2026-01-22, 15:38
Avstängd
Sagodjurs avatar
återvandringsbidrag för att lämna sverige är 350 000kr. det är fan bra betalt för nån som varit här ett år eller två och som vill prova lyckan nån annanstans.

nästan så man blir lite sugen själv, men säg att dom dubblade summan och jag fick 700 000kr för att lämna sverige, då hade jag nog nappat.

hur mycket hade du begärt för att lämna det här landet som gud glömde?
Citera
2026-01-22, 15:45
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Om jag får casha ut de pensionspengar jag jobbat in, alla på en gång, då skulle jag dra.
Citera
2026-01-22, 15:47
Medlem
Citat:
återvandringsbidrag för att lämna sverige är 350 000kr. det är fan bra betalt för nån som varit här ett år eller två och som vill prova lyckan nån annanstans.

nästan så man blir lite sugen själv, men säg att dom dubblade summan och jag fick 700 000kr för att lämna sverige, då hade jag nog nappat.

Minst 10 miljoner, annars är det inte värt det.
Citera
2026-01-22, 15:48
Medlem
En miljard eller så..
Citera
2026-01-22, 15:49
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:

Minst 500 000 skulle jag begära å så skulle jag dra fort som attan. Vi kanske kan föreslå riksdagen det, för ju fler etniska svenskar som försvinner så kan dom ta in fler invandrare. För de vill väl byta ut oss, eller?
Citera
2026-01-22, 15:49
Avstängd
Sagodjurs avatar
fatta vilket sjukt land vi lever i

låt oss säga att du fick komma till japan och bosätta dig där, ja inte nog med det, du kan också välja att dra därifrån, och få betalt för det!

undrar om något liknande skett i historien.

att både välkomnas in i ett land med försörjning och dessutom som option - att dra när du vill, och få flera hundra tusen med dig som fickpengar!

undrar hur snacket går i afrika

"jag svär mannen, du åker till sverige, stannar ett år, dom betalar allt, sen om du får hemlängtat, du får 350 000kr (motsvarande säg 10 årslöner i somalia)
Citera
2026-01-22, 15:51
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Minst 500 000 skulle jag begära å så skulle jag dra fort som attan. Vi kanske kan föreslå riksdagen det, för ju fler etniska svenskar som försvinner så kan dom ta in fler invandrare. För de vill väl byta ut oss, eller?

ja ska det pågå ett folkutbyte som det påstås då ska vi fan kunna tjäna på det!

dessutom så är ju invandrarna mer lämpade, mer högutbildade osv vad jag förstår så det är bara bra om dom blir av med oss svenskar som bara är rasister och allmänt jobbiga av oss
Citera
2026-01-22, 15:55
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
ja ska det pågå ett folkutbyte som det påstås då ska vi fan kunna tjäna på det!

dessutom så är ju invandrarna mer lämpade, mer högutbildade osv vad jag förstår så det är bara bra om dom blir av med oss svenskar som bara är rasister och allmänt jobbiga av oss

Ja å då är det väl bättre att skicka bort oss än att låta oss mördas av invandrare, fast det är ju såklart billigare att låta oss mördas. Money is everything.
Citera
2026-01-22, 15:55
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
En miljard eller så..
Precis. Inte så mycket pengar idag men en start iaf.
Citera
2026-01-22, 15:58
Medlem
Citat:

Om nu Sverige är så hemskt, så är det väl bara att du flyttar. Förstår inte alls vad du gör här och varför du vill ha betalt för att få det som du tror, bättre.
Citera
2026-01-22, 16:01
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Om nu Sverige är så hemskt, så är det väl bara att du flyttar. Förstår inte alls vad du gör här och varför du vill ha betalt för att få det som du tror, bättre.

om sverige är bättre utan mig är det väl det bästa jag kan göra för sverige att flytta, det kan faktiskt vara det mest nationalistiska som en man kan göra för sitt land.
Citera
2026-01-22, 16:03
Medlem
Citat:
om sverige är bättre utan mig är det väl det bästa jag kan göra för sverige att flytta, det kan faktiskt vara det mest nationalistiska som en man kan göra för sitt land.
Inte en aning om Sverige blir bättre utan dig, och det är väl oviktigt. Förstår bara inte varför du inte flyttar om landet är så vidrigt i dina ögon.

Du kan lifta om du inte har pengar till flygbiljett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in