoveringar av förfallna hus och liknande.

TS tycks föreställa sig en riktig skurk och rent samvetslös girigbuk.
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Är det konstant denna temperatur?
Vem har mätt upp den och finns den protokollförd? Eller är det en uppgift som kommer från en missnöjd hyresgäst?
Åtta gånger har strömmen kapats till huset, vilket har medfört att Stirling, Inga-Lill och deras granne varit utan värme i lägenheterna.
Första gången var i september 2024, den senaste i oktober i fjol. Det vet Inga-Lill eftersom hon har allt dokumenterat och sparat i en pärm.

Några gånger har elen varit borta i ett dygn innan den slagits på igen.
– Det har varit 10–12 grader i mitt sovrum och då har jag sovit i en dunsovsäck.
__________________
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-22 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in