2026-01-22, 10:42
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Citat:
När Linnea Johnson, 29, i Fritsla upptäckte att någon hade varit inne i hennes bil kom olustkänslorna – och sedan frågorna. Tjuven eller tjuvarna hade varken tagit elektronik eller andra värdesaker. I stället hade man riktat in sig på något betydligt mer personligt – ett tiotal bröllopsinbjudningar.

https://www.bt.se/mark/linnea-29-om-det-markliga-bilinbrottet-varfor-ska-man-ta-nagot-sant/

Vad kan vara anledningen till det här?
Någon svartsjuk exflickvän som vill förstöra bröllopet?
Citera
2026-01-22, 10:46
Medlem
Jo, det låter ju nästan personligt.

Men knarkare gör det mest märkliga saker. Min syster hade inbrott i sitt förråd för många år sedan. Förutom en del slumpmässiga saker av värde så stal dom en låda med alla hennes barndomsminnen. Alla teckningar från dagis, alla skolkataloger osv. osv. - puts väck.
Citera
2026-01-22, 10:47
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jo, det låter ju nästan personligt.

Men knarkare gör det mest märkliga saker. Min syster hade inbrott i sitt förråd för många år sedan. Förutom en del slumpmässiga saker av värde så stal dom en låda med alla hennes barndomsminnen. Alla teckningar från dagis, alla skolkataloger osv. osv. - puts väck.
Instämmer, folk på droger är helt irrationella!
Jag skulle vilja höra en idag nykter knarkare berätta om hur de tänkte.
Citera
2026-01-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja, det vore faktiskt intressant!

Jag vet ju bara själv vilka idiotgrejer man fick för sig de få gånger jag själv provat dödsknark - kan bara föreställa mig hur man blir om man håller på veckor eller månader i sträck.
Citera
2026-01-22, 11:36
Medlem
Jag tror tjuven är den blivande maken, som vill ha ett litet, intimt och framförallt billigt bröllop utan den blivande hustruns vidriga vänner närvarande. Bra gjort!

Men vad det här egentligen handlar om är att denna bimbo slarvat bort korten, och skyller på att en tjuv "varit inne" i hennes bil och STULIT DOM! Det är aldrig kvinnors fel om något går fel, alltid någon annans, tex en tjuv som ignorerar värdesaker och stjäl något värdelöst. Att behöva ta ansvar, är som kryptonit för kvinnor.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2026-01-22 kl. 11:40.
Citera
2026-01-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Gå på ett öppet NA möte.
Citera
2026-01-22, 13:03
Medlem
Tjuven hoppades nog att det låg cash i kuverten. Inte ovanligt.
Citera
2026-01-22, 14:02
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Om det nu är en knarkare förvirrar ju det här:

Citat:
När Linnea Johnsons bröllopsinbjudningar stals ur bilen dök de snart upp – i helt fel brevlådor.

Känns väldigt riktat

Någon på FB som fått en inbjudan kanske?
Citera
2026-01-22, 17:47
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tjuven hoppades nog att det låg cash i kuverten. Inte ovanligt.
Men varför då springa runt och dela ut dom till random människor? Skona sitt dåliga samvete och hoppas något kommer rätt?
Citera
2026-01-22, 17:49
Medlem
Det handlar säkert om någon förvirrad tjackpundare.
Citera
2026-01-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppilandkalle
Men varför då springa runt och dela ut dom till random människor? Skona sitt dåliga samvete och hoppas något kommer rätt?

Förlåt mig. Läste snabbt och trodde det var kort som låg bland bröllopspresenter som menades.
Bröllopsgäster som ger cash alltså.

Hade förresten varit kul om det legat med pengar. Tjuven kunde ha gjort dagens goda gärning.
Synd att det inte hände på julafton. Dock är det väl få människor som gifter sig 24/12 men jag vet ett par som gjorde det.
Citera
2026-01-22, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Jag tror tjuven är den blivande maken, som vill ha ett litet, intimt och framförallt billigt bröllop utan den blivande hustruns vidriga vänner närvarande. Bra gjort!

Men vad det här egentligen handlar om är att denna bimbo slarvat bort korten, och skyller på att en tjuv "varit inne" i hennes bil och STULIT DOM! Det är aldrig kvinnors fel om något går fel, alltid någon annans, tex en tjuv som ignorerar värdesaker och stjäl något värdelöst. Att behöva ta ansvar, är som kryptonit för kvinnor.

Du har rätt!
Han var trött på bridezilla och hade vett nog att inte kasta pengar på ett ytligt mastodontbröllop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in